Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation LinksProceduraVizualizare
eDirect

ProceduraVizualizare

Autorizare din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă

Descriere procedură

În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor şi a bolilor profesionale, angajatorii au obligaţia să obţină autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, înainte de începerea oricărei activităţi. Pentru aceasta, angajatorul are obligaţia să depună o cerere, completata în două exemplare semnate în original, însoţită de copii de pe actele de înfiinţare şi declaraţia pe propria răspundere, din care rezultă că pentru activităţile declarate sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.

Toate actele se depun la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea angajatorul respectiv.

Nu se autorizeaza, potrivit acestei proceduri:

a) persoanele juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) persoanele fizice autorizate ce desfasoara activitati economice, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale pentru care procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii este reglementata de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare.

Procedura de autorizare este descrisa si pe pagina https://www.inspectiamuncii.ro/autorizari/avize/acte.

Această procedură poate fi realizată şi online, prin accesarea de către solicitant a paginii de internet a inspectoratului teritorial de munca, pagină care poate fi găsită accesând pagina https://www.inspectiamuncii.ro/contact. Pentru transmiterea documentelor se va accesa secţiunea Angajator, subsecţiunea Autorizatii. Solicitantul se poate înregistra cu aceleaşi credenţiale (utilizator şi parolă) eliberate pentru transmiterea electronică a datelor din Revisal.

Căi de atac

Legislaţia nu conţine prevederi speciale privind căile de atac în caz de litigiu, fiind aplicabile dispoziţiile de drept comun.


Date de contact

Datele de contact ale inspectoratelor teritoriale de muncă pot fi găsite aici 


Instituţia responsabilă
Inspectia Muncii,Județ BUCURESTI
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
5 zile calendaristice
Termen de arhivare
50 ani
Termen de completare dosar
3 zile calendaristice
Notificare la expirarea termenului de soluţionare
2 zile calendaristice

Documente necesare

Nr. Crt.Nume documentDescriere documentDocument obligatoriuNecesită semnătură electronicăTip documentDescarcă
1copii de pe actele de înfiinţareDocument scanat-
2cerere pentru autorizarea desfăşurării activităţii din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncăcererea se completeză, se semnează și se scanează în vederea transmiteriiFormular predefinit
3declaraţie pe propria răspunderedeclarația se completeză, se semnează și se scanează în vederea transmiteriiFormular predefinit

Documente finale

Nr. Crt.Nume documentTip documentDescarcă
1Informare privind eliberarea certificatului constatatorNotificare-

Acte normative

Nr. Crt.Act normativDescarcă
1HG 1425/2006 Norme Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii în munca nr. 319/2006

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.