Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation LinksProceduraVizualizare
eDirect

ProceduraVizualizare
Procedura este informațională și nu permite lansarea de solicitări

Eliberarea actului de identitate la expirarea temenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civila, schimbarii fizionomiei ori ca urmare a preschimbarilor buletinelor de identitate - Primaria Municipiului Constanta

Descriere procedură
Procedura descrie actele necesare depunerii dosarului pentru liberarea actului de identitate la: expirarea temenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civila, schimbarii fizionomiei ori ca urmare a preschimbarilor buletinelor de identitate.
Căi de atac
In cazul unui litigiu intre beneficiar si autoritatea competenta sunt aplicabile dispozitiile de drept comun.
Date de contact
Adresa: Constanta, bd. Tomis, nr. 51 
Telefon: 0241 488 100
Email: primarie@primaria-constanta.ro
Instituţia responsabilă
Primaria Municipiului Constanta,Județ CONSTANTA
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
30 zile calendaristice
Termen de arhivare
10 ani
Termen de completare dosar
15 zile calendaristice

Documente necesare

Nr. Crt.Nume documentDescriere documentDocument obligatoriuNecesită semnătură electronicăTip documentDescarcă
1cererea pentru eliberarea actului de identitate- se completează de catre solicitant și se va semna doar în fața lucrătorului de la ghișeu- aceasta se completează cu majuscule- timp mediu de completare 3 min.Formular predefinit
2declaratie-consimtamant-conform prevederilor Regulamentului (U.E.) nr.679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor dateFormular predefinit
3actul de identitate- se va preda pentru anulareDocument informativ-
4cartea de alegator-daca titularul nu a intrat in posesia acestui document sau l-a pierdut, va mentiona acest fapt pe cerereDocument informativ-
5certificatul de nastere- original și copieDocument informativ-
6certificatul de casatorie- în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor- original și copieDocument informativ-
7sentința de divorț definitivă și irevocabilă/certificatul de divorț și convenția privind încredințarea minorilor- în cazul persoanelor divorțate- original și copie.Document informativ-
8certificatul de deces al soțului/soției- în cazul persoanelor văduve- original și copie.Document informativ-
9certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani- original și copieDocument informativ-
10hotărârea judecătorească rămasă definitivă și irevocabilă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă- în cazul modificării numelui și/sau prenumelui titularului, prenumele părinților, a datei ori a locului de naștere, precum și în situația schimbării sexului- original și copie.Document informativ-
11actul de proprietate cu care se face dovada adresei de domiciliu- original și copie Dacă solicitantul nu este titularul spațiului de locuit este necesară prezența găzduitorului proprietarului care va prezenta actul de proprietate original și copie și actul de identitate. Dacă găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor, declarația de primire în spațiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate sau în prezența polițistului de ordine publică.Document informativ
12taxa7 leiDocument informativ-
13precizariIn cazul minorilor care solicita schimbarea actului de identitate inainte de implinirea varstei de 18 ani, acesta va fi insotit de unul dintre parinti sau de reprezentantul legal si trebuie sa prezinte, dupa caz certificatul de casatorie al parintilor / hotararea de incredintare divort al parintilor / hotararea de plasament familial original si copie.Document informativ-

Documente finale

Nr. Crt.Nume documentTip documentDescarcă
1Act de identitateDocument-

Acte normative

Nr. Crt.Act normativDescarcă
1Legea pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
2Ordonanta de urgenta privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani
3ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 97 din 14 iulie 2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.