Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation Linksstiridetalii
eDirect

Înapoi​​​
​​ ​

Legea care simplifică și debirocratizează administrația publică

Ieri, 04.07.2023 a intrat în vigoare Legea nr.9/2023 pentru modificarea și completarea OUG nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice care are drept scop simplificarea și debirocratizarea administrației publice centrale și locale.

​Conform actului normativ menționat, instituțiile publice, organele de specialitate ale administrației publice precum și persoanele juridice de drept privat care furnizează servicii publice, au obligația de a publica, din oficiu, informații și modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe pagina de internet proprie, cât și pe Punctul de Contact Unic electronic (PCUe), sistem informatic gestionat de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Legea mai prevede obligația de a publica pe web site-ul propriu și pe PCUe o adresă de email pentru primirea în format electronic a copiei dupa cartea de identitate.

Totodată, instituțiile publice sunt obligate să elimine cerința de depunere a copiilor legalizate după documentele necesare pentru obținerea unor servicii publice. Copiile legalizate urmează a fi înlocuite cu certificarea conformității cu originalul de către angajații instituțiilor.

De asemenea, legea interzice instituțiilor publice, să solicite persoanelor fizice sau juridice, dosare cu șină, obiecte de birotică sau papetărie, în vederea furnizării unui serviciu public.

În acest sens, instituțiile publice au obligația de a asigura, în mod gratuit, fotocopierea acestora pentru care nu se pot percepe taxe suplimentare. 

Sursa: ADR



Înapoi​​​


Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.