Eliberare certificat urbanism
Descriere procedură
Certificatul de urbanism este actul public de informare emis de autoritățile publice locale, prin care se fac cunoscute solicitantului, persoană fizică sau juridică, elementele care caracterizează regimul juridic, economic şi tehnic al unui imobil, stabilite prin evidenţele existente şi documentaţiile de urbanism şi amenajarea teritoriului.
Certificatul se eliberează în baza cererii depuse de solicitant conform formularului tipizat model F.1, în care se precizează scopul, elementele pentru identificarea imobilului (adresă, număr carte funciara, număr cadastral).
Căi de atac
In cazul unui litigiu intre beneficiar si autoritatea competenta sunt aplicabile dispozitiile de drept comun.
Date de contact
Adresa: Bd. Stefan cel Mare si Sfant, nr. 11, Iasi
Telefon: 0232 267 582
E-mail: cabinet.primar@primaria-iasi.ro
Instituţia responsabilă
Primaria Municipiului Iasi,Județ IASI
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
30 zile calendaristice
Termen de arhivare
5 ani
Termen de completare dosar
15 zile calendaristice
Notificare la expirarea termenului de soluţionare
5 zile calendaristice
Documente necesare 1 Schița cadastrală/ plan de încadrare în zonă - atașament semnat electronic Pentru imobilele înscrise în evidențele de cadastru și
publicitate imobiliară - extras din planul cadastral de pe ortofotoplan și
extras de carte funciară pentru informare actualizat la zi, valabil maxim 30 de
zile, sau copie după actul de proprietate/deținere a imobilului, după caz,
pentru imobilele neînscrise în evidenţele de cadastru și publicitate
imobiliară. Plan de încadrare în zonă la una din scările 1:10.000, 1:5000,
1:2000, 1:1000 sau 1:500, eliberat la cerere de catre OCPI, cu evidențierea
amplasamentului în cadrul zonei.
Atasament semnat electronic - 2 Chitanța taxă eliberare Certificat de Urbanism Dovada achitării taxei pentru obţinerea Certificatului de urbanism care se calculează de către personalul de specialitate, în funcție de suprafața imobilului ce face obiectul actului solicitat. Atasament semnat electronic - 3 Cerere tip eliberare Certificat Urbanism Formular tipizat model F.1., conform Ordinului M.D.R.T. nr.
839/2009, completată corespunzător şi semnată, conţinând adresa solicitantului,
localitatea, adresa și suprafața imobilului, adresa de e-mail (optional) şi
număr de telefon beneficiar/proiectant (obligatoriu).
Formular predefinit semnat electronic
Documente finale 1 Certificat de urbanism Atasament semnat electronic -
Acte normative 1 Legea privind autorizarea executarii lucrarilor in constructii 2 Legea 350/2001 (actualizata) privind amenajarea teritoriului şi urbanismul 3 Ordin nr. 839 din 12 octombrie 2009 (actualizat) pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, modificat prin Ordin MDRL nr.1867/2010.