Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation LinksProceduraVizualizare
eDirect

ProceduraVizualizare
Procedura este informațională și nu permite lansarea de solicitări

Eliberarea actului de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani

Descriere procedură

Procedura se adresează persoanelor care doresc obținerea actului de identitate la implinirea vârstei de 14 ani.

La împlinirea vârstei de 14 ani, minorul se prezintă la ghişeul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, însoţit de unul dintre părinţi sau, după caz, de reprezentantul său legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost încredinţat în plasament, pentru a solicita eliberarea actului de identitate.

În situaţia în care părinţii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul, în condiţiile legii.

Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat, prin hotărâre judecătorească, unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţie de consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic.

Declaraţia prevăzută poate fi dată la ghişeu, în prezenţa personalului SPCLEP, iar în situaţiile în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la notarul public sau, după caz, la misiunea diplomatică a României din statul în care se află.

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statul respectiv.

Căi de atac

In cazul unui litigiu intre beneficiar si autoritatea competenta sunt aplicabile dispozitiile de drept comun.

Date de contact
Adresa: Piata 1 Decembrie 1918, Nr. 1A, Resita, Caras-Severin
Telefon: 0255 221 964 
Email: resita@primariaresita.ro



Instituţia responsabilă
Primaria Municipiului Resita,Județ CARAS-SEVERIN
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
30 zile calendaristice
Termen de arhivare
1 ani

Documente necesare

Nr. Crt.Nume documentDescriere documentDocument obligatoriuNecesită semnătură electronicăTip documentDescarcă
1Certificatul de naştere,original şi copieCertificatul de naştere,original şi copieAtasament-
2Actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legalActul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legalAtasament-
3Documentul cu care părintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original şi copieDocumentul cu care părintele/reprezentantul legal face dovada adresei de domiciliu, original şi copieAtasament-
4Certificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, hotărârea de divorţ sau de încredinţare a minorului, definitivă şi irevocabilă original şi copieCertificatul de căsătorie al părinţilor sau, după caz, hotărârea de divorţ sau de încredinţare a minorului, definitivă şi irevocabilă original şi copieAtasament-
5Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate de 7 leiChitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate de 7 leiAtasament-
6Cererea pentru eliberarea actului de identitateAnexăm document faţă-verso cu recomandarea de a fi listat faţă-versoFormular predefinit

Documente finale

Nr. Crt.Nume documentTip documentDescarcă
1Act de identitateDocument-

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.