Procedura este informațională și nu permite lansarea de solicitări
Acordare concediu și indemnizație lunară pentru creșterea copiilor
Descriere procedură
Indemnizația pentru creșterea copiilor până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, este o formă de sprijin la care au dreptul persoanele care, în ultimele 24 luni anterior datei nașterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activități independente, venituri din activități agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare - venituri supuse impozitului, ori s-au aflat în una sau mai multe dintre situațiile, denumite perioade asimilate. De acest drept poate beneficia oricare dintre părinții firești ai copilului, precum și persoana care a adoptat un copil, cu condiția să îndeplinească criteriile de eligibilitate.
Căi de atac
In cazul unui litigiu intre beneficiar si autoritatea competenta sunt aplicabile dispozitiile de drept comun.
Date de contact
Adresa: Strada Unirii, nr. 104, Constanta Telefon: 0341 180 102 E-mail: office.spas.cta@gmail.com
Instituţia responsabilă
Directia Generala de Asistenta Sociala Constanta,Județ CONSTANTA
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
30 zile calendaristice
Termen de arhivare
5 ani
Termen de completare dosar
15 zile calendaristice
Documente necesare 1 Cerere tip a solicitantului și declarația tip a celuilalt părinte Atasament 2 Declarația tip a celuilalt părinte Declarația tip a celuilalt părinte, privitoare la concediul de cel puțin o lună care i se cuvine, pe bază netransferabilă. Atasament 3 Stagiul de cotizație de la Casa de Pensii pentru celălalt părinte Atasament - 4 Buletin / carte de identitate Pentru ambii părinți. Copie și original. Atasament - 5 Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul Copie și original. Atasament - 6 certificate de naștere Pentru ceilalți copii, dacă este cazul Atasament - 7 PENTRU ACTIVITĂȚI INDEPENDENTE: decizii de impunere și adeverințe de venit eliberate de către Administrațiile Financiare PENTRU ACTIVITĂȚI INDEPENDENTE: decizii de impunere și adeverințe de venit eliberate de către Administrațiile Financiare pentru anii fiscali anteriori nașterii copilului (veniturile realizate în ultimele 12 luni din cei 2 ani anteriori nașterii copilului); certificat de atestare fiscală pe firmă; document doveditor privind suspendarea activității pe perioada concediului pentru creșterea copilului; pentru avocați, se solicită suplimentar și declarațiile 200 și 220 și adeverință eliberată de Barou. Atasament - 8 Adeverință de la locul de muncă al mamei Adeverință de la locul de munca al mamei cu perioada în care a beneficiat de concediu de maternitate, pentru situația în care dreptul este solicitat de tată. Atasament - 9 Dosar cu șină Atasament - 10 Alte acte, după caz Atasament - 11 Certificat de căsătorie Copie și original. Atasament - 12 Adeverință eliberată de angajator Atasament 13 Fișă de personal Atasament 14 Decizia de suspendare activitate Conform Codului Muncii, art. 51, lit. a Atasament - 15 Extras de cont Pentru cei care optează pentru plata drepturilor într-un cont curent
personal sau cont de card la una dintre următoarele unități bancare:BCR, BRD, CEC, PROCREDIT, ROMEXTERA, TRANSILVANIA, ING, BANCPOST, ALPHA BANK, OTP
BANK, PIRAEUS BANK, RAIFFEISEN BANK, VOLKSBANK, UNICREDIT TIRIAC.
Atasament - 16 Adeverință de venit Cu veniturile realizate pe anul anterior nașterii copilului (fosta Fișă Fiscală) Atasament -
Documente finale 1 Dosarele sunt transmise spre aprobare (semnătură și ștampilă) către Primar/persoana desemnată de acesta. Document -
Acte normative 1 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 111 din 8 decembrie 2010 (*actualizată*)privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor 2 Legea privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap 3 Ordonanta nr.27 din 30 ianuarie 2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor 4 Ordonanta nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor 5 LEGE nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public 6 LEGE nr. 52 din 21 ianuarie 2003 (*republicată*)privind transparenţa decizională în administraţia publică*)