Procedura este informațională și nu permite lansarea de solicitări
Acordare stimulent de inserție
Descriere procedură
Persoanele eligibile (au realizat timp de 12 luni, din cei 2 ani anteriori nașterii copilului, venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile, denumite perioade asimilate) care, în perioada în care sunt îndreptățite să beneficieze de concediul pentru creșterea copilului, obțin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de inserție în cuantum lunar de 50% din cuantumul minim al indemnizației lunare pentru creșterea copilului.
Pentru persoanele care obțin venituri supuse impozitului cu cel puțin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, acordarea stimulentului de inserție se face până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap.
De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
Căi de atac
In cazul unui litigiu intre beneficiar si autoritatea competenta sunt aplicabile dispozitiile de drept comun.
Date de contact
Adresa: Strada Unirii, nr. 104, Constanta Telefon: 0341 180 102 E-mail: office.spas.cta@gmail.com
Instituţia responsabilă
Directia Generala de Asistenta Sociala Constanta,Județ CONSTANTA
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
30 zile calendaristice
Termen de arhivare
5 ani
Termen de completare dosar
15 zile calendaristice
Documente necesare 1 Cerere tip a solicitantului și declarația tip a celuilalt părinte Atasament 2 Adeverință de la locul de muncă Adeverință de la locul de muncă al mamei cu perioada în care a beneficiat de concediu de maternitate, pentru situația în care dreptul este solicitat de tată Atasament - 3 Buletin / carte de identitate Buletin / carte de identitate pentru ambii părinți.Copie și original;
Atasament - 4 Certificatul de naștere al copilului Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul. Copie și original;
Atasament - 5 Certificate de naștere Certificate de naștere ( pentru ceilalți copii, dacă este cazul). Copie și original;
Atasament - 6 Certificat de căsătorie Copie și original; Atasament - 7 Alte acte, după caz Se pot solicita și alte acte după caz. Atasament - 8 Adeverință eliberată de angajator Model adeverință eliberată de angajator pentru mamă; Atasament 9 Adeverință eliberată de angajator Model adeverință eliberată de angajator pentru tată. Atasament 10 Extras de cont Pentru cei care optează pentru plata drepturilor într-un cont curent personal sau cont de card la una dintre următoarele unități bancare:
BCR, BRD, CEC, OTP BANK, PROCREDIT, ING,ROMEXTERA, TRANSILVANIA, BANCPOST, ALPHA BANK, PIRAEUS BANK, RAIFFEISEN BANK, VOLKSBANK, UNICREDIT TIRIAC.
Atasament - 11 Documente pentru activități independente PENTRU ACTIVITĂȚI INDEPENDENTE: decizii de impunere și adeverințe de venit eliberate de către Administrațiile Financiare pentru anii fiscali anteriori nașterii copilului (veniturile realizate în ultimele 12 luni din cei 2 ani anteriori nașterii copilului); certificat de atestare fiscală pe firmă; document doveditor privind suspendarea activității pe perioada concediului pentru creșterea copilului; pentru avocați, se solicită suplimentar și declarațiile 200 și 220 și adeverință eliberată de Barou.
Atasament - 12 Adeverință eliberată de angajator Adeverință eliberată de angajator pentru persoanele care își reiau activitatea. Atasament 13 Dosar cu șină Atasament -
Documente finale 1 Borderouri centralizatoare care se predau Agenției județene pentru plăți și inspecție socială Constanța. Document -
Acte normative 1 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 111 din 8 decembrie 2010 (*actualizată*)privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor 2 Legea privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap 3 Ordonanta nr.27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor