Cui ne adresam?
Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii
Care sunt costurile?
Pentru emiterea permisului de acces auto in perimetrul RBDD, se va achita tariful conform prevederilor din Ordinul nr. 610/2009, astfel:
Achitarea tarifelor stabilite conform prevederilor din Ordinul nr.610/2009 se poate face si cu ordin de plata in contul nr. RO96TREZ64120E365000XXXX - "Disponibil din venituri proprii", deschis la Trezoreria Statului - Tulcea, pe numele Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" iar achitarea taxelor conform prevederilor din HG nr.1016/20082009 se poate face si cu ordin de plata in contul nr. RO85TREZ6415032XXX000263 - "Disponibil din venituri proprii", deschis la Trezoreria Statului - Tulcea, pe numele Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii"
Cui se adreseaza procedura de obtinere a avizului/autorizatiei?
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice, romani si/sau straini si vizeaza permiterea autoturismelor de diferite tipuri in perimetrul RBDD. Administratia Rezervatiei are urmatoarele atributii principale:
Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Emitere permis de acces pentru autoturisme in perimetrul RBDD
Se va achita tariful conform prevederilor din Ordinul nr.610/2009, astfel:
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice, romani si/sau straini care doresc sa-si desfasoare activitatea in perimetrul RBDD cu nave si ambarcatiuni. Prezentele reguli se aplica tuturor navelor si ambarcatiunilor care navigheaza pe canalele si lacurile interioare din perimetrul Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", cu exceptia Dunarii, de la Cotul Pisicii la Ceatalul Izmail, si a bratelor sale, Chilia, inclusiv pe bratele Babina si Cernovca, Tulcea, Sulina si Sfantu Gheorghe. Fac exceptie de la prezentele reguli ambarcatiunile nemotorizate, propulsate cu rame sau vele. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Emitere permis de acces pentru nave si ambarcatiuni in perimetrul RBDD
Procedura se adreseaza persoanelor fizice-turisti romani si/sau straini care doresc sa viziteze Rezervatia Biosferei Delta Dunarii. Accesul persoanelor fizice in perimetrul rezervatiei in scop turistic si recreativ-sportiv, cu exceptia localnicilor, se face dupa achitarea tarifelor stabilite, in baza permisului emis de Administratia Rezervatiei. Tariful pentru emiterea permisului privind accesul in rezervatie va include si contributia vizitatorilor la cheltuielile pe care Administratia Rezervatiei le face pentru activitatea de salubrizare a domeniului public de interes national. Procedura de emitere a permiselor privind accesul in rezervatie si activitatile desfasurate pe teritoriul rezervatiei se stabileste prin regulamentul rezervatiei. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Emitere permis de acces persoane in perimetrul RBDD
Se va achita tariful conform prevederilor din Ordinul nr. 610/2009 in valoare de 200 lei/plan/proiect/activitate.
Achitarea tarifelor stabilite conform prevederilor din Ordinul nr. 610/2009 se poate face si cu ordin de plata in contul nr. RO96TREZ64120E365000XXXX - "Disponibil din venituri proprii", deschis la Trezoreria Statului - Tulcea, pe numele Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" iar achitarea taxelor conform prevederilor din HG nr.1016/20082009 se poate face si cu ordin de plata in contul nr. RO85TREZ6415032XXX000263 - "Disponibil din venituri proprii", deschis la Trezoreria Statului - Tulcea, pe numele Administratiei Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii"
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si/sau juridice, romani si /sau straini care doresc sa implementeze si sa desfasoare planuri/proiecte/activitati. Pentru asigurarea protectiei si conservarii unor zone de habitat natural si a diversitatii biologice specifice, precum si pentru valorificarea resurselor naturale disponibile, potrivit cerintelor de consum ale populatiilor locale si in limitele potentialului biologic natural de regenerare a acestor resurse, se delimiteaza urmatoarele zone cu regim diferentiat de protectie ecologica:
Procedura are caracter transfrontalier.
Daca doriti click → Emitere aviz ARBDD Tulcea in calitate de administrator al unei arii naturale protejate
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor
Tariful este in valoare de 66,82 lei pentru care nu se percepe TVA
Taxele si tarifele se platesc prin mandat postal sau ordin de plata in contul nr. RO31TREZ7005032XXX004173 al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, CUI 4266502. Aceste taxe si tarife se actualizeaza anual in functie de rata inflatiei conform OUG nr.190/2000 si HG nr.1334/2003.
Procedura se adreseaza persoanelor juridice si vizeaza operatorii economici autorizati care doresc sa desfasoare operatiuni cu metale pretioase (aurul, argintul si metalele platinice) si pietre pretioase (diamantele, rubinele, safirele, smaraldele) care au promovat testul de marcare in vederea autorizarii operatiunii de marcare cu marca de garantie proprie, solicita ANPC stabilirea si inregistrarea acestor marci. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura de stabilire si inregistrare a marcilor de garantie proprie
Taxa este in valoare de 621 lei
Taxele si tarifele se platesc prin mandat postal sau ordin de plata in contul nr. RO31TREZ7005032XXX004173 al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, CUI 4266502. Aceste taxe si tarife se actualizeaza anual in functie de rata inflatiei conform OUG nr. 190/2000 si HG nr. 1334/2003.
Procedura se adreseaza operatorilor economici care au obtinut dreptul de a marca metale si pietre pretioase. Autorizarea este procedura de abilitare a persoanelor juridice de a efectua operatiuni cu metale pretioase, cu aliajele acestora si cu pietre pretioase, care se materializeaza prin emiterea de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a autorizatiei, care reprezinta un inscris cu valoare juridica de act administrativ cu caracter individual, in favoarea titularului acestuia. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor juridice care au obtinut dreptul de a marca cu marca de garantie proprie
Taxele si tarifele se platesc prin mandat postal sau ordin de plata in contul nr. RO31TREZ7005032XXX004173 al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, CUI 4266502. Aceste taxe si tarife se actualizeaza anual in functie de rata inflatiei conform OUG nr.190/2000 si HG nr. 1334/2003.
Procedura se adreseaza persoanelelor fizice si juridice interesate in completarea autorizatiei cu noi operatiuni si vizeaza depunere unei cereri de autorizare completata cu noile operatiuni, la care se anexeaza dovada platii aferenta acestora. Persoanele fizice si juridice care efectueaza deja una sau mai multe operatiuni cu metale pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase sunt obligate sa solicite autorizatie, in termen de 60 de zile lucratoare, calculat de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind completarea autorizatiei cu noi operatiuni pentru persoane juridice
Procedura se adreseaza persoanele fizice interesate in completarea autorizatiei cu noi operatiuni si vizeaza depunerea unei cereri de autorizare completata cu noile operatiuni, la care se anexeaza dovada platii aferenta acestora. Incepand cu data inregistrarii cererii de autorizare insotite de documentatia completa sau, dupa caz, de la data completarii documentatiei si pana la data eliberarii autorizatiilor, persoanele fizice pot efectua operatiuni cu metale pretioase, aliaje ale acestora si pietre pretioase, in baza unei dovezi scrise, eliberata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, din care sa rezulte ca acestea si-au indeplinit obligatia de a solicita eliberarea autorizatiei, cu exceptia autorizatiei pentru efectuarea operatiunii de marcare, care urmeaza a fi acordata numai in conditiile prevazute de alin. (6). Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind completarea autorizatiei cu noi operatiuni pentru persoane fizice
Procedura se adreseaza operatorilor economici care au obtinut dreptul de a marca. Ca urmare autorizarii se primeste un act prin care personalul responsabil din cadrul DMPPP SACPK stabileste modelul marcilor de garantie proprie, act semnat de directorul DGMPPP. In situatia in care intervin modificari fata de elementele de identificare a persoanei fizice sau juridice autorizate, aceasta este obligata, sub sanctiunea suspendarii autorizatiei, sa le comunice in scris Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, in termen de 10 zile de la data producerii lor. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor fizice care au obtinut dreptul de a marca cu marca de garantie proprie
Procedura se adreseaza persoanelor juridice si vizeaza autorizarea operatiunilor cu metale si pietre pretioase. Autorizarea reprezinta procedura de abilitare a persoanelor juridice de a efectua operatiuni cu metale pretioase si cu pietre pretioase, care se materializeaza prin emiterea de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a autorizatiei, care reprezinta inscris cu valoare juridica de act administrativ cu caracter individual, in favoarea titularului acestuia. In cazul respingerii cererii persoanelor fizice sau juridice care desfasoara deja operatiuni cu metale pretioase, cu aliaje ale acestora si cu pietre pretioase, acestea sunt obligate ca, in termen de 30 de zile de la comunicarea respingerii cererii, sa-si lichideze stocul. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor juridice in vederea efectuarii de operatiuni cu metale pretioase si pietre pretioase
Taxa de viza anuala reprezinta 25% din valoarea taxei de autorizare in vigoare la data vizarii, pentru fiecare operatiune autorizata
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice care doresc sa-si ia viza anuala. Personalul responsabil din cadrul DGMPPP, aplica stampila cu viza pe pagina a doua a autorizatiei, totodata inregistrand intr-o evidenta faptul ca operatorul economic si-a aplicat viza. Pentru eliberarea autorizatiei privind efectuarea operatiunilor cu metale pretioase, cu aliaje ale acestora si cu pietre pretioase si pentru vizarea anuala a acesteia, persoanele fizice si juridice solicitante vor achita o taxa de autorizare, respectiv de vizare. Nivelul taxelor de autorizare si actualizarea anuala a acestora in functie de rata inflatiei se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind vizarea anuala a autorizatiilor
Nu se percep taxe
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice care doresc sa renunte partial sau total la autorizare, ele vor inainta o cerere catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor impreuna cu originalul autorizatiei. Personalul ANPC face mentiunile corespunzatoare de renuntare pe pagina a doua a autorizatiei, pe baza unei aprobari in acest sens a conducerii DGMPPPPK. Renuntarea produce efecte incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care s-a inregistrat cererea de renuntare si numai daca mentiunile prevazute la art. 4 sunt efectuate.in cazul cererilor de renuntare inregistrate la Directia metale pretioase si pietre pretioase in cursul anilor 2007-2008 vor fi depuse sau expediate numai originalele autorizatiilor, pentru efectuarea mentiunilor prevazute la art. 4. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind renuntarea partiala sau totala la autorizare
Taxele si tarifele se platesc prin mandat postal sau ordin de plata in contul nr. RO31TREZ7005032XXX004173 al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, deschis la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti, CUI 4266502. Aceste taxe si tarife se actualizeaza anual in functie de rata inflatiei conform OUG 190/2000 si HG1334/2003.
Procedura se adreseaza persoanelor juridice si vizeaza autorizarea pentru efectuarea operatiunilor cu metale si pietre pretioase. Autorizarea reprezinta procedura de abilitare a persoanelor fizice de a efectua operatiuni cu metale pretioase si cu pietre pretioase, care se materializeaza prin emiterea de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a autorizatiei, care reprezinta inscris cu valoare juridica de act administrativ cu caracter individual, in favoarea titularului acestuia. Autorizatia este emisa pe o perioada nedeterminata cu vizare anuala. In vederea obtinerii autorizatiei pentru efectuarea de operatiuni cu metale pretioase, cu aliajele acestora si cu pietre pretioase, persoanele fizice interesate vor depune la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor o cerere prin care solicita autorizarea. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor fizice in vederea efectuarii de operatiuni cu metale pretioase si pietre pretioase
Taxa este in valoare de 57,45 lei
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice interesate sa obtina un duplicat dupa autorizatie. Pentru obtinerea duplicatului se va inainta catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor o cerere si dovada achitarii anuntului prin care autorizatia se declara nula. Duplicatul va avea inscrise pe fata mentiunea Duplicat si pe verso Document cu valoare de original, semnatura directorului DGMPPPPK si a presedintelui ANPC. In vederea eliberarii duplicatului, pe langa cererea formulata in acest sens se vor depune la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor urmatoarele documente:
Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind eliberarea duplicatelor in cazul autorizatiilor distruse, pierdute sau furate
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice autorizate sa efectueze operatiuni cu metale pretioase si pietre pretioase ce vor notifica ANPC cu privire la modificarile efectuate in cadrul societatii. Atunci cand intervin modificari fata de elementele de identificare a persoanei fizice sau juridice autorizate, aceasta este obligata, sub sanctiunea suspendarii autorizatiei, sa le comunice in scris Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, in termen de 10 zile de la data producerii lor. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura de notificare cu privire la modificarile efectuate dupa emiterea autorizatiei
Agentia Nationala de Ameliorare si Reproductie in Zootehnie
Procedura se adreseaza persoanelor juridice care doresc sa obtina autorizatia zootehnica de functionare. In acest sens, va depune si inregistra documentatia completa la secretariatul autoritatii competente. In cazul in care, persoana desemnata pentru evaluarea documentatiei constata ca aceasta este incompleta, solicita operatorului economic completarile si precizarile necesare, in termen de 5 zile calendaristice de la primirea dosarului cu documentatia. in cazul in care, documentatia este completa, specialisti ai ANARZ-ului, desemnati prin decizia directorului general, verifica la fata locului indeplinirea criteriilor de autorizare, intocmesc raportul de evaluare si propun eliberarea autorizatiei zootehnice de functionare. In cazul in care o cerere este respinsa pentru motive de natura procedurala, solicitantul este informat in cel mai scurt termen, dar nu in mai mult de 5 zile calendaristice de la depunerea cererii.
Daca doriti click → Procedura de autorizare prestare de servicii pentru activitatea de depozitare si comercializare a materialului seminal congelat si/sau embrionilor
Procedura se adreseaza persoanelor juridice care doresc autorizare prestare de servicii pentru activitatea de colectare, prelucrare, depozitare si comercializare a materialulului seminal de vier. Pentru obtinerea autorizarii, o unitate care detine un centru pentru colectare, prelucrare, depozitare si comercializare a materialului seminal de vier va depune si inregistra la secretariatul autoritatii competente documentatia completa. Documentatia va fi analizata. Daca este incompleta, se solicita operatorului economic completarile si precizarile necesare, in termen de 5 zile calendaristice de la primirea dosarului. in cazul in care documentatia este completa, prin decizie emisa de catre Directorul General, specialistii din cadrul ANARZ verifica la fata locului indeplinirea conditiilor de autorizare, intocmesc raportul de evaluare, si propun eliberarea autorizatiei. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura de autorizare prestare de servicii pentru activitatea de colectare, prelucrare, depozitare si comercializare a materialulului seminal de vier
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice Persoana interesata solicita la ANARZ, obtinerea autorizatiei in activitatea de insamantari artificiale la animale. In acest sens, va depune si inregistra documentatia completa la ANARZ-OARZ. Comisia de evaluare a documentatiei este desemnata prin decizie, de catre directorul general al autoritatii competente. in cazul in care, comisia de evaluare a documentatiei constata ca aceasta este incompleta, solicita persoanei respective completarile si precizarile necesare, in termen de 5 zile calendaristice de la primirea dosarului cu documentatia. in cazul in care, documentatia este completa, comisia de evaluare propune conducerii autoritatii competente eliberarea autorizatiei. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura de autorizare prestare de servicii pentru activitatea de insamantari artificiale, la animale
Procedura se adreseaza operatorilor economici si vizeaza autorizarea zootehnica de functionare. In acest sens, va depune si inregistra documentatia completa la secretariatul autoritatii competente. In cazul in care, persoana desemnata pentru evaluarea documentatiei constata ca aceasta este incompleta, solicita operatorului economic completarile si precizarile necesare, in termen de 5 zile calendaristice de la primirea dosarului cu documentatia. Daca documentatia este completa, specialisti ai ANARZ-ului, desemnati prin decizia directorului general, verifica la fata locului indeplinirea conditiilor de autorizare, intocmesc raportul de evaluare si propun eliberarea autorizatiei zootehnice de functionare. In cazul in care o cerere este respinsa pentru motive de natura procedurala, solicitantul este informat in cel mai scurt termen, dar nu in mai mult de 5 zile calendaristice de la depunerea cererii.
Daca doriti click → Procedura de autorizare prestare de servicii pentru activitatea de testare a reproducatorilor, colectarea si comercializarea materialului seminal congelat, la specia bovine
Comisia de clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine
Taxa pentru curs este in valoare de 1200 lei (nu se plateste TVA) si la fiecare 2 ani se plateste o taxa de reistruire in valoare de 150 lei
Modalitatea de plata: ordin de plata/depunere numerar
Plata se face in contul IBAN: RO48FNNB001202144505RO02 deschis la Credit Europe Bannk, sucursala Magheru, beneficiar Comisia de clasificare a carcaselor de porcine, bovine, ovine, CUI 16817400
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si vizeaza atestatarea de clasificator al carcaselor de porcine. Pentru activitatea de clasificare a carcaselor de porcine, autorizarea se face dupa promovarea unui curs de specializare. Participantii la cursul pentru specializarea de clasificator carcase de porcine (Modulul I) trebuie sa aiba minimum studii medii, sa fie apti din punct de vedere medical si sa transmita Comisiei de clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine documentatia de inscriere si taxa de participare la curs. Activitatea de clasificare a carcaselor este o activitate care presupune independenta si neutralitate fata de abatoare si fermieri si de aceste doua conditii este bine sa se tina cont inca de cand se fac demersurile pentru autorizare. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura administrativa de autorizare a Agentiilor de clasificare carcase
Taxa de procesare dosar este in valoare de 50 lei (nu se plateste TVA) cu reautorizare la fiecare 3 ani - taxa de procesare dosar 50 lei (nu se plateste TVA)
Procedura se adreseaza persoanelor juridice si vizeaza autorizarea privind clasificarea carcaselor de porcine, bovine si ovine. Societatile comerciale se pot autoriza ca agentii de clasificare a carcaselor daca au ca angajati clasificatori atestati si au dotari tehnice specifice activitatii de clasificare. Etapele autorizarii sunt:
Autorizatiile de clasificare sunt valabile pe o perioada de 3 ani, putand fi innoite de catre Comisia de clasificare a carcaselor in baza cererii agentiei de clasificare si a verificarii indeplinirii integrale a conditiilor de autorizare. Aceasta procedura are caracter national.
Taxa pentru curs este in valoare de 1500 lei (nu se plateste TVA) si la fiecare 2 ani se plateste o taxa de reinstruire 100 lei
Procedura se adreseaza persoanele fizice ce doresc sa se autorizeze pentru activitatea de clasificare a carcaselor de bovine. Activitatea de clasificare se realizeaza in mod obligatoriu in unitatile de abatorizare, exclusiv de catre persoanele juridice autorizate de Comisia de clasificare a carcaselor, in baza unei autorizatii de clasificare, dupa un model ce va fi elaborat de Comisia de clasificare a carcaselor. Participantii la cursul pentru specializarea de clasificator carcase de bovine (Modulul II) trebuie sa aiba minimum studii medii, sa aiba experienta in domeniul productiei sau procesarii carnii de cel putin un an, sa fie apti din punct de vedere medical si sa transmita Comisiei de clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine documentatia de inscriere si taxa de participare la curs. Activitatea de clasificare a carcaselor este o activitate care presupune independenta si neutralitate fata de abatoare si fermieri si de aceste doua conditii este bine sa se tina cont inca de cand se fac demersurile pentru autorizare. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura administrativa pentru autorizarea clasificatorilor de carcase de bovine
Taxa pentru curs este in valoare de 1500 lei (nu se plateste TVA) si la fiecare 2 ani se plateste o taxa de reinstruire care momentan nu este stabilita
Procedura se adreseaza persoanele fizice ce doresc sa se autorizeze pentru activitatea de clasificare a carcaselor de ovine. Dupa promovarea unui curs de specializare pentru aceasta activitate, persoanele interesate se vor autoriza si inregistra ca Persoana Fizica Autorizata/ Intreprindere Individuala cu domeniul de activitate. Participantii la un curs pentru specializarea Clasificator carcase de ovine (Modulul III) trebuie sa aiba minimum studii medii, sa aiba experienta in domeniul productiei sau procesarii carnii de cel putin un an, sa fie apti din punct de vedere medical si sa transmita Comisiei de clasificare a carcaselor de porcine, bovine si ovine documentatia de inscriere si taxa de participare la curs. Activitatea de clasificare a carcaselor este o activitate care presupune independenta si neutralitate fata de abatoare si fermieri si de aceste doua conditii este bine sa se tina cont inca de cand se fac demersurile pentru autorizare. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura administrativa pentru autorizarea clasificatorilor de carcase de ovine
Autoritatea Nationala Sanitar Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor
Tarifele aplicabile in domeniul sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor le gasiti in Ordinul nr. 88/13.08.2015 si in Ordinul nr.32/27.03.2015
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si vizeaza eliberarea unui duplicat a certificatului de competenta profesionala. In cazul furtului, pierderii, distrugerii si deteriorarii certificatului de competenta profesionala, titularul poate solicita eliberarea unui duplicat. Duplicatele se elibereaza o singura data pe perioada valabilitatii Certificatului de competenta profesionala. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Procedura de eliberare a unui duplicat al Certificatului de competenta profesionala pentru conducatorii si insotitorii de pe vehiculele rutiere care transporta animale vii
Procedura se adreseaza persoanelor juridice si vizeaza inregistrarea sanitara veterinara pentru activitatile din unitatile cu vanzare directa de produse primare de origine animala. Producatorii care desfasoara activitati de vanzare directa a produselor primare de origine animala mentionate la art. 2 lit. e) din Ordinul presedintelui ANSVSA nr. 111/2008 trebuie sa se inregistreze la directia sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in vederea obtinerii documentului de inregistrare sanitara veterinara. Activitatile de vanzare directa a produselor primare de origine animala se pot derula atat timp cat sunt indeplinite conditiile sanitare veterinare conform cerintelor legislatiei in vigoare. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura de inregistrarea sanitara veterinara a activitatilor de vanzare directa a produselor primare de origine animala
Procedura se adreseaza persoanelor juridice si vizeaza inregistrarea sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor pentru activitatile din unitatile de vanzare cu amanuntul. Procedura se aplica urmatoarelor categorii de unitati:
Daca doriti click → Procedura de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor a activitatilor de vanzare cu amanuntul a produselor alimentare de origine animala si nonanimala
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si vizeaza eliberarea certificatului de competenta profesionala pentru conducatorii si insotitorii de pe vehiculele rutiere care transporta animale vii. Acest document se elibereaza celor care absolva cursuri de formare profesionala in domeniul transportului de animale vii, organizate de institutii autorizate, potrivit legii. Certificatul de competenta profesionala este obligatoriu pentru toti conducatorii si insotitorii de pe vehiculele rutiere care transporta animale vii in scop economic, pe distante mai mari de 65 km, este valabil pe o perioada de 5 ani si este redactat in limbile romana si engleza. Certificatul de competenta profesionala nu poate fi eliberat de mai mult de 3 ori intr-o perioada de 5 ani. Dupa expirarea perioadei de valabilitate a certificatului de competenta profesionala se va elibera un nou certificat numai celor care absolva un nou curs de formare profesionala, organizat in conditiile legii. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Procedura de eliberare a Certificatului de competenta profesionala pentru conducatorii si insotitorii de pe vehiculele rutiere care transporta animale vii
Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap
Persoanele interesate in obtinerea autorizatiei de interpret al limbajului mimico-gestual depun la comisia de autorizare constituita in cadrul Directiei Protectia Persoanelor cu Handicap, un dosar ce va contine:
Daca doriti click → Activitatea de autorizare a interpretilor limbajului mimico-gestual si a interpretilor limbajului specific persoanei cu surdocecitate
Persoanele interesate in obtinerea prelungirii autorizatiei de interpret al limbajului mimico-gestual depun la comisia de autorizare constituita in cadrul Directiei Protectia Persoanelor cu Handicap, o cerere de prelungire a autorizatiei, copie de pe documentul de identitate (daca starea civila a solicitantului s-a modificat), documentatie care sa ateste practicarea interpretarii in limbaj mimico-gestual cel putin 6 luni si cazier judiciar. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Procedura de prelungire a autorizatiei interpretilor limbajului mimico-gestual si a interpretilor limbajului specific persoanei cu surdocecitate
Inspectoratul General al Politiei de Frontiera
Asigura avizarea activitatilor ce se desfasoara in punctele de trecere a frontierei, altele decat cele legate de efectuarea controlului de frontiera, care prin natura lor nu afecteaza desfasurarea activitatii specifice de control, ordinea publica, mediul inconjurator si siguranta traficului in punctele de trecere a frontierei de stat, altele decat cele aeroportuare. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Avizarea activitatii persoanelor fizice si juridice care desfasoara activitati in zona de frontiera - altele decat Punctele de Trecere a Frontierei Aeroportuare
Asigura avizarea activitatilor ce se desfasoara in punctele de trecere a frontierei, altele decat cele legate de efectuarea controlului de frontier, care prin natura lor nu afecteaza desfasurarea activitatii specifice de control, ordinea publica, mediul inconjurator si siguranta traficului in punctele de trecere a frontierei de stat. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click:
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice. Permite accesul si pastrarea in locurile stabilite de capitaniile de port sau, dupa caz, de autoritatile administratiei publice locale, a barcilor si ambarcatiunilor inmatriculate potrivit legii, aflate in apele de frontiera si apele maritime interioare. Accesul persoanelor in fasia de protectie a frontierei de stat pana la culoarul de frontiera sau malul apelor, dupa caz, este permis in baza documentelor de identitate, cu aprobarea administratiei publice locale si cu avizul sefului formatiunii locale a politiei de frontiera. Procedura se aplica national si transfrontalier.
Se adreseaza atat persoanelor fizice cat si juridice. Asigura avizarea activitatilor ce se desfasoara in punctele de trecere a frontierei, altele decat cele legate de efectuarea controlului de frontier, care prin natura lor nu afecteaza desfasurarea activitatii specifice de control, ordinea publica, mediul inconjurator si siguranta traficului in punctele de trecere a frontierei de stat. Regimul juridic al frontierei interne se aplica frontierelor comune terestre cu fiecare dintre statele vecine cu care s-au incheiat acorduri, conventii sau alte intelegeri internationale privind eliminarea controlului la frontiera comuna, precum si aeroporturilor pentru zborurile externe, curse regulate si neregulate, porturilor maritime si fluviale pentru liniile regulate de pasageri si marfuri care au ca punct de plecare ori ca destinatie exclusiva aeroporturi sau porturi de pe teritoriile statelor ori comunitatilor de state cu care Romania a incheiat acorduri, conventii sau alte intelegeri internationale privind eliminarea controalelor la frontiera de stat, fara escale in aeroporturi sau porturi din afara teritoriului acestora. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta - Centrul National pentru Securitate la Incendiu si Protectie Civila
In vederea autorizarii societatilor in domeniul apararii impotriva incendiilor este necesar sa se depuna la CNSIPC, o cerere de autorizare insotita de documentatia aferenta domeniului de autorizare solicitat. Cererea insotita de documentatia aferenta se poate depune personal, prin imputernicit sau prin posta. Dupa inregistrarea dosarului, va fi incheiat un contract de prestari servicii intre solicitant si CNSIPC. Acesta poate fi transmis in format electronic pentru a fi semnat si stampilat. Achitarea contravalorii prestarilor de servicii privind analizarea cererii si a documentatiei aferente depuse in vederea autorizarii se va efectua dupa incheierea contractului mai sus mentionat. Valoarea contractului de prestari servicii este de 500 lei (TVA inclus)/domeniu de autorizare si se poate achita prin ordin de plata sau in numerar la caseria unitatii. Contul IBAN: RO08TREZ7025032XXX006985 deschis la Trezoreria Statului, Sector 2, Bucuresti. CIF: 18510762
Procedura se adreseaza persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care doresc sa obtina autorizatia pentru efectuarea lucrarilor de termoprotectie cu produse de torcretare in confirmitate cu prevederile art. 51 alin (1) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor, efectuarea lucrarilor in domeniul apararii impotriva incendiilor se face de catre persoane autorizate. Metodologia de autorizare este aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010. Autorizatia se acorda pentru o perioada nedeterminata si se elibereaza contra cost. Persoanele autorizate intr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spatiului Economic European pot sa efectueze lucrarile in domeniul apararii impotriva incendiilor, prevazute la art. 1 alin. (2), cu caracter permanent in Romania numai dupa notificarea prealabila a Centrului National, conform modelului prevazut in anexa nr. 11 al Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari de termoprotectie cu produse de torcretare
Procedura se adreseaza persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care doresc sa obtina autorizatie pentru efectuarea lucrarilor de verificare, reincarcare si reparare a stingatoarelor de incendiu, cu exceptia celor care contin anumite gaze fluorurate cu efect de sera in confirmitate cu prevederile art. 51 alin (1) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor. Efectuarea lucrarilor in domeniul apararii impotriva incendiilor se face doar de catre persoane autorizate. Metodologia de autorizare este aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010. Documentele solicitate suplimentar trebuie sa fie depuse in cel mult 45 de zile de la data notificarii, in caz contrar cererea se respinge. Autorizatia se acorda pentru o perioada nedeterminata si se elibereaza contra cost, pe baza tarifelor stabilite potrivit art. 5 alin. (2) din H.G. nr. 259/2005 privind infiintarea si stabilirea atributiilor Centrului National pentru Securitate la Incendiu si Protectie Civila. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari de verificare, reincarcare si reparare a stingatoarelor de incendiu, cu exceptia celor care contin anumite gaze fluorurate cu efect de sera
Procedura se adreseaza persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care doresc sa obtina autorizatie pentru efectuarea lucrarilor de intretinere a instalatiilor speciale din compunerea autospecialelor destinate apararii impotriva incendiilor in confirmitate cu prevederile art. 51 alin (1) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor. Efectuarea lucrarilor in domeniul apararii impotriva incendiilor se face de catre persoane autorizate. Metodologia de autorizare este aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010. Autorizatia se acorda pentru o perioada nedeterminata. Cererea solicitantului se proceseaza in cel mult 30 de zile de la data depunerii documentatiei complete. Termenul poate fi prelungit o singura data, pentru o perioada de maximum 15 zile, cu conditia notificarii solicitantului inainte de expirarea termenului initial. Valabilitatea documentelor depuse initial nu este afectata de prelungirea dispusa de Centrul National. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari de intretinere a instalatiilor speciale din compunerea autospecialelor destinate apararii impotriva incendiilor
Procedura se adreseaza persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care doresc sa obtina autorizatie pentru efectuarea lucrarilor de termoprotectie cu vopsele termospumante in confirmitate cu prevederile art. 51 alin (1) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor. Efectuarea lucrarilor in domeniul apararii impotriva incendiilor se face de catre persoane autorizate. Metodologia de autorizare este aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010. Autorizatia se acorda pentru o perioada nedeterminata si se elibereaza contra cost, pe baza tarifelor stabilite potrivit art. 5 alin. (2) din H.G. nr. 259/2005 privind infiintarea si stabilirea atributiilor Centrului National pentru Securitate la Incendiu si Protectie Civila. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari de termoprotectie cu vopsele termospumante
Procedura se adreseaza persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care doresc sa obtina autorizatie pentru efectuarea lucrarilor de proiectare a sistemelor si instalatiilor de limitare si stingere a incendiilor. in confirmitate cu prevederile art. 51 alin (1) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor, efectuarea lucrarilor in domeniul apararii impotriva incendiilor se face de catre persoane autorizate. Metodologia de autorizare este aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010. Autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari in domeniul apararii impotriva incendiilor, se elibereaza contra cost, pe baza tarifelor stabilite potrivit art. 5 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 259/2005 privind infiintarea si stabilirea atributiilor Centrului National pentru Securitate la Incendiu si Protectie Civila. Autorizatia se acorda pentru o perioada nedeterminata. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari de proiectare a sistemelor si instalatiilor de limitare si stingere a incendiilor
Procedura se adreseaza persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care doresc sa obtina autorizatie pentru efectuarea lucrarilor de ignifugarea materialelor combustibile in confirmitate cu prevederile art. 51 alin (1) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor. Efectuarea lucrarilor in domeniul apararii impotriva incendiilor se face de catre persoane autorizate. Metodologia de autorizare este aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010.
Fac obiectul autorizarii potrivit prezentei metodologii urmatoarele lucrari:
Autorizatia se acorda pentru o perioada nedeterminata. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari de ignifugare a materialelor combustibile
Procedura se adreseaza persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care doresc sa obtina autorizatie pentru efectuarea lucrarilor de instalare si intretinere a sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu. in confirmitate cu prevederile art. 51 alin (1) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor. Efectuarea lucrarilor in domeniul apararii impotriva incendiilor se face de catre persoane autorizate. Metodologia de autorizare este aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010. Autorizatia se acorda pentru o perioada nedeterminata. Fac obiectul autorizarii potrivit prezentei metodologii urmatoarele lucrari: proiectarea sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari de instalare si intretinere a sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu
In vederea autorizarii societatilor in domeniul apararii impotriva incendiilor este necesar sa se depuna la CNSIPC, o cerere de autorizare insotita de documentatia aferenta domeniului de autorizare solicitat. Cererea insotita de documentatia aferenta se poate depune personal, prin imputernicit sau prin posta. Dupa inregistrarea dosarului, va fi incheiat un contract de prestari servicii intre solicitant si CNSIPC. Acesta poate fi transmis in format electronic pentru a fi semnat si stampilat. Achitarea contravalorii prestarilor de servicii privind analizarea cererii si a documentatiei aferente depuse in vederea autorizarii se va efectua dupa incheierea contractului mai sus mentionat. Valoarea contractului de prestari servicii este de 500 lei (TVA inclus) pe domeniu de autorizare si se poate achita prin ordin de plata sau in numerar la caseria unitatii. Contul IBAN: RO08TREZ7025032XXX006985 deschis la Trezoreria Statului, Sector 2, Bucuresti. CIF: 18510762
Procedura se adreseaza persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care doresc sa obtina autorizatie pentru efectuarea lucrarilor de instalare si intretinere a sistemelor si instalatiilor de limitare si stingere a incendiilor, in confirmitate cu prevederile art. 51 alin (1) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor. Efectuarea lucrarilor in domeniul apararii impotriva incendiilor se face de catre persoane autorizate. Metodologia de autorizare este aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010. Autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari in domeniul apararii impotriva incendiilor, se elibereaza contra cost, pe baza tarifelor stabilite potrivit art. 5 alin. (2) din H.G. nr. 259/2005 privind infiintarea si stabilirea atributiilor Centrului National pentru Securitate la Incendiu si Protectie Civila. Autorizatia se acorda pentru o perioada nedeterminata. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari de instalare si intretinere a sistemelor si instalatiilor de limitare si stingere a incendiilor
Procedura se adreseaza persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care doresc sa obtina autorizatie pentru efectuarea lucrarilor de proiectare a sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu in confirmitate cu prevederile art. 51 alin (1) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor. Efectuarea lucrarilor in domeniul apararii impotriva incendiilor se face de catre persoane autorizate. Metodologia de autorizare este aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 87/2010. Autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari in domeniul apararii impotriva incendiilor, se elibereaza contra cost, pe baza tarifelor stabilite potrivit art. 5 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 259/2005 privind infiintarea si stabilirea atributiilor Centrului National pentru Securitate la Incendiu si Protectie Civila. Autorizatia se acorda pentru o perioada nedeterminata. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Procedura privind autorizarea persoanelor care efectueaza lucrari de proiectare a sistemelor si instalatiilor de semnalizare, alarmare si alertare in caz de incendiu
Ministerul Apararii Nationale - Centrul de scafandri Constanta
Tariful prevazut pentru autorizare nu este prestabilit, ci se stabileste, prin negociere cu beneficiarul, in conformitate cu legislatia in vigoare (ordinul ministrului apararii nationale nr. M82/2008 cu modificarile si completarile ulterioare), in functie de mai multi factori: gama de adancimi, tipul de lucrari subacvatice, numarul de scafandrii autorizati, s.a.
In vederea derularii procedurii de autorizare se semneaza un contract de prestari servicii in care sunt stipulate detalii precise privind tariful, termenele de respectat, modalitatile de plata (prin virament bancar sau numerar).
Autorizatia emisa are o valabilitate de 2 ani, atat pentru societatile romanesti, cat si pentru cele straine, fiind necesara o reautorizare la sfarsitul fiecarei perioade de 2 ani.
Procedura se adreseaza persoanelor fizice sau juridice si vizeaza autorizarea activitatilor subacvatice cu scafandrii pe teritoriul Romaniei. Calitatea de persoana autorizata se obtine prin emiterea de catre Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, sau de catre oficiile de cadastru si publicitate imobiliara, a certificatului de autorizare, act ce dovedeste competenta tehnica si insusirea reglementarilor legale in vigoare a persoanelor interesate care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Autorizarea si inspectarea unitatilor care executa activitati subacvatice cu scafandri
Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor
Procedura se adreseaza societatilor si persoanalor fizica autorizate si vizeaza autorizarea de marcaje holografice. Conform dispozitiilor Ordonantei nr. 25/2006 privind intarirea capacitatii administrative a Oficiului roman pentru Drepturile de Autor, persoanele fizice sau juridice care au obtinut adeverinta de inscriere a fonogramelor/videogramelor in Registrul national al fonogramelor/ videogramelor pot solicita eliberarea de marcaje holografice, printr-o cerere-tip in care se mentioneaza, in mod obligatoriu, titlurile fonogramelor/videogramelor pentru care se solicita eliberarea de marcaje holografice. Autoritatea competenta a decis ca procedura are doar un caracter informational si nu este disponibila pentru solutionare prin intermediul platformei PCUe. Dosarul se va depune la ghiseul institutiei. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Eliberare marcaje holografice
Sunt percepute urmatoarele taxe:
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau in contul: RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector1, Bucuresti, CUI 4266995
Procedura se adreseaza societatilor/persoana fizica autorizata. Solicitarea preschimbarii Autorizatiei de inregistrare in Registrul national al multiplicatorilor se realizeaza ca urmare a modificarii datelor inregistrate initial de operatorul economic (de ex. modificare denumire firma, schimbarea adresa sediu, modificare forma de organizare, adaugare obiect de activitate) art.36 alin.6 din O.G. nr.25/2006, republicata, modificata si completata prin O.U.G. nr.43/2010. Pentru preschimbarea autorizatiei de inregistrare in Registrul national al multiplicatorilor, solicitantii vor depune urmatoarele cereri-tip si documente: Formularele 1+5+7 +Formularele 2 + 3 (se vor depune numai in cazul completarii cu punctele de lucru/spatiile de depozitare noi). Formularul 6 (se va depune depune numai in cazul adaugarii de noi obiecte de activitate). Autoritatea competenta a decis ca procedura are doar un caracter informational si nu este disponibila pentru solutionare prin intermediul platformei PCUe. Dosarul se va depune la ghiseul institutiei. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Preschimbarea Autorizatiei de inregistrare in Registrul national al multiplicatorilor
Procedura se adreseaza persoanelor fizice autorizate si persoanelor juridice. Pentru suporturile si aparatele importate, inregistrarea se face conform pct.1, din Decizia 89/30.07.2004. Documentele pentru inregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Termenele de solutionare a cererilor sunt prevazute de pct.3 alin.(1) din Decizia 89/30.07.2004 si Ordinului Ministrului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National nr.2029/2009. Pe timpul desfasurarii activitatilor cu care s-au inregistrat in Registrul National al Copiei Private, importatorii si fabricantii de suporturi si aparate pentru care se datoreaza remuneratia compensatorie pentru copia privata inregistrati in registru, au obligatia sa depuna la ORDA urmatoarele documente:
Autoritatea competenta a decis ca procedura are doar un caracter informational si nu este disponibila pentru solutionare prin intermediul platformei PCUe. Dosarul se va depune la ghiseul institutiei. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Inregistrarea in Registrul National al Copiei Private - in regim de urgenta
Procedura se adreseaza persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice care desfasoara activitati de intermediere/multiplicare produse exceptate, in afara Romaniei, de servicii de multiplicare de fonograme, videograme sau programe pentru calculator pe discuri optice, casete audio ori casete video, dupa caz, destinate distribuirii catre public, vor depune urmatoarele cereri-tip si documente: Formularele 1+2+3+6+7
Documente:
Daca doriti click → Inregistrare activitati intermediere/multiplicare produse exceptate
Taxa este in valoare de 20 lei/echipament
Plata se face la casieria ORDA din Calea Victoriei nr. 118, et. 5, sect.1, Bucuresti, sau in contul: RO67TREZ7015005XXX000157, deschis la Trezoreria Sector 1, Bucuresti, CUI 4266995
Procedura se adreseaza persoanelor fizice autorizare si persoanelor juridice. Pentru inscrierea atat a echipamentelor de multiplicare, cat si a fiecarui punct de lucru declarat, solicitantii vor depune urmatoarele cereri-tip si documente: Formularele 1+7+24 Acte: copia documentului (factura/ordin de plata) care atesta plata tarifelor. Autoritatea competenta a decis ca procedura are doar un caracter informational si nu este disponibila pentru solutionare prin intermediul platformei PCUe. Dosarul se va depune la ghiseul institutiei. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Inscrierea echipamentelor de multiplicare
Procedura se adreseaza persoanelor fizice autorizate si persoanelor juridice. Inregistrarea pentru suporturile si aparatele importate se face conform pct.1 din Decizia nr.89/30.07.2004. Documentele pentru inregistrare trebuie sa contina urmatoarele:
Copii dupa:
Pe timpul desfasurarii activitatilor cu care s-au inregistrat in Registrul National al Copiei Private, importatorii si fabricantii de suporturi si aparate pentru care se datoreaza remuneratia compensatorie pentru copia privata inregistrati in registru, au obligatia sa depuna la ORDA urmatoarele documente:
Daca doriti click → Inregistrarea in Registrul National al Copiei Private
Procedura se adreseaza persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice care desfasoara activitati de multiplicare de fonograme, videograme si/sau programe pentru calculator pe discuri optice, casete audio ori casete video, dupa caz, destinate distribuirii catre public, vor depune urmatoarele cereri-tip si documente:
Formularele 1+2+3+6+7+24
Daca doriti click → Inregistrare activitati multiplicare
Persoanele fizice autorizate si persoanele juridice pot solicita reinnoirea (prelungirea) autorizatiei de inregistrare in Registrul national al multiplicatorilor. Acest lucru se efectueaza, pana la data expirarii autorizatiei anterioare si presupune eliberarea catre soliciatant a unei noi autorizatii cu datele existente in baza de date a Oficiului. Pentru reinnoirea autorizatiei de inregistrare in Registrul national al multiplicatorilor, solicitantii vor depune urmatoarele cereri-tip si documente:
Formularele 1+5+7
Daca doriti click → Reinnoirea/prelungirea Autorizatiei de inregistrare in Registrul national al multiplicatorilor
Sunt percepute umatoarele taxe:
Aceasta procedura nu se poate operationaliza prin intermediul PCU electronic. Ea are un caracter informativ. In cazul in care se solicita inregistrarea de noi puncte de lucru si/sau spatii de depozitare, dupa inregistrarea in Registrul National al Fonogramelor, solicitantii vor depune urmatoarele documente: Cereri-tip: Formularele 1+2+3+7. Acte: - copie dupa factura/ordin de plata, privind efectuarea platii pentru operatiunea de inregistrare in registru. Procedura are un caracter national.
Daca doriti click → Inregistrarea de puncte de lucru si/sau spatii de depozitare - in regim de urgenta
Daca doriti click → Inscrierea de puncte de lucru si/sau spatii de depozitare - in regim de urgenta
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice si vizeaza inscrierea de puncte de lucru si/sau spatii de depozitare, dupa inregistrarea in Registrul National al Programelor pentru Calculator, solicitantii vor depune urmatoarele documente: Cereri-tip: Formularele 1+2+3+7 Acte: - copie dupa factura/ordin de plata, privind efectuarea platii pentru operatiunea de inregistrare in registru. Persoanele fizice si juridice inregistrate in Registrul national al fonogramelor, Registrul national al programelor pentru calculator sau in Registrul national al multiplicatorilor, care urmeaza sa desfasoare activitati de depozitare a fonogramelor, programelor pentru calculator sau a videogramelor, pot efectua aceste activitati numai in spatiile declarate la Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor. Autoritatea competenta a decis ca procedura are doar un caracter informational si nu este disponibila pentru solutionare prin intermediul platformei PCUe. Dosarul se va depune la ghiseul institutiei. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Inscrierea de puncte de lucru si/sau spatii de depozitare
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice care doresc sa radieze punctele de lucru/si/sau a spatiile de depozitare care au fost inregistrate anterior la O.R.D.A. Solicitantii vor trebui sa depuna urmatoarele documente:
Formularele 1+4+7
Acte: - copie dupa factura/ordin de plata, privind efectuarea platii pentru operatiunea de inregistrare in registru. Pentru radierea punctelor de lucru si/sau a spatiilor de depozitare nu se percep taxe. Persoanele fizice sau juridice inregistrate in Registrul national al fonogramelor, Registrul national al programelor pentru calculator sau in Registrul national al multiplicatorilor, care urmeaza sa desfasoare activitati de depozitare a fonogramelor, programelor pentru calculator sau a videogramelor, pot efectua aceste activitati numai in spatiile declarate la Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor. In situatia in care persoanele prevazute obtin alte spatii in vederea desfasurarii activitatilor de depozitare, acestea au obligatia sa informeze Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor cu privire la adresa noilor spatii, inainte de inceperea efectiva a activitatii in aceste spatii. Autoritatea competenta a decis ca procedura are doar un caracter informational si nu este disponibila pentru solutionare prin intermediul platformei PCUe. Dosarul se va depune la ghiseul institutiei. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Radierea de puncte de lucru si/sau spatii de depozitare - in regim de urgenta
Procedura se adreseaza persoanelor fizice autorizate si persoanelor juridice pentru inregistrarea de noi puncte de lucru si/sau spatii de depozitare, dupa inregistrarea in Registrul national al multiplicatorilor, solicitantii vor depune urmatoarele cereri-tip si documente:
Formularele 1+2+3+7
Acte: - copia documentului (factura/ordin de plata) care atesta plata tarifelor. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Inregistrarea de noi puncte de lucru si/sau spatii de depozitare
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice si vizeaza inregistrarea de noi puncte de lucru si/sau spatii de depozitare, dupa inregistrarea in Registrul national al multiplicatorilor, solicitantii vor depune urmatoarele cereri-tip si documente:
Acte: - copia documentului (factura/ordin de plata) care atesta plata tarifelor. Autoritatea competenta a decis ca procedura are doar un caracter informational si nu este disponibila pentru solutionare prin intermediul platformei PCUe. Dosarul se va depune la ghiseul institutiei. Procedura are carcacter national.
Daca doriti click → Inregistrarea de spatii de depozitare
Procedura se adreseaza persoanelor juridice si vizeaza radierea punctelor de lucru/si/sau a spatiilor de depozitare care au fost inregistrate anterior la O.R.D.A. Solicitantii vor depune urmatoarele: Cereri-tip: Formularele 1+4 . Nu se percep taxe pentru operatiunile de radiere. Autoritatea competenta a decis ca procedura are doar un caracter informational si nu este disponibila pentru solutionare prin intermediul platformei PCUe. Dosarul se va depune la ghiseul institutiei. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Radiere de puncte de lucru si/sau spatii de depozitare
Procedura se adreseaza persoanelor juridice care solicita inregistrarea de noi puncte de lucru si/sau spatii de depozitare, dupa inregistrarea in Registrul National al Programelor pentru Calculator, solicitantii vor depune urmatoarele documente:
Acte: - copie dupa factura/ordin de plata, privind efectuarea platii pentru operatiunea de inregistrare in registru. Persoanele fizice sau juridice inregistrate in Registrul national al fonogramelor, Registrul national al programelor pentru calculator sau in Registrul national al multiplicatorilor, care urmeaza sa desfasoare activitati de depozitare a fonogramelor, programelor pentru calculator sau a videogramelor, pot efectua aceste activitati numai in spatiile declarate la Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor. Procedura are caracter national.
60. Radierea de puncte de lucru si/sau spatii de depozitare
Aceasta procedura nu se poate operationaliza prin intermediul PCU electronic. Ea are un caracter informativ. In cazul in care se solicita radierea punctelor de lucru/si/sau a spatiilor de depozitare care au fost inregistrate anterior la O.R.D.A., solicitantii vor depune urmatoarele documente:
Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Radierea de puncte de lucru si/sau spatii de depozitare
Institutul de Stat pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor
Lista tarifelor pentru rapoartele de examinare tehnica a distictivitatii , uniformitatii, stabilitatii si testarea, inregistrarea soiurilor de plante - conform Ordinului MADR nr. 84/2011, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 276 / 2011
Procedura se adreseaza persoanelor juridice si vizeaza eliberarea raportului de examinare tehnica a distinctivitatii, uniformitatii si stabilitatii pentru soiurile testate la ISTIS la solicitarea unei autoritati de testare si inregistrare a soiurilor din alta tara. Acest raport serveste la inregistrarea soiului in catalogul national din tara respectiva. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Raport de examinare tehnica a distictivitatii, uniformitatii si stabilitatii
Institutul National de Sanatate Publica
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si persoanelor juridice care doresc obtinerea referatului tehnic de evaluare a laboratorului de toxicologie pentru efectuarea determinarilor de noxe profesionale conform prevederilor Ordinul nr. 1093/2004 privind abilitarea laboratoarelor de toxicologie pentru efectuarea determinarilor de noxe profesionale, a Ordinului nr. 1045/2010 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului sanatatii nr. 1.093/2004 privind abilitarea laboratoarelor de toxicologie pentru efectuarea determinarilor de noxe profesionale si pentru modificarea Normelor sanitare de baza pentru desfasurarea in siguranta a activitatilor nucleare, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 381/2004. Dosarul se depune la sediul la INSP/CNMRMC, Centrele Regionale de Sanatate Publica: Bucuresti, Cluj, Iasi, Targu Mures, Timisoara, Sectiile de Sanatate in Relatie cu Mediul. Referatul de evaluare se elibereaza in baza dosarului de inregistrare si a unei vizite de evaluare la fata locului referatului tehnic de evaluare, dupa achitarea tarifelor, se ridica de la sediile enumerate mai sus. In cazul unei cereri sau al unei documentatii incomplete, solicitantul este informat in cel mai scurt timp, dar nu in mai mult de 5 zile lucratoare de la primirea cererii, cu privire la necesitatea transmiterii de documente suplimentare, precum si cu privire la consecintele asupra termenului de procesare a cererii, prevazut la alin. (2).
Daca doriti click → Eliberarea referatului tehnic de evaluare a laboratorului de toxicologie pentru efectuarea determinarilor de noxe profesionale
Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale
Se percep urmatoarele tarife:
Se aplica prevederile Ordinului MAPDR nr.182/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind atestarea persoanelor fizice si juridice care isi manifesta intentia de a desfasura, pe terenuri din domeniul agricol activitati de IF, studii, proiectare, executare de lucrari si servicii si/sau de fabricare a instalatiilor de irigat. Persoana fizica va transmite secretariatului comisiei o cerere-tip, insotita de documentul prin care dovedeste ca respecta conditiile prevederilor la art.10 si ca a achitat tarifele stabilite pentru atestare si avizul ANIF. Persoana fizica sustine un interviu in cadrul caruia va prezenta comisiei, spre consultare, originalele documentelor anexate la cerere. In urma analizei cererilor si documentelor prezentate de persoana fizica si a interviului, comisia hotaraste aprobarea cererii si eliberarea certificatului de atestare sau, daca este cazul, respingerea motivata a cererilor. Certificatul este valabil 3 ani de la data emiterii, se vizeaza anual si poate fi revizuit sau anulat, in acest interval, daca se constata ca titularul nu mai indeplineste criteriile si conditiile atestarii. Amenajarile de imbunatatiri funciare preiau din surse autorizate necesarul de apa pentru irigarea culturilor agricole si silvice si alimentarea cu apa a unor localitati, amenajari piscicole, incinte agricole si industriale si asigura protectia localitatilor si a oricaror categorii de constructii impotriva efectelor alunecarilor de teren si a inundatiilor, precum si protectia lacurilor de acumulare impotriva colmatarii. Procedura are caracter transfrontalier.
Daca doriti click → Procedura de atestare a persoanelor juridice pentru prestari de servicii de imbunatatiri funciare
Procedura privind atestarea persoanelor fizice si juridice care isi manifesta intentia de a desfasura, pe terenurile din domeniu agricol, activitati de IF, studii, proiectare, executare de lucrari si servicii si/sau de fabricare a instalatiilor de irigat. Persoana fizica sustine un interviu in cadrul caruia va prezenta comisiei, spre consultare, originalele documentelor anexate la cerere. In urma analizei cererilor si documentelor prezentate de persoana fizica si a interviului, comisia hotaraste aprobarea cererii si eliberarea certificatului de atestare sau, daca este cazul, respingerea motivata a cererilor. Certificatul este valabil 3 ani de la data emiterii, se vizeaza anual si poate fi revizuit sau anulat, in acest interval, daca se constata ca titularul nu mai indeplineste criteriile si conditiile atestarii. Persoana fizica transmite secretariatului comisiei o cerere-tip, insotita de documente prin care dovedeste ca respecta conditiile prevederilor de la art.10 si ca a achitat tarifele stabilite pentru atestare si avizul ANIF. Procedura are caracter transfrontalier.
Daca doriti click → Procedura de atestare a persoanelor juridice pentru activitatea de elaborare a studiilor si documentatiilor tehnico-economice
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice care isi manifesta intentia de a desfasura, pe terenuri din domeniul agricol, activititatile de IF, studii, proiectare, executare de lucrari si servicii si/sau de fabricare a instalatiilor de irigat. Persoana fizica transmite secretariatului comisiei o cerere-tip, insotita de documentele prin care dovedeste ca respecta conditiile prevederilor la art.10 si ca a achitat tarifele stabilite pentru atestare si avizul ANIF. Persoana fizica sustine un interviu in cadrul caruia va prezenta comisiei, spre consultare, originalele documentelor anexate la cerere. In urma analizei cererilor si documentelor prezentate de persoana fizica si a interviului, comisia hotaraste aprobarea cererii si eliberarea certificatului de atestare sau, daca este cazul, respingerea motivata a cererilor. Certificatul este valabil 3 ani de la data emiterii, se vizeaza anual si poate fi revizuit sau anulat, in acest interval, daca se constata ca titularul nu mai indeplineste criteriile si conditiile atestarii. Transmiterea dreptului de folosinta sau de proprietate asupra infrastructurii de imbunatatiri funciare aflate in administrarea Administratiei se face pe baza de protocol de predare-preluare aprobat prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, cu specificarea obligatiilor privind exploatarea, intretinerea, reparatiile si paza integritatii bunurilor. Procedura are caracter transfrontalier.
Daca doriti click → Procedura de atestare a persoanelor fizice pentru prestari de servicii de imbunatatiri funciare
Procedura privind atestarea persoanelor fizice si juridice care isi manifesta intentia de a desfasura, pe terenuri din domeniu agricol, activitati de IF, studii, proiectare, executare de lucrari si servicii si/sau de fabricare a instalatiilor de irigat. Persoana fizica transmite secretariatului comisiei o cerere-tip, insotita de documente prin care dovedeste ca respecta conditiile prevazute la art.10 si ca a achitat tarifele stabilite pentru atestare si avizul ANIF. Persoana fizica sustine un interviu in cadrul caruia va prezenta comisiei, spre consultare, originalele documentelor anexate la cerere. In urma analizei cererilor si documentelor prezentate de persoana fizica si a interviului, comisia hotaraste aprobarea cererii si eliberarii certificatului de atestare sau, daca este cazul, respingerea motivata a cererilor. Certificatul este valabil 3 ani de la data emiterii, se vizeaza anual si poate fi revizuit sau anulat, in acest interval, daca se constata ca titularul nu mai indeplineste criteriile si conditiile atestarii. Procedura are caracter transfrontalier.
Daca doriti click → Procedura de atestare a persoanelor fizice pentru activitatea de elaborare a studiilor si documentatiilor tehnico-economice pentru domeniul imbunatatirilor funciare