În conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, pentru efectuarea operațiunilor de transport rutier pe teritoriul României, operatorii de transport rutier au obligația de a desemna un manager de transport rutier titular al unui certificat profesional eliberat conform prevederilor Regulamentului (CE) nr 1071/2009 al Parlamentului European și al Consiliului.
Potivit prevederilor art. 2 alin. (1) din O.M.T.I.C. nr. 1033/2020 privind recunoașterea calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate în România pentru care Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. este autoritate competentă, certificatele de competență profesională pentru manager de transport valabile și eliberate de autoritățile competente sau de organismele autorizate, menționate la art. 8 alin. (3) din Regulamentul (CE) nr. 1071/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme comune privind condiţiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupaţiei de operator de transport rutier şi de abrogare a Directivei 96/26/CE a Consiliului, din statele membre al Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European, sau de Confederaţia Elveţiană, sunt recunoscute în România.
În vederea acceptării certificatului de competență profesională, titularul acestuai va depune o cerere însoțită de documentele prevăzute mai jos la capitolul ”documente necesare”. Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. confirmă solicitantului primirea dosarului în termen de 30 de zile de la data primirii şi îl informează, după caz, cu privire la lipsa oricărui document sau dacă documentele depuse nu corespund cerinţelor pentru recunoaşterea calificării.
Dacă documentele solicitate nu sunt primite la sediul Autorităţii Rutiere Române - A.R.R. în termen de 60 de zile de la data comunicării, dosarul se clasează. În acest caz, pentru recunoaşterea calificării profesionale, solicitantul trebuie să revină cu o nouă cerere însoţită de documentele corespunzătoare, în conformitate cu reglementările în vigoare la data solicitării.
În cazul în care dosarul este complet sau după completarea acestuia cu documentele solicitate, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. solicită autorităţii competente din statul în care a fost emis certificatul informaţii cu privire la valabilitatea administrativă a acestuia, dacă acesta conferă titularului dreptul deplin de a exercita legal profesia, precum şi dacă valabilitatea acestuia este condiţionată de participarea la cursuri de perfecţionare profesională.
Precizăm de asemenea, faptul că notificarea finală a solicitantului depinde de timpul în care este primit răspunsul de la autoritațile emitente ale certificatului.
Persoana care se consideră vătamată într-un drept al său ori într-un interes legitim, de către o autoritate publică, printr-un act administrativ sau prin nesoluționarea în termenul legal al unei cereri, se poate adresa instanței de contencios administrativ, în conformitate cu prevederile Legii nr. 544/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Autoritatea Rutiera Romana
Adresa: B-dul. Dinicu Golescu nr. 38, Etaj 8, Sector 1, Bucureşti
Telefon: 021 318 21 00
E-mail: relatii_publice@arr.ro