URBANISM - Emitere autorizatie de construire/ desființare
Descriere procedură
Prezenta procedură reglementează emiterea autorizațiilor de construire/ desființare de către Instituția Județul Maramureș. Structura care se ocupa de cerere este Compartimentul Preluare Documente. In vederea eliberarii autorizatiei de construire/ desființare solicitantul se va adresa Consiliului Județean Maramureș depunand electronic următoarele documente:- Cerere pentru emiterea autorizatiei de construire/ desființare - formularul F8; - certificatul de urbanism, în copie; - dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii; - avizele, acordurile şi punctul de vedere/actul administrativ al autorităţii pentru protecţia mediului competente; - studiile de specialitate;
- documentaţia tehnică - D.T.;
Dovada achitării taxei legale (copie). Plata se poate face prin OP in contul RO 10TREZ43621330250XXXXX, C.U.I. 3627315, prin TREZORERIA Baia Mare. Emiterea autorizatiei de construire/ desființare este condiționată de transmiterea prin poștă, la sediul emitentului, a documentelor, în original, dacă acestea nu au semnătură electronică.
Căi de atac
În cazul unui litigiu între beneficiar și autoritatea competentă sunt aplicabile dispozițiile de drept comun.
Date de contact
Str. Gh. Șincai, nr. 46, Baia Mare
Telefon: 0262 202 544
E-mail: arhitect.sef@cjmaramures.ro
Instituţia responsabilă
Judetul Maramures - Consiliul Judetean Maramures,Județ MARAMURES
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
30 zile calendaristice
Termen de arhivare
99 ani
Termen de completare dosar
90 zile calendaristice
Notificare la expirarea termenului de soluţionare
5 zile calendaristice
Documente necesare 1 Documentația tehnică - D.T. Documentaţia tehnică - D.T., alcătuită din piese scrise şi
desenate şi completată cu elementele de identificare şi datele tehnice conform
anexei la "Formularul-model F.8 - CERERE pentru emiterea autorizaţiei de
construire/desfiinţare" va respecta următoarele condiţii:
a) se
elaborează în baza conţinutului-cadru prevăzut în anexa nr. 1 la Legea 50/ 1991 şi cu
respectarea prevederilor legislaţiei specifice din domeniul construcţiilor şi
instalaţiilor pentru construcţii, arhitecturii, amenajării teritoriului şi
urbanismului;
b) se
elaborează de colective tehnice de specialitate şi se semnează, în condiţiile
prevăzute la art. 9 din Legea 50/ 1991;
c) se
verifică, în condiţiile legii, de verificatori de proiecte atestaţi.
Atasament - 2 Documentul de plată a taxei de eliberare a autorizației de construire Chitanţă achitare taxă legală (copie). CALCUL TAXA: Taxa pentru eliberarea unei autorizaţii de construire pentru o
clădire rezidenţială sau clădire-anexă este egală cu 0,5% din valoarea
autorizată a lucrărilor de construcţii. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru alte
construcţii decât cele menţionate anterior este egală cu 1 % din valoarea
autorizată a lucrărilor de construcţie, inclusiv valoarea instalaţiilor
aferente. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de desfiinţare, totală sau
parţială, a unei construcţii este egală cu 0,1% din valoarea impozabilă
stabilită pentru determinarea impozitului pe clădiri, aferentă părţii
desfiinţate. La suma rezultată se adaugă taxa pentru formulare tipizate în valoare de 3 lei.
Plata se poate face prin OP in contul RO 10TREZ43621330250XXXXX, C.U.I. 3627315, prin TREZORERIA Baia Mare.
Atasament - 3 Studii de specialitate studiile de specialitate solicitate prin certificatul de urbanism, în condiţiile legii; Atasament - 4 Certificatul de urbanism In copie Atasament - 5 Dovada titlului asupra imobilului Dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii sau, după caz, extrasul de plan cadastral
actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi,
în cazul în care legea nu dispune altfel; Atasament - 6 Avizele, acordurile şi punctul de vedere/actul administrativ al autorităţii pentru protecţia mediului competente Solicitate prin certificatul
de urbanism Atasament - 7 Cerere tip Formular model F.8:CERERE pentru emiterea autorizaţiei de
construire/desfiinţare , semnată de solicitant;
ANEXĂ la Cererea pentru emiterea autorizaţiei de construire/desfiinţare - Anexa se întocmeşte de către proiectantul documentaţiei (persoană fizică sau
juridică), se precizează datele de identificare, după caz:
- numele şi prenumele
întocmitorului şi se aplică parafa - după caz;
- numele firmei, numele şi
prenumele reprezentantului şi se aplică ştampila. Formular predefinit
Documente finale 1 Autorizatie de construire/ desființare Document -
Acte normative 1 LEGEA 50_1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții 02.20 2 LEGEA 350_2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul 02.20 3 ORDINUL 839_2009 pentru aprobarea normelor metodologine de aplicare a legii 50/1991 02.20 4 HG 525_2009 privind aprobarea RGU 02.20 5 Hotărârea CJMM nr. 268_2019 și anexa privind stabilirea taxelor și tarifelor pentru anul 2020 6 Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, * 7 Legea 227/2015 privind CODUL FISCAL