Procedura este informațională și nu permite lansarea de solicitări
Avizarea instrumentelor de plată cu acces la distanţă
Descriere procedură
În conformitate cu H.G. nr. 12 din 16 ianuarie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, MCSI îndeplineşte atribuţia de avizare a instrumentelor de plată cu acces la distanţă, de tipul internet banking, home-banking sau mobile-banking. Prezenta procedură descrie modul în care MCSI avizează aceste instrumente. În conformitate cu art. 9 din Ordinul nr. 389 din 27 iunie 2007, documentele se înaintează către MCSI în perioada 1 aprilie - 30 iunie a fiecărui an. Avizul eliberat este valabil până la data de 1 iulie a anului următor, fiind netransmisibil.
Căi de atac
În cazul unui litigiu între beneficiar şi autoritatea competentă sunt aplicabile dispoziţiile de drept comun.
Date de contact
Adresa: B-dul Libertăţii nr. 14, Sector 5, Bucuresti
Telefon: 021 311 41 19
E-mail: relatiicupublicul@comunicatii.gov.ro
Instituţia responsabilă
Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei,Județ BUCURESTI
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
15 zile calendaristice
Termen de arhivare
1 ani
Termen de completare dosar
15 zile calendaristice
Documente necesare 1 Licenta de functionare a bancii sau Notificarea transmisa de autoritatea competenta din statul membru de origine catre BNR Se va prezenta Licența de funcționare a bancii, acordata de BNR, sau notificarea transmisa de autoritatea competenta din statul membru de origine catre BNR. Documentele vor fi prezentate în copie cu atestarea conformitații copiei cu originalul. Atasament - 2 Descrierea functionala a sistemului informatic prin intermediul caruia este oferit instrumentul de plata cu acces la distanta Documentele vor fi prezentate, dupa caz, în original sau copie cu atestarea conformitații copiei cu originalul. Documentele vor fi numerotate, semnate și ștampilate pe fiecare pagina. Atasament - 3 Planul de securitate al sistemului informatic Conform art. 5 lit. d din Ordinul nr. 389/2007, Planul de securitate al sistemului informatic va fi semnat de catre emitent și va cuprinde totalitatea masurilor tehnice și organizatorice prevazute pentru asigurarea cerintelor cuprinse la art. 3 din Ordinul nr. 389/2007. Documentele vor fi numerotate, semnate și ștampilate pe fiecare pagina. Atasament - 4 Certificari Acolo unde exista, se vor transmite certificarile din punctul de vedere al securitații, asupra soluției informatice sau produselor conținute în aceasta, emise de organizații naționale sau internaționale recunoscute. Documentele vor fi prezentate în copie cu atestarea conformitații copiei cu originalul. Atasament - 5 Opinia de audit Se va prezenta opinia de audit asupra planului de securitate și a soluției informatice prin intermediul careia este oferit instrumentul de plata cu acces la distanța. Opinia de audit va fi întocmita de catre o persoana certificata ca auditor de sisteme informatice CISA. Documentul va fi prezentat în original, semnat si stampilat. Atasament - 6 Declaratia de independenta a auditorului Se va prezenta o declaratie în care este exprimata independenta auditorului fata de sistemul informatic auditat. Se vor atasa copii ale certificatelor aferente persoanelor participante la audit CISA, ISACA. Documentele vor fi prezentate, dupa caz, în original sau copie cu atestarea conformitații copiei cu originalul. Atasament - 7 Cerere de eliberare a avizului Formularul poate fi descarcat din rubrica alaturata. Documentele prevazute la art. 5 din Ordinul nr. 389 din 27 iunie 2007 privind procedura de avizare a instrumentelor de plata cu acces la distanța, de tipul aplicațiilor internet-banking, home-banking sau mobile-banking se vor transmite catre MCSI în limba româna. Cererea va fi însoțita de un opis în care se vor prezenta, în clar, cerințele din Ordinul nr. 389/2007 precum și paginile la care se regasesc materialele prezentate. Formular predefinit
Documente finale 1 Aviz pentru furnizarea instrumentului de plata cu acces la distanta Document -