Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation LinksProceduraVizualizare
eDirect

ProceduraVizualizare
Procedura este informațională și nu permite lansarea de solicitări

Modalitatea de eliberare a pașapoartelor

Descriere procedură
Procedura prezintă modul de depunere a cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice/temporare, actele necesare, taxele și modalitățile de plată ale acestora.

Pașapoartele simple electronice/temporare se eliberează doar cetățenilor români.
Cererea pentru eliberarea pașaportului simplu/temporar se depune personal, în țară la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte, iar în străinătate la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României. Cererea se completează în sistem informatic de către lucrătorul de pașapoarte, cu datele furnizate de titular.

Cererea pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic pentru cetățenii români cu domiciliul în România (persoană cu vârsta peste 18 ani) trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
- cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată numai dacă este însoțită de certificatul de naștere, în original;
- documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conținând toate informațiile aferente plății efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele titularului;
- pașaportul anterior, în original.

Cererea pentru eliberarea unui pașaport simplu temporar pentru cetățenii români cu domiciliul în România (persoană cu vârsta peste 18 ani) trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
- cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate în original. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată numai dacă este însoțită de certificatul de naștere, în original;
- documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conținând toate informațiile aferente plății efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele titularului;
- pașaportul anterior, în original;
- documente care probează necesitatea continuării călătoriei în străinătate, în situația prevăzută la art. 17^1 alin. 1 lit. f) din lege (pentru cetățenii români aflați în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabile și care declară că este necesar să își continue călătoria în străinătate sau să își reglementeze șederea pe teritoriul unui stat), însoțite, după caz, de o traducere autorizată;
- documente care atestă motivele de sănătate, familiale sau profesionale, care determină necesitatea și urgența deplasării în străinătate, în situația prevăzută la art. 17^1 alin. 1 lit. g) din lege (în situații obiective în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară și urgentă prezența unei persoane pe teritoriul altui stat și nu există timpul necesar pentru emiterea pașaportului simplu electronic), însoțite, după caz, de o traducere autorizată.

Cererile care privesc eliberarea unui pașaport simplu electronic pentru minorii care nu au împlinit vârsta de 14 ani se formulează de către:
a) ambii părinți;
b)părintele împuternicit de celălalt părinte printr-o procură specială ori care are acordul scris al celuilalt părinte pentru eliberarea pașaportului;
c) părintele căruia i-a fost încredințat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă ori care exercită singur autoritatea părintească în temeiul unei hotărâri judecătorești rămase definitivă și irevocabilă, în temeiul unei hotărâri judecătorești rămase definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori în temeiul unei ordonanțe președințiale date în condițiile Legii nr. 134/2010 privind Codul de Procedură Civilă, republicată, cu modificările ulterioare, care cuprinde în mod expres faptul că părintele are dreptul de a solicita eliberarea pașaportului;
d)părintele în favoarea căruia s-a pronunțat o hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă, o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori o ordonanță președințială, prin care instanța a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea pașaportului;
e) părintele supraviețuitor;
f) reprezentantul legal al minorului;
g) persoana împuternicită printr-o procură specială de persoanele prevăzute la lit a), c), d), e), și f).

Actele necesare eliberării unui pașaport simplu electronic, pentru minorul cu vârsta mai mică de 14 ani, sunt:
a) certificatul de naștere al minorului, în original;
b) document/documente de identitate al părintelui/ale părinților, al reprezentantului legal ori al persoanei împuternicite, după caz, aflate în termen de valabilitate, în original;
c) hotărâre judecătorească de încredințare a minorului rămasă definitivă și irevocabilă, hotărâre judecătorească în temeiul căreia părintele care exercită singur autoritatea părintească, rămasă definitivă și irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013, ori ordonanță președințială, numai pentru cererile formulate de persoanele prevăzute la alin. (1) li. c) sau f) ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de către acestea potrivit alin. (1) lit. g);
d) hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă, hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori ordonanță președințială, prin care instanța a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea pașaportului, numai pentru cererile formulate de părintele prevăzut la alin. (1) lit. d) ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de către acesta potrivit alin. (1) lit. g);
e) actul de desemnare a reprezentantului legal, numai pentru cererile formulate de acesta, în cazul minorilor care la data punerii sub interdicție nu se află sub ocrotirea părinților;
f) act de deces al părintelui, pentru cererile formulate de părintele supraviețuitor prevăzut la alin. (1) lit. e) ori pentru cele formulate de către persoana împuternicită de acesta potrivit alin. (1) lit. g), în original;
g) procură specială sau declarație privind acordul celuilalt părinte, pentru cererile formulate de părintelui prevăzut la alin. (1) lit. b), în original sau duplicat de pe actul original pentru procura specială și declarația celuilalt părinte, autentificate și eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013;
h) procură specială, pentru cererile formulate de persoana împuternicită potrivit alin. (1) lit. g), în original sau duplicat de pe actul original pentru procurile speciale autentificate și eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013;
i) documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conținând toate informațiile aferente plății efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele minorului;
j) pașaportul anterior al minorului, dacă acesta există.

Minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani li se eliberează pașapoarte simple electronice, la cererea acestora, cu acordul ambilor părinți.

În acest sens, la depunerea actelor de către minor pot fi prezenți ambii părinți (acordul poate fi dat în fața funcționarului care primește cererea, în acest caz, se prezintă și documentele de identitate valabile ale părinților, în original) sau în lipsa părinților, minorul poate depune o declarație privind acordul acestora cu privire la eliberarea pașaportului, autentificată în țară de notarul public, iar în străinătate de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori, dacă a fost încheiată de autoritățile străine, aceasta trebuie să îndeplinească condițiile de supralegalizare prevăzute de lege sau să aibă aplicată apostila conform Convenției cu privire la suprimarea cerinței supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961 și să fie însoțită de o traducere legalizată.

Pentru eliberarea pașaportului simplu electronic individual al minorului care a împlinit vârsta de 14 ani, îi sunt necesare următoarele acte:
- cartea de identitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie a minorului, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie, precum și cartea de identitate având forma și conținutul stabilite potrivit H.G. nr. 839/2006 privind forma și conținutul  actelor de identitate, ale autocolantului privind stabilirea reședinței și ale cărții de imobil, cu modificările ulterioare, trebuie însoțite de certificatul de naștere, în original;
- documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conținând toate informațiile aferente plății efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele titularului;
- pașaportul anterior, în original, dacă există;
- acordul părinților cu privire la eliberarea pașaportului, dat în condițiile sus-menționate.

Cererile care privesc eliberarea unui pașaport simplu temporar pentru minorii care nu au împlinit vârsta de 14 ani se formulează de către:
a) ambii părinți;
b) părintele împuternicit de celălalt părinte printr-o procură specială ori care are acordul scris al celuilalt părinte pentru eliberarea pașaportului;
c) părintele căruia i-a fost încredințat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă ori care exercită singur autoritatea părintească în temeiul unei hotărâri judecătorești rămase definitivă și irevocabilă, în temeiul unei hotărâri judecătorești rămase definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori în temeiul unei ordonanțe președințiale date în condițiile Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările ulterioare, care cuprinde în mod expres faptul că părintele are dreptul de a solicita eliberarea pașaportului;
d) părintele în favoarea căruia s-a pronunțat o hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă, o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori o ordonanță președințială, prin care instanța a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea pașaportului;
e) părintele supraviețuitor;
f) reprezentantul legal al minorului;
g) persoana împuternicită printr-o procură specială de persoanele prevăzute la lit a), c), d), e), și f;)
h) unul dintre părinți, chiar dacă nu există acordul celuilalt părinte, numai pentru situațiile prevăzute la alt. 17^1 alin. (1) lit. e) din lege ( când minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii ori pentru a participa la concursuri oficiale sau pentru a urma un tratament medical fără de care viața ori sănătatea îi este pusă în pericol și nu există timpul necesar pentru obținerea acordului celuilalt părinte prevăzut la art. 17).

Actele necesare eliberării unui pașaport simplu temporar, pentru minorul cu vârsta mai mică de 14 ani, sunt:
a) certificatul de naștere al minorului, în original;
b) document/documente de identitate al părintelui/ale părinților, al reprezentantului legal ori al persoanei împuternicite, după caz, aflate în termen de valabilitate, în original;
c) hotărâre judecătorească de încredințare a minorului rămasă definitivă și irevocabilă, hotărâre judecătorească în temeiul căreia părintele care exercită singur autoritatea părintească, rămasă definitivă și irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013, ori ordonanță președințială, numai pentru cererile formulate de persoanele prevăzute la alin. (1) li. c) sau f) ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de către acestea potrivit alin. (1) lit. g);
d) hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă, hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori ordonanță președințială, prin care instanța a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea pașaportului, numai pentru cererile formulate de părintele prevăzut la alin. (1) lit. d) ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de către acesta potrivit alin. (1) lit. g);
e) actul de desemnare a reprezentantului legal, numai pentru cererile formulate de acesta, în cazul minorilor care la data punerii sub interdicție nu se află sub ocrotirea părinților;
f) act de deces al părintelui, pentru cererile formulate de părintele supraviețuitor, prevăzut la alin. (1) lit. e) ori pentru cele formulate de către persoana împuternicită de acesta potrivit alin. (1) lit. g), în original;
g) procură specială sau declarație privind acordul celuilalt părinte, pentru cererile formulate de părintele prevăzut la alin. (1) lit. b), în original sau duplicat de pe actul original pentru procura specială și declarația celuilalt părinte, autentificate și eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013;
h) procură specială, pentru cererile formulate de persoana împuternicită potrivit alin. (1) lit. g), în original sau duplicat de pe actul original pentru procurile speciale autentificate și eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013;
i) documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conținând toate informațiile aferente plății efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele minorului;
j) pașaportul anterior al minorului, dacă acesta există;
k) documentele emise de instituția care organizează studiile/concursurile oficiale sau, după caz, documentele emise ori avizate de o autoritate medicală română, din care să rezulte perioada și statul sau statele în care se vor desfășura studiile/concursurile ori în care va fi urmat tratamentul medical, numai pentru cererile formulate de părintele prevăzut la alin. (1) lit. b) ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de acesta, în original;
l) două fotografii identice ale minorului, având dimensiunile 3,5 x 4,5 cm, numai pentru situațiile în care acesta nu este prezent la depunerea cererii.

Minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani li se eliberează pașapoarte simple temporare, la cererea acestora, cu acordul:
a) ambilor părinți;
b) părintelui căruia i-a fost încredințat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă sau al părintelui care exercită singur autoritatea părintească în temeiul unei hotărâri judecătorești rămase definitivă și irevocabilă sau rămase definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori în temeiul unei ordonanțe președințiale date în condițiile Legii nr. 134/2010 privind Codul de Procedură Civilă, republicată, cu modificările ulterioare, care cuprinde în mod expres faptul că părintele are dreptul de a-și da singur acordul pentru eliberarea pașaportului;
c)părintele în favoarea căruia s-a pronunțat o hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă, o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori o ordonanță președințială, prin care instanța a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea pașaportului;
d) părintele supraviețuitor;
e) reprezentantul legal al minorului;
f) unui părinte, chiar dacă nu există acordul celuilalt părinte, doar în situațiile prevăzute la art. 17^1 alin. (1) lit. e) din lege.
Pentru eliberarea pașaportului simplu temporar individual al minorului care a împlinit vârsta de 14 ani, îi sunt necesare următoarele acte:
a) cartea de identitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie a minorului, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie, precum și cartea de identitate având forma și conținutul stabilite potrivit Hotărârii Guvernului nr. 839/2006 privind forma și conținutul actelor de identitate, ale autocolantului privind stabilirea reședinței și ale cărții de imobil, cu modificările ulterioare, trebuie însoțite de certificatul de naștere, în original;
b) declarație, hotărâre judecătorească, ordonanță președințială, act de deces, după cum urmează:
1. declarație privind acordul de eliberare a pașaportului pentru minor dată de ambii părinți, în original, sau duplicat de pe actul original pentru declarațiile autentificate și eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013; sau
2. declarație privind acordul de eliberare a pașaportului pentru minor dată de părintele căruia i-a fost încredințat minorul ori care exercită singur autoritatea părintească sau de reprezentantul legal, în original, sau duplicat de pe actul original pentru declarațiile autentificate și eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013, însoțită de hotărârea instanței rămasă definitivă și irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori de ordonanța presedințială; sau
3. declarație privind acordul de eliberare a pașaportului pentru minor dată de părintele supraviețuitor, în original sau duplicat de pe actul original pentru declarațiile autentificate și eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013, însoțită de actul de deces al celuilalt părinte, în original; sau
4. declarație privind acordul de eliberare a pașaportului pentru minor dată de un părinte în original, sau duplicat de pe actul original, pentru declarațiile autentificate și eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013, însoțită de hotărârea judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013 ori de ordonanța președințială, prin care instanța a suplinit acordul celuilalt părinte; 
c) documentul prin care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conținând informațiile aferente plății efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele minorului; 
d) pașaportul anterior, dacă acesta există;
e) declarație privind acordul de eliberare a pașaportului pentru minor dată de un părinte, chiar dacă nu există acordul celuilalt părinte, în original sau duplicat de pe actul original pentru declarațiile autentificate și eliberate începând cu data de 1 ianuarie 2013, însoțită de documentele emise de instituția care organizează studiile sau concursurile oficiale sau, după caz, documentele emise ori avizate de o autoritate medicală română, din care să rezulte perioada și statul sau statele în care se vor desfășura studiile, concursurile ori în care va fi urmat tratament medical, în original.
Menționăm că, începând cu data de 20 iulie 2018 a intrat în vigoare Legea nr. 133/18.06.2018 pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, care modifică, printre altele, condițiile în care se eliberează pașapoartele simple temporare. Astfel, potrivit 17^1 alin (1) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, cu modificările aduse de actul normativ sus-menționat, pașaportul simplu temporar se eliberează cetățenilor români care îndeplinesc condițiile prevăzute de prezenta lege și nu se află în una din situațiile de suspendare a dreptului de a călători în străinătate, în următoarele situații:
a) pentru persoanele care declară că nu doresc să li se elibereze un paşaport simplu electronic;
b) în cazul în care titularul declară în scris că urmează să călătorească în state între care există stare de beligeranţă ori conflict diplomatic şi are aplicată în paşaportul simplu sau în paşaportul simplu electronic o ştampilă ori o viză eliberată de statul cu care ţara în care călătoreşte se află în conflict;
c) când titularul deţine paşaport simplu sau paşaport simplu electronic care conţine vize valabile, dar ca urmare a epuizării filelor destinate aplicării acestora călătoria în acel stat sau în alte state decât cele care au emis vizele nu mai este posibilă;
d) când titularul a depus paşaportul simplu sau paşaportul simplu electronic pentru obţinerea unor vize şi declară că trebuie să călătorească de urgenţă în străinătate;
e) când minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii ori pentru a participa la concursuri oficiale sau pentru a urma un tratament medical fără de care viaţa ori sănătatea îi este pusă în pericol şi nu există timpul necesar pentru obţinerea acordului celuilalt părinte;
f) pentru cetăţenii români aflaţi în străinătate care nu mai posedă documente de călătorie valabile şi care declară că este necesar să îşi continue călătoria în străinătate sau să îşi reglementeze şederea pe teritoriul unui stat;
g) în situaţii obiective în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară şi urgentă prezenţa persoanei pe teritoriul altui stat şi nu există timpul necesar pentru emiterea paşaportului simplu electronic.
Totodată, potrivit art. 17^1 alin. (5) din același act normativ, situațiile prevăzute la lit. g) trebuie dovedite cu documente care să ateste motivele de sănătate, familiale sau profesionale, care determină necesitatea și urgența deplasării în străinătate.
Documentele care atestă situațiile obiective din punctele e), f) și g) emise de autorități/instituții din străinătate, trebuie să fie însoțite, după caz, de o traducere autorizată.
STABILIREA DOMICILIULUI ÎN STRĂINĂTATE
Cererea pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate (persoană cu vârsta peste 18 ani) trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
- pașaportul anterior, dacă acesta există;
- documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conținând toate informațiile aferente plății efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele titularului;
- certificate de stare civilă, în original;
- documente eliberate de autoritățile statului de domiciliu, în original, împreună cu traducerea autorizată în limba română, după caz, din care să rezulte una dintre următoarele situații:
1. a dobândit un drept de ședere pentru o perioadă de cel puțin un an sau, după caz, i s-a prelungit succesiv dreptul de ședere, în decurs de un an, pe teritoriul statului respectiv;
2. a dobândit un drept de ședere pe teritoriul statului respectiv, în scopul reunificării familiale cu o persoană care domiciliază pe teritoriul acelui stat;
3. a dobândit un drept de lungă ședere sau, după caz, un drept de ședere permanentă pe teritoriul statului respectiv;
4. a dobândit și cetățenia statului respectiv;
5. a dobândit un drept de muncă ori este înscris într-o instituție privată sau publică cu scopul principal de a urma studii, inclusiv de formare profesională;
6. a dobândit un certificat de înregistrare sau document care atestă rezidența într-un stat membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European sau în Confederația Elvețiană.
Cererea pentru eliberarea unui pașaport simplu temporar pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate (persoană cu vârsta peste 18 ani) trebuie să fie însoțită de următoarele documente:
- pașaportul anterior, dacă acesta există;
- documentul care face dovada achitării contravalorii pașaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conținând toate informațiile aferente plății efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele titularului;
- certificate de stare civilă, în original;
- documente eliberate de autoritățile statului de domiciliu, în original, împreună cu traducerea autorizată în limba română, după caz, din care să rezulte una dintre următoarele situații:
1. a dobândit un drept de ședere pentru o perioadă de cel puțin un an sau, după caz, i s-a prelungit succesiv dreptul de ședere, în decurs de un an, pe teritoriul statului respectiv;
2. a dobândit un drept de ședere pe teritoriul statului respectiv, în scopul reunificării familiale cu o persoană care domiciliază pe teritoriul acelui stat;
3. a dobândit un drept de lungă ședere sau, după caz, un drept de ședere permanentă pe teritoriul statului respectiv;
4. a dobândit și cetățenia statului respectiv;
5. a dobândit un drept de muncă ori este înscris într-o instituție privată sau publică cu scopul principal de a urma studii, inclusiv de formare profesională;
6. a dobândit un certificat de înregistrare sau document care atesată rezidența într-un stat membru al Uniunii Europene, al Spațiului Economic European sau în Confederația Elvețiană.
- două fotografii color identice ale titularului, având dimensiunile 3,5 x 4,5 cm, care respectă condițiile prevăzute la art. 9, numai în cazul cererilor de eliberare a pașaportului simplu temporar pentru minorii care nu au împlinit vârsta de 14 ani, respectiv pentru persoanele aflate în situația prevăzută la art. 17^1 din lege (în cazul persoanelor lipsite temporar de capacitate de exercițiu, precum și în cazul persoanelor care, din motive medicale, se află în imposibilitatea de a-și exprima voința sau de a se prezenta la autoritatea competentă, cererile pentru eliberarea pașaportului simplu temporar pot fi depuse, în numele titularului, de reprezentantul legal sau de către autoritățile medicale române ori, dup caz, străine, fără ca prezența titularului să fie obligatorie), dacă titularul nu este prezent la depunerea cererii.
În cazul în care există diferențe între numele și prenumele înscrise în documentele prezentate și cele solicitate a fi înscrise în pașaportul simplu electronic sau pașaportul simplu temporar, cu menționarea statului de domiciliu, ca urmare a schimbării numelui sau prenumelui intervenite în străinătate, cererea poate fi acceptată numai după înscrierea mențiunii privitoare la această schimbare pe actul de stare civilă, potrivit prevederilor Legii nr. 119/1996 (cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare).
Dovada domiciliului în străinătate al minorului se face cu:
a) pașaportul acestuia, în cazul în care este menționat statul de domiciliu, numai dacă cel puțin unul dintre părinți sau, după caz, reprezentantul legal domiciliază în statul respectiv;
b) pașaportul părinților, al unuia dintre părinți sau al reprezentantului legal, după cum urmează:
1. pașapoartele ambilor părinți, în cazul în care aceștia au domiciliul în același stat; sau
2. pașaportul unuia dintre părinți și declarația celuilalt părinte, prin care își exprimă acordul cu privire la domiciliul minorului sau, după caz, hotărârea judecătorească prin care instanța a stabilit domiciliul minorului la unul dintre părinți, rămasă definitivă și irevocabilă ori rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013; 
3. pașaportul părintelui supraviețuitor;
4. pașaportul părintelui căruia i-a fost încredințat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă ori a părintelui care exercită singur autoritatea părintească în temeiul unei hotărâri judecătorești rămase definitivă și irevocabilă ori în temeiul unei hotărâri judecătorești rămase definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013;
5. pașaportul reprezentantului legal.
Pașapoartele simple temporare se eliberează, începând cu data de 20.07.2018, după cum urmează:
a) în situația prevăzută la alin. (1) lit. a), în termenul legal prevăzut pentru eliberarea pașaportului simplu electronic;
b) în situațiile prevăzute la alin. (1) lit. b)-g), în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data depunerii cererii.
Taxa pentru eliberarea pașaportului simplu electronic este de 258 de lei (pentru persoanele cu vârsta mai mare de 12 ani) și 234 de lei (pentru persoanele cu vârsta mai mică de 12 ani).
Taxa pentru eliberarea pașaportului simplu temporar este de 96 de lei.
Taxa se poate achita anterior depunerii cererii prin următoarele modalități:
-la casieriile unităților CEC Bank, precum și la stațiile de plată Selfpay ale CEC Bank;
- online, prin platforma de plăți virtuale Ghiseul.ro.

Documentele de plată emise anterior datei de 02.09.2020 rămân valabile pentru cererile de eliberare a pașapoartelor.

Pentru mai multe informații, accesați site-ul Direcției Generale de Pașapoarte, adresa: www.pasapoarte.mai.gov.ro/indexIntrebari.html.

Documentele necesare depunerii unei cereri de eliberare a unui pașaport simplu electronic/temporar au fost menționate mai sus.

Cererea se generează în sistem informatic la momentul depunerii la ghişeu a tuturor documentelor necesare şi se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise şi pentru semnătură.

Căi de atac

În cazul unui litigiu între beneficiar și autoritatea competentă sunt aplicabile dispozițiile de drept comun.

Date de contact
Adresa: Str. Nicolae Iorga, nr.29, Sector 1, Bucuresti
Telefon: 021 212 56 74
E-mail: dgp.relatiipublice@mai.gov.ro

Instituţia responsabilă
Directia Generala de Pasapoarte,Județ BUCURESTI
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
14 zile calendaristice

Documente necesare

Nr. Crt.Nume documentDescriere documentDocument obligatoriuNecesită semnătură electronicăTip documentDescarcă
1Cerere pentru eliberarea pașaportului simplu electronic/temporar - persoane cu domiciliu în România

Cererea se generează însistem informatic la momentul depunerii la ghişeu a tuturor documentelor necesare şi se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise şi pentru semnătură.

Formular predefinit-
2Cerere pentru eliberarea pașaportului simplu electronic/temporar - persoane cu domiciliul în străinătate

Cererea se generează în sistem informatic la momentul depunerii la ghişeu a tuturor documentelor necesare şi se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise şi pentru semnătură.

Formular predefinit-
3Cerere pentru eliberarea pașaportului simplu electronic/temporar - minori sub 14 ani

Cererea se generează în sistem informatic la momentul depunerii la ghişeu a tuturor documentelor necesare şi se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise şi pentru semnătură.

Formular predefinit-
4Cerere pentru eliberarea pașaportului simplu electronic/temporar - minori care au împlinit vârsta de 14 ani

Cererea se generează în sistem informatic la momentul depunerii la ghişeu a tuturor documentelor necesare şi se prezintă solicitantului pentru verificarea datelor înscrise şi pentru semnătură.

Formular predefinit-

Documente finale

Nr. Crt.Nume documentTip documentDescarcă
1Pașaport simplu electronic/temporar - domiciliul în RomâniaDocument-
2Pașaport simplu electronic/temporar cu menționarea statului de domiciliuDocument-

Acte normative

Nr. Crt.Act normativDescarcă
1Legea 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate
2H.G. 94/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.