Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation LinksProceduraVizualizare
eDirect

ProceduraVizualizare

Procedura privind testarea semnăturilor electronice

Descriere procedură


Procedura privind testarea semnăturilor electronice

Procedura privind testarea semnăturilor electronice reprezintă o modalitate sigură în eficientizarea proceselor aferente fluxului de documente, ce necesită a fi semnate electronic. Reducerea costurilor operaționale şi gestionarea eficientă a timpului, sunt principalele avantaje ale acestui instrument util și indispensabil pentru digitalizarea proceselor instituționale. Verificarea unei semnături electronice este un pas foarte important pe care trebuie sa îl facă un utilizator, persoană fizică sau juridică, care foloseşte respectiva semnătură electronică.

Procedura este destinată verificării semnăturii electronice calificate, eliberată de furnizorii de încredere a serviciilor.

La nivelul statelor membre, Regulamentul UE eIDAS nr. 910/2014 stabileşte că o semnătură electronică calificată are efectul juridic echivalent al unei semnături olografe, fiind opozabilă părților.

În România utilizarea semnăturii electronice este reglementată prin Legea nr. 208 din 21 iulie 2021 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 36/2021 privind utilizarea semnăturii electronice avansate sau semnăturii electronice calificate, însoțite de marca temporală electronică sau marca temporală electronică calificată și sigiliul electronic calificat al angajatorului în domeniul relațiilor de muncă, și pentru modificarea și completarea unor acte normative

Care sunt furnizorii de semnatură electronică calificată acceptați în platforma PCUe?
Furnizori naționali:
S.C. Trans Sped S.R.L.- www.transsped.ro
S.C. Digisign S.A- www.digisign.ro
S.C. Certsign S.A.- www.certsign.ro
S.C. Alfatrust Certification S.A.- www.alfasign.ro
S.C. Centrul de Calcul S.A.- www.certdigital.ro
Furnizori europeni:
Furnizorii de semnatură electronica din UE, îi găsiţi în listea de încredere publicată pe site-ul Comisiei Europene, https://eidas.ec.europa.eu/efda/tl-browser/#/screen/home

Pentru testarea semnăturii electronice, lansaţi solicitarea şi încărcați documentele solicitate.

Dacă la încărcarea documentului primiți eroarea "Semnatura electronica invalida", semnătura digitală aplicată pe document nu este o semnătură electronică calificată sau nu întruneşte condiţiile de securitate pentru o semnătură electronică calificată.

Pentru a verifica ce tip de semnătură electronică deţineţi (avansată sau calificată), precum şi dacă aceasta are sau nu probleme de securitate, încărcați documentul semnat electronic în aplicaţia web DSS (Digital Signature Service), pusă la dispoziţie de Comisia Europeană, accesibilă la link-ul de mai jos:

DSS Demonstration WebApp (europa.eu)

Notificare de confidențialitate: Vă rugăm să rețineți că, prin utilizarea funcționalității oferite prin link-ul de mai sus a aplicaţiei web DSS, fișierele dumneavoastră semnate electronic vor fi transmise infrastructurii Comisiei Europene. Prin acțiunea dumneavoastră, sunteți de acord cu această transmitere de date și vă sfătuim insistent să utilizați documente care nu conțin date sensibile.


Căi de atac

Legislația nu conține prevederi speciale privind căile de atac în caz de litigiu, fiind aplicabile dispozițiile de drept comun.

Date de contact
Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei
Punctul de Contact Unic Electronic

Str. Italiană, Nr. 22, Sector 2, cod 020976, București, România
Telefon: +4021 3032997, tasta 4​
Email: edirect.info@adr.gov.ro​​
Registru de linkuri
Instituţia responsabilă
Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei,Județ BUCURESTI
Modalitate prestare
National si transfrontalier
Timp de soluţionare
2 zile calendaristice
Termen de arhivare
5 ani
Termen de completare dosar
2 zile calendaristice
Notificare la expirarea termenului de soluţionare
1 zile calendaristice
Se aplică aprobarea tacită
Da

Documente necesare

Nr. Crt.Nume documentDescriere documentDocument obligatoriuNecesită semnătură electronicăTip documentDescarcă
1Testare semnatura electronica

Încărcați un document semnat electronic.

Atasament semnat electronic-

Documente finale

Nr. Crt.Nume documentTip documentDescarcă
1Dețineți o semnătură electronică calificată, validă, furnizată de un furnizor de servicii de încredere. O puteți folosi semnând documentele încărcate în PCUe ce necesită semnătură electronică.Notificare-

Acte normative

Nr. Crt.Act normativDescarcă
1LEGEA 455-2001 PRIVIND SEMNATURA ELECTRONICA
2ORDONANTA DE URGENTA Nr. 36-2021 privind utilizarea semnaturii electronice avansate sau semnaturii electronice calificate, insotite de marca temporala electronica sau marca temporala electronica calificata si sigiliul electronic calificat al angajatorului în domeniul relatiilor de munca, si pentru modificarea si completarea unor acte normative
3Regulamentul nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) (Text cu relevanţă pentru SEE) - (General Data Protection Regulation - GDPR), *
4Regulamentul nr. 910-2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999-93-CE
5Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), *
6Hotararea Guvernului privind organizarea si functionarea Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei
7LEGEA nr 208 din 21 iulie 2021 pentru aprobarea OUG 36-2021

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.