Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation LinksProceduraVizualizare
eDirect

ProceduraVizualizare

Procedura de înscriere a persoanelor juridice în Registrul consultanților fiscali și al societaților de consultanță fiscala.

Descriere procedură

Procedura se adresează persoanelor juridice, care îndeplinesc condițiile prevazute de OG nr.71/2001, cu modificările și completările ulterioare, pentru a desfășura activitatea de consultanță fiscală în România. Consultanții fiscali se pot asocia în societăți care au în obiectul de activitate consultanța fiscală. Societatea trebuie să aibă cel puțin un asociat/acționar și administrator, care să aibă calitatea de consultant fiscal. Societățile de consultanță fiscală, la solicitarea autorizației de functionare, vor depune un dosar de înscriere, care va conține următoarele:
a) cererea-tip de înscriere semnată de reprezentantul legal al persoanei juridice;
b) certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, în copie;
c) actul constitutiv, în copie;
d) certificatul constatator eliberat de registrul comerţului, care să conţină date referitoare la numele, prenumele şi domiciliul asociaţilor/acţionarilor, directorilor şi administratorilor/membrilor consiliilor de administraţie, precum şi la obiectul de activitate;
e) certificatul de cazier judiciar al societăţii;
f) certificatul de cazier judiciar al consultanţilor fiscali asociaţi/acţionari şi administratori;
g) certificatul de cazier fiscal al societăţii;
h) certificatul de cazier fiscal al consultanţilor fiscali asociaţi/acţionari şi administratori;
i) dovada efectuării plăţii cotizaţiei fixe stabilite pentru noii membri persoane juridice, în valoare de 2350 lei.

Pentru eliberarea autorizaţiei de funcţionare, persoanele juridice trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
a) să fie înregistrate la registrul comerţului cu codul CAEN corespunzător consultanţei fiscale şi să figureze ca societăţi active;
b) să nu figureze în bazele de date ale Ministerului Finanţelor ca persoane inactive din punct de vedere fiscal;
c) consultanţii fiscali asociaţi/acţionari şi administratori să nu figureze în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală cu sancţiuni şi să nu aibă obligaţii restante faţă de Cameră;
d) consultanţii fiscali asociaţi/acţionari şi administratori să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile și vamale,  inclusiv spălarea banilor sau finanţarea terorismului;
e) consultanţii fiscali asociaţi/acţionari şi administratori să nu aibă fapte înscrise în cazierul fiscal.

Membrii Camerei Consultanţilor Fiscali au obligaţia de plată a cotizaţiilor fixe anuale. În cazul persoanelor juridice, cotizația fixă anuală este de 350 lei.

Căi de atac

In cazul unui litigiu intre beneficiar si autoritatea competenta sunt aplicabile dispozitiile de drept comun.

Date de contact
Camera Consultantilor Fiscali - Direcția de servicii pentru membri
Str. Alexandru Constantinescu nr. 61, sector 1, Bucureşti
Telefon: 021 311 09 66
E-mail: office@ccfiscali.ro
Registru de linkuri

http://www.ccfiscali.ro/registrul-consultantilor-fiscali-si-al-societatilor-comerciale-de-consultanta-fiscala

Instituţia responsabilă
Camera Consultantilor Fiscali,Județ BUCURESTI
Modalitate prestare
National si transfrontalier
Timp de soluţionare
30 zile calendaristice
Termen de arhivare
10 ani
Termen de completare dosar
15 zile calendaristice
Notificare la expirarea termenului de soluţionare
5 zile calendaristice

Documente necesare

Nr. Crt.Nume documentDescriere documentDocument obligatoriuNecesită semnătură electronicăTip documentDescarcă
1Alte documente pe care solicitantul le considera necesareOrice alte documente / înscrisuri care pot facilita înscriereaAtasament-
2Certificatul de înmatriculare la registrul comertului, în copieAtasament-
3Actul constitutiv, în copieAtasament-
4Dovada de plata a cotizației fixe.

Plata cotizației fixe se poate face în contul Camerei Consultantilor Fiscali, CUI 18677087, deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani - IBAN RO36BTRL04101202D58602XX.

Atasament-
5Certificatul constatator eliberat de registrul comertuluiCertificatul constatator eliberat de registrul comertului, trebuie sa contina date referitoare la numele, prenumele si domiciliul asociatilor/actionarilor, directorilor si administratorilor/membrilor consiliilor de administratie, precum si la obiectul de activitateAtasament-
6Certificatul de cazier fiscalAtasament-
7Certificatul de cazier judiciar al consultanților fiscali asociați/acționari și administratori, precum și certificatul de cazier judiciar al societății.Atasament-
8Cerere de Înscriere în evidența CCF

Cerere de înscriere în evidența Camerei Consultanților Fiscali și eliberare a autorizației de funcționare a societăților de consultanță fiscală .

Formular predefinit

Documente finale

Nr. Crt.Nume documentTip documentDescarcă
1Autorizația de funcționare a societaților de consultanța fiscalaDocument-

Acte normative

Nr. Crt.Act normativDescarcă
1Ordonanţa nr.71/2001 - privind organizarea şi exercitarea activităţii de consultanţă fiscală - text actualizat cu modificarile şi completările ulterioare
2Hotararea nr.3 din 2022 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Camerei Consultantilor Fiscali

Profesii reglementate

Calificări obținute într-un stat din UEProcedură pentru stabilire permanentăProcedură pentru stabilire temporarăLista profesiilor reglementate din Romania

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.