Procedura de recunoașterea automată funcțiilor didactice din învățământul universitar obținute în instituții de învățământ acreditate din străinătate se aplică pentru:
a) cetățeni români,
b) cetățeni din state membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European, din cadrul Confederației Elvețiene
c) cetățeni din state terțe.
Procedura se aplică în cazul funcțiilor obținute în:
a) instituții acreditate de învățământ universitar din state membre ale Uniunii Europen, ale Spațiului Economic European și din Confederația Elvețiană;
b) universități de prestigiu din alte state prevăzute în Lista universităților de prestigiu din alte state, aprobată prin ordin al ministrului educației naționale și actualizată periodic;
c) alte instituții de învățământ universitar acreditate din străinătate decât cele menționate, numai în baza unei convenții internaționale de recunoaștere reciprocă, încheiată la nivel interguvernamental sau interuniversitar;
Solicitantul înaintează o cerere însoțită de un dosar de recunoaștere a funcției didactice. Comisia de evaluare, numită prin decizia rectorului analizează dosarul, întocmește un raport de evaluare și emite o hotărâre privind modul de soluționare a cererii care se comunică solicitantului în termen de 30 de zile de la înregistrare. Prin excepție, acest termen se poate prelungi dacă comisia cere solicitantului și alte documente justificative sau dacă documentele necesită verificări suplimentare adresate altor instituții competente. Documentele solicitate suplimentar vor fi depuse de solicitant în cel mult 15 zile lucrătoare de la data solicitării acestora.
Dosarul de recunoaștere se poate depune: - personal, la Secretariatul General al UAB, din Alba Iulia, str. Gabriel Bethlen nr. 5;
- on-line, la adresa: chava@uab.ro
- prin intermediul Punctul de Control Unic Electronic (PCUe)
- prin intermediul serviciilor poștale/curierat pe adresa: Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Romania, str. Gabriel Bethlen nr. 5, cod poștal 510009.
Hotărârea comisiei de evaluare sau a comisiei de soluționare a contestațiilor, după caz, precum și decizia rectorului se eliberează solicitantului:
- la sediul universității, în programul de lucru al universității;
- prin poștă, la adresa declarată;
- electronic la adresa indicată în cererea de recunoaștere - prin Punctul de Contact Unic Electronic (PCUe).
Recunoașterea de către UAB a funcțiilor didactice obținute în instituţii de învăţământ universitar acreditate din străinătate este valabilă și produce efecte juridice numai la nivelul UAB. Recunoașterea funcției didactice de către CNRED este valabilă și produce efecte juridice pe întreg teritoriul României.
Recunoașterea funcțiilor didactice obținute în instituții de învățământ universitar acreditate din străinătate nu conferă automat dreptul de a ocupa o funcție didactică în cadrul UAB. Ocuparea unei funcții didactice în cadrul UAB se obține prin parcurgerea procedurilor și reglementărilor interne, în vigoare la data solicitării. Ocuparea unei funcții didactice în sistemul de învățământ universitar românesc se realizează conform normelor legale în vigoare.
Hotărârea comisiei de evaluare poate fi contestată în termen de 10 zile lucrătoare de la comunicarea acesteia către solicitant. Contestația este analizată de către comisia de soluționare a contestațiilor care întocmește un raport și emite o hotărâre definitivă, în cel mult 10 zile lucrătoare de la înregistrarea contestației.
Rectorului emite Decizia de recunoaștere/nerecunoaștere a funcției didactice care se comunică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia.
Împotriva deciziei Rectorului de nerecunoaștere a funcției didactice solicitantul poate face contestație la instanța competenta în termen de 30 zile de la data luării la cunoștință.