Domiciliul minorului este la părinţii săi sau la acela dintre părinţi la care el locuieşte în mod statornic.
Cererea pentru eliberarea actului de identitate a minorului nu poate fi completată cu o altă adresă de domiciliu, decât adresa de domiciliu a părinţilor, sau a părintelui la care are domiciliul minorul, în condiţiile legii.
În situaţia în care părinţii au domicilii diferite, cererea pentru eliberarea actului de identitate se semnează de părintele la care minorul are domiciliul, în condiţiile legii.
Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat prin hotărâre judecătorească/convenție unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţia consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic.
Declaraţia de consimţământ poate fi dată la ghişeu, în prezenţa personalului serviciului evidenţa persoane, iar în situaţia în care părintele nu se poate prezenta la ghişeu, declaraţia trebuie să fie autentificată la notarul public sau, după caz, la misiunea diplomatică a României din statul în care acesta se află.
La depunerea actelor minorul va fi însoţit obligatoriu de unul dintre părinţi sau, după caz, de către reprezentantul legal, de persoana desemnată din cadrul centrului specializat aflat sub autoritatea serviciului public de asistenţă socială sau de persoana căreia i-a fost incredinţat în plasament.
OUG nr. 97/2005, Art. 12:
(1) În termen de 15 zile de la împlinirea varstei de 14 ani, minorul are obligatia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea actului de identitate;
(2) Eliberarea primului act de identitate nu se poate face pe baza de procură specială.