Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation Linksintrebarifrecvente
eDirect

intrebarifrecvente

​Întrebări frecvente

Generalități

De ce a fost creat acest site?

Procesul de transpunere și aplicare a Directivei CE/123/2006, denumită și "Directiva Serviciilor", ce privește autorizarea / notificarea serviciilor comerciale care pot fi prestate pe piața internă, a fost demarat în țara noastră în anul 2007 şi a intrat într-o etapă decisivă. România a întreprins măsurile necesare pentru transpunerea legislativă și apoi implementarea actului normativ comunitar referit. Una dintre cerințele importante ale Directivei Serviciilor este punerea în funcțiune a Punctului de Contact Unic (PCU). Prin Punctul de Contact Unic electronic, la care va fi conectată administrația publică centrală și alte autorități competente, se vor putea îndeplini, de la distanță, prin mijloace electronice, cu ușurință, a următoarelor proceduri și formalități: a) ansamblul procedurilor și formalităților necesare pentru accesul la activitățile de servicii ale acestora, în special declarațiile, notificările sau cererile necesare pentru obținerea autorizării, inclusiv cererile de înscriere într-un registru; b) orice cereri de autorizare necesare pentru exercitarea activităților de servicii. Altă sarcină ce revine agenției, în urma participării la procesul de implementare a prevederilor Programului Național de Reforme şi a Planului extins de Acțiuni, 2008-2009, este implementarea principiilor conceptului "One-Stop Shop" în guvernarea electronică.​

Pe ce browsere funcționează platforma eDirect în condiții optime?

Browserele recomandate pentru funcționarea optimă sunt: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera.

Spațiu privat

Ce tipuri de documente sunt permise pentru a fi trimise către instituțiile publice?

Platforma eDirect permite transmiterea de documente cu extensia .PDF, .DOC, .ODT. Acestea pot fi semnate digital calificat sau nu.

Documentele transmise prin intermediul PCUe se pot semna cu certificat digital extins (semnătură electronică), acestea putându-se semna în format .PDF, .P7S sau .P7M.

Pentru a putea semna un document în cele trei formate se folosește un instrument gratuit de la DigiSign numit DigiSigner One. Acesta se poate descărca gratuit de aici. Manualul aferent este disponibil aici.

Pe scurt, p​entru semnarea documentelor se accesează din aplicație butonul "Semnare PDF" sau "Semnare fișiere P7M și P7S". După accesarea butonului se deschide o fereastră nouă de unde se alege calea fișierului original, denumirea nouă a fișierului semnat, după care se alege certificatul.