Certificatele de stare civila se elibereaza la cerere persoanei indreptatite, pe baza inregistrarilor si a mentiunilor inscrise in registrele de stare civila.
Certificatele de stare civila se elibereaza numai cetatenilor care poseda act de identitate (C.I.,adeverinta temporara de identitate valabila). Cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate si cetatenilor straini ale caror acte de stare civila sunt inregistrate in tara, li se vor elibera certificate pe baza pasaportului.
Persoanele care au domiciliul in alte localitati decat cele in care sunt pastrate registrele de stare civila si nu se pot deplasa personal pentru a obtine certificate de stare civila se vor adresa primariei in raza careia au domiciliul sau resedinta, indicand localitatea unde se gaseste actul respectiv si datele de stare civila, pentru identificarea actului.
Ofiterul de stare civila care primeste aceasta cerere, solicita in termen de 3 zile primariei care are in pastrare registrul de stare civila sa i se expedieze certificatul de stare civila. Ofiterul de stare civila care primeste actul de stare civila completat invita petitionarul in termen de 48 de ore pentru a-l ridica, sub semnatura. Cererea pentru eliberarea noului certificat trebuie sa cuprinda in mod amanuntit imprejurarile in care acesta a fost pierdut, furat sau distrus.
Pentru copiii minori care nu detin acte de identitate, precum si pentru cei pusi sub interdictie, certificatul de nastere se elibereaza parintelui sau reprezentantului legal. Pentru copiii minori peste 14 ani care detin acte de identitate, certificatul de nastere se elibereaza personal. Prezenta parintelui/reprezentantului legal este obligatorie.
Certificatul de casatorie se poate elibera unuia dintre soti sau, la cerere, ambilor soti. Pentru sotul supravietuitor sau in caz de divort, pentru motive intemeiate, se pot elibera certificate de casatorie cu mentiunile corespunzatoare.
Certificatul de deces se elibereaza membrilor familiei sau altor persoane indreptatite.
Cererile pentru procurarea de certificate de stare civila din strainatate se solutioneaza de catre Ministerul Afacerilor Externe – Directia Relatii Consulare. La sediul Primariei Municipiului Constanta situat in Str. M.Eminescu nr.20 ( Casa Casatoriilor) exista un birou ce primeste cererile de solicitare a certificatelor de stare civila depuse personal de catre solicitant si se elibereaza certificate de stare civila pierdute. Programari telefonice: 0241485157, 0241485004 (pentru certificate din alta localitate)
Taxa de 13 lei (în regim normal)/36 lei (în regim la urgenţă) – se achită la casieria sediului Serviciului stare civilă.
Email: primarie@primaria-constanta.ro