Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation Linksintrebarifrecvente
eDirect

intrebarifrecvente

​Intrebari frecvente

Generalitati

1. Ce servicii ne oferă PCUe? 

Prin Punctul de Contact Unic electronic (PCUe)  la care este conectata administratia publica centrala ai locala, se pot obtine, de catre cetateni si reprezentanti ai mediului de afaceri, prin mijloace electronice: avize, autorizatii, certificari, calificari.

2. De unde pot obtine informatii despre modul de utilizare a sistemului PCUe?

Obtineti informatii din sectiunea Ghiduri de utilizare a portalului in functie de calitatea pe care o aveti: cetatean/reprezentant firma, administrator sau operator al institutiei publice/firma.

​3. Cum ma pot autentifica în PCUe?

Va recomandam trei metode pentru autentificare în platforma PCUe:

  • Crearea unui cont in platforma prin alegerea tipului de cont: persoana fizica, persoana juridica si inrolare institutie
  • Prin utilizarea credentialelor de la Ghiseul.ro obtinute de catre persoanele fizice si completarea datelor personale din sectiunea „ Contul meu-Detalii cont" si ulterior" Modifica"
  • Prin intermediul unui certificat digital eliberat de furnizorii de servicii de certificare pentru semnatura electronica din tara sau din statele membre

 

4. Cum se inroleaza institutiile publice in PCUe

Pentru inrolarea unei instituții publice accesati sectiunea Cont Nou-Inrolare institutie.

Completati campurile cu informatiile solicitate si incarcati formularul din aplicatie.


5. Cum se inroleaza persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate  juridica in PCUe?

Ex: Birouri notariale, cabinete de avocatura, ONG-uri, farmacii de spital, asociatii.

Se creeaza un cont de persoana fizica cu numele/prenumele persoanei desemnate sa transmita solicitarea, adaugandu-se la aceste informatii si numele entitatii pe care o reprezinta.

Cu titlu de exemplu: Popescu Ioana-reprezentant al Biroului notarial SPN.


6. Mi-am pierdut datele de logare in PCUe. Cum pot sa intru in posesia lor?

  • Accesați  secțiunea ,,Autentificare" - Am uitat parola
  • Introduceti  numele  de utilizator si adresa de e-mail cu care v-ati inregistrat in PCUe
  • Veti primi pe adresa de email inregistrata  un link care va permite resetarea parolei.


7. Recuperare nume de utilizator

Contactati Serviciul PCUe prin canalele specificate in Sectiunea Contact.


8. Cum pot afla daca institutia publica la care doresc să transmit o solicitare este   inregistrată in sistem?

Pe  prima pagină a portalului PCUe,  la sectiunea „Cauta procedura", introduceti numele institutiei in campul „Alegeti institutia" si dati click pe butonul „Cauta".


9. Cand se pot transmite solicitari prin intermediul PCUe?

PCUe este disponibil 7 zile din 7 si 24 de ore din 24, cu exceptia perioadelor de  mentenanta sau interventie tehnica asupra sistemului, care se vor anunta in prealabil.


10. In ce interval orar pot contacta suportul help-desk?

Serviciul Suport PCUe va sta la dispozitie de luni până joi intre orele 11:00-15:00, si vineri intre orele 11:00-13:00 sau prin e-mail la edirect.info@adr.gov.ro.

 

11. Ce browser pot folosi pentru a transmite solicitari prin platforma PCUe?

Browserele recomandate pentru functionarea optima al portalului sunt: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera si Microsoft Edge.


12. Cum modific adresa de e-mail asociată contului creat în PCUe?

Dupa logarea in contul dumneavoastra, selectati sectiunea „Contul meu"/ „Detalii Cont"/ „Schimbare e-mail".


13. Cum pot cere drepturi de operator institutie/ firma?

Această optiune se utilizeaza doar in cazul in care solicitantul reprezinta o institutie publica/ sau o firma. Selectati sectiunea „Contul meu", după care se alege optiunea„Cerere drepturi", „Selectare operator institutie/firma". Se alege institutia/firma si serviciul/departamentul.

Administratorul instituției va valida cererea. 

In cazul unei firme se selecteaza operator firma si  se completează CUI-ul.


14. Cum transmit o solicitare prin intermediul platformei PCUe?

Va recomandam 3 optiuni:

  • După autentificarea in platforma, accesati din meniul principal sectiunea ,,Creeaza solicitare,,. Completati in campul denumit “Institutie" titlul institutiei unde doriti sa transmiteti solicitarea.
  • Folositi filtrul de cautare de pe pagina principala denumit “Cauta procedura"
  • Accesati secțiunea „Catalog servicii" și alegand una din cele 3 optiuni: servicii transfrontaliere, servicii nationale, catalog complet de servicii  

 

15. Ce tipuri de fisiere sunt acceptate pentru a fi incarcate in sistem?

Platforma PCUe acceptă incărcarea de documente cu urmatoarele extensii: .PDF, .DOCX, .ODT, .XLSX, .JPEG, .PNG, .PPTX.

De asemenea, sunt acceptate documentele semnate electronic cu un certificat digital calificat,  având ca format .PDF, .P7S sau .P7M.

 

16. Care sunt furnizorii de semnatura electronica acceptati în platforma PCUe?

Furnizori nationali:

S.C. Trans Sped S.R.L.- www.transsped.ro

S.C. Digisign S.A- www.digisign.ro

S.C. Certsign S.A.- www.certsign.ro

S.C. Alfatrust Certification S.A.- www.alfasign.ro

S.C. Centrul de Calcul S.A.- www.certdigital.ro

Zipper Service SRL - https://ezipper.ro

​Furnizori europeni: 

Furnizorii de semnatură electronica din UE, conform listei de incredere publicată pe site-ul Comisiei Europene.

Nota: Inainte de aplicarea unei semnaturi electronice pe un document, asigurati-va ca utilizati ultima versiune a aplicatiei de semnare a furnizorului de semnatura.

 

17. Daca sistemul afiseaza urmatorul mesaj: “A aparut o problema neașteptata. Va rugam reincercati sau sa ne contactati", ce trebuie sa fac?

 
Va recomandam:

  • Sa stergeti din sectiunea „History" al browserului de internet, memoria cache si cookie-urile alegand ca interval de timp “All time".
  • In cazul in care problema nu se remediaza, va recomandam sa schimbati browser-ul.
  • Contactati operatorul tehnic prin mijloace specifice in sectiunea Contact

     

18. Cum procedez dacă nu am primit documentul solicitat sau am primit un document gresit la solutionarea unei solicitari. Ce pot face in aceasta situatie?

 
In cazul in care nu ati primit documentul solicitat sau ati primit un document ce nu va apartine, va recomandam sa contactati institutia publica caruia i-ati transmis solicitarea si sa clarificati situatia aparuta.

Datele de contact ale institutiei le gasiti pe fiecare procedura administrativa configurata in sistem.


Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.