Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation LinksProceduraVizualizare
eDirect

ProceduraVizualizare
Procedura este informațională și nu permite lansarea de solicitări

Arhivarea documentelor în formă electronică - Acreditare administrator arhivă electronică

Descriere procedură
În conformitate cu H.G. nr. 12 din 16 ianuarie 2009, cu modificările și completările ulterioare, MCSI exercită atribuţiile autorităţii de reglementare şi supraveghere în domeniul arhivării documentelor în formă electronică prevazute de Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică. Prezenta procedură descrie modul în care MCSI soluţionează Notificarea depusă de către persoanele fizice sau juridice în vederea dobândirii calităţii de administrator al arhivei electronice. În conformitate cu art. 17 din Legea nr. 135 din 15 mai 2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică, arhivele electronice sunt depozitate în centre de date supuse autorizării prealabile. Autorizarea centrelor de date se realizează în baza procedurii Arhivarea documentelor în formă electronică - Autorizarea centrelor de date. Acreditarea administratorului de arhiva electronică este valabilă pentru o perioadă de 3 ani de la data emiterii acesteia.

Link procedură:
https://www.comunicatii.gov.ro/arhivare-electronica/
Căi de atac
În cazul unui litigiu între beneficiar şi autoritatea competentă sunt aplicabile dispoziţiile de drept comun.
Date de contact

Adresa: B-dul Libertăţii, nr. 14, Sector 5, Bucuresti
Telefon: 021 311 41 19
E-mail: relatiicupublicul@comunicatii.gov.ro

Instituţia responsabilă
Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei,Județ BUCURESTI
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
30 zile calendaristice
Termen de arhivare
1 ani
Termen de completare dosar
15 zile calendaristice

Documente necesare

Nr. Crt.Nume documentDescriere documentDocument obligatoriuNecesită semnătură electronicăTip documentDescarcă
1Atestari pentru persoana fizica sau pentru angajatul/ angajatii persoanei juridice care intentioneaza sa devina administrator ori al persoanei juridice subcontractate în acest scopAtestarile care trebuie prezentate sunt 1.Diploma de absolvent de studii superioare în domeniul tehnologiei informației 2.Calificari/ atestari care sa certifice cunoașterea standardelor ISO/ IEC 27001 sau standardelor echivalente și versiunilor ulterioare ale acestora 3.Certificari/ atestari în domeniul administrarii bazelor de date și sistemelor de operare 4.Calificari/ atestari în domeniul arhivistic. Atestarile pot fi detinute cumulativ de mai multi angajati ai persoanei juridice. Documentele vor fi prezentate în copie, cu atestarea conformitații copiei cu originalul.Atasament-
2Documente din care sa rezulte ca sistemul electronic de arhivare îndeplinește cerințele funcționale menționate la art.5 alin. b din OMCSI nr. 493/2009Cerințe asigura mijloacele de control si de securitate a documentelor si a bazei de date mentine integritatea interna, functionarea si coerenta sistemului si a bazei de date asigura conservarea pe termen nelimitat a documentelor cu caracter permanent si eliminarea definitiva a celor cu termen de pastrare expirat, potrivit nomenclatorului arhivistic, cu exceptia situatiilor prevazute de lege asigura procesele de introducere a documentelor în sistemul de administrare asigura functia de cautare a documentelor asigura accesul la documentele stocate în arhiva, cu respectarea regimului de acces stabilit, precum si prezentarea indiferent de forma afisare, printare etc. a documentelor asigura functiile de administrare si stergere a documentelor, garantându-se controlul operatiunilor în vederea înlaturarii riscului accesului neautorizat la documente si distrugerii necorespunzatoare de documente.Atasament-
3Datele de identificare a centrului de date care gazduiește arhiva electronicaSe va prezenta un document în care se vor menționa -denumirea și adresa locația Centrului de date principal -denumirea și adresa locația Centrului de date secundar de back-up. Documentul va fi semnat și ștampilat.Atasament-
4Copie legalizata de pe înscrisul doveditor al calitații de operator de date cu caracter personalÎnscrisul este eliberat în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.Atasament-
5Scrisoare de garantie din partea unei institutii financiare de specialitate sau Polita de asigurare de raspundere civila generala la o societate de asigurariÎn cazul în care solicitantul intentioneaza sa ofere servicii de arhivare electronica pentru terti, va prezenta, pe lânga documentele prevazute la lit. a)- e) din OMCSI nr. 493/2009, o scrisoare de garantie din partea unei institutii financiare de specialitate sau o polita de asigurare de raspundere civila generala la o societate de asigurari, în valoare cel putin egala cu echivalentul în lei al sumei de 300.000 euro, prin care sa acopere prejudiciile pe care le-ar putea cauza cu prilejul desfasurarii activitatilor de arhivare electronica. Documentele vor fi prezentate în original.Atasament-
6Notificare pentru dobândirea calitații de administrator de arhiva electronicaFormularul poate fi descarcat din rubrica alaturata. Notificarea este considerata realizata daca au fost îndeplinite toate cerintele legale privind transmiterea, forma si continutul său. Solicitantul care a realizat notificarea, în termenul si în conditiile prevazute de OMCSI nr. 493/2009, dobândeste calitatea de administrator de la data indicata în formularul - tip al notificarii ca fiind data estimativa a începerii activitatii, însa nu mai devreme de 30 de zile de la data realizarii notificarii în conditiile alin. 2 sau 3, dupa caz din OMCSI nr. 493/2009. Notificarea va fi însoțita de un opis în care se vor prezenta, în clar, cerințele din OMCSI nr. 493/2009 precum și paginile la care se regasesc materialele prezentate. Pentru solutionarea dosarului electronic aferent cererii, se va respecta art. 6 alin. 1 lit. c din OMCSI nr. 493/15.06.2009.Formular predefinit
7Politica și procedurile referitoare la securitatea și conservarea datelor, inclusiv politica de protecție a datelor cu caracter personalMacheta poate fi descarcata din rubrica alaturata. Documentele vor fi numerotate, semnate și ștampilate pe fiecare pagina.Formular predefinit

Documente finale

Nr. Crt.Nume documentTip documentDescarcă
1Ordin de acreditare administrator arhiva electronicaDocument-

Acte normative

Nr. Crt.Act normativDescarcă
1ORDIN privind normele tehnice si metodologice pentru aplicarea Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în forma electronica

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.