Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation Linksstiridetalii
eDirect

Înapoi​​​
​​ ​

Cat de inteligente sunt orasele din Romania

In Romania, conceptul de "smart city" este inca unul nou, marile orase facand abia in ultimii ani pasi seriosi in acest sens. Desi Bucurestiul a fost pionier, inca din 2007 implementand un sistem de management al traficului, lucrurile au stagnat in ultimii 8 ani, administratia nemaiavand niciun proiect nou de acest tip implementat, singurele initiative fiind cele din domeniul privat. Conceptul a revenit insa pe agenda municipalitatii in Capitala si, in acelasi timp, in ultimii ani, orasele din vestul tarii - Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu, Timisoara - au avansat in acest domeniu.  Afla ce proiecte de tip smart city s-au dezvoltat in marile orase din tara si ce planuri au administratiile locale.


Cluj-Napoca


Orasul Cluj-Napoca este unul dintre cele mai evoluate orase din punctul de vedere al proiectelor tip smart city, iar la inceputul  anului 2017 Primaria orasului a constituit Consiliul Consultativ pentru Antreprenoriat si Inovare in IT.


"Utilizarea tehnologiei pentru cresterea calitatii vietii in Cluj-Napoca, pentru o administratie deschisa si un oras inteligent, este o prioritate cheie a municipalitatii clujene. Pentru o colaborare mai stransa si eficienta intre comunitatea de IT si administratia locala, Primaria Cluj-Napoca a constituit la inceputul anului 2017, alaturi de cele doua clustere clujene de specialitate, Consiliul Consultativ pentru Antreprenoriat si Inovare in IT", se arata intr-un comunicat emis de Primaria Cluj-Napoca pe 6 martie 2017.


Avize si autorizatii in format electronic

Incepand cu luna aprilie 2017, Primaria Cluj-Napoca ofera cetatenilor municipiului posibilitatea de a solicita emiterea in format electronic, prin intermediul platformei edirect.e-guvernare.ro, a urmatoarelor documente: certificate de urbanism (si prelungirea acestora), prelungirea autorizatiilor de construire/desfiintare, avize/acorduri. De asemenea, cetatenii municipiului pot comunica online inceperea executiei lucrarilor, tot prin intermediul platformei mentionate mai sus.


Sibiu

Mai multe proiecte de tip smart city au fost implementate si in Sibiu, iar orasul are planuri mari.

E-guvernare

In 2011, Primaria Sibiu a creat si a pus in functiune o platforma de e-administratie, pentru comunicarea mai eficienta cu comunitatea. Pe platforma se pot plati online taxe si impozite, se pot depune petitii, se pot solicita informatii. Platforma are atasat si un newsletter la care s-au abonat pana in prezent peste 15.000 de cetateni.
Din data de 27 aprilie Primaria Sibiu emite si in format electronic certificatele de urbanism, prelungirea certificatelor de urbanism si prelungirea autorizatiei de constructie/desfiintare. Actele necesare pentru obtinerea acestor documente vor fi depuse de cetateni tot in format electronic. Serviciul este prestat prin intermediul platformei https://edirect.e-guvernare.ro.

Din data de 17 iulie Primaria Sibiu, prin Directia Fiscala Locala, emite si in format electronic certificatele de atestare fiscala pentru bunurile imobile, adica terenuri si case. Si documentele pentru obtinerea certificatului vor fi depuse de cetateni tot in format electronic.

Din acest an, Primaria Sibiu a infiintat un program de notificare pe email a agentilor economici carora le expira acordul de functionare.

Citeste mai mult.

Sursa: Hotnews


Înapoi​​​


Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.