Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation LinksProceduraVizualizare
eDirect

ProceduraVizualizare

CORECȚIE prețuri medicamente COST VOLUM (art.24-OMS nr.368/2017)

Descriere procedură

Procedura se adresează deținătorilor de autorizații de punere pe piață ( DAPP) sau reprezentanților legali ai acestora.

Se referă exclusiv la  produsele care fac obiectul contractelor cost-volum sau cost-volum-rezultat și care intră sub incidența art. 24 alin. (4), (5) și (6) din Ordinul ministrului sănătății nr. 368/2017, cu modificările și completările ulterioare.  

- art. 24   " (4) În situația în care, în intervalul menționat la alin. (2) se reia procesul de negociere pentru un medicament pentru care nu mai există pacienți eligibili supuși clauzelor contractului/contractelor cost-volum sau cost-volum-rezultat încheiat/încheiate în baza Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 3/1/2015, cu modificările și completările ulterioare, se aplică procedura de corecție anuală prevăzută la alin. (5) și (6).

(5) În situația în care medicamentele prevăzute la alin. (1) sunt supuse prevederilor Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 735/976/2018 privind modelul de contract, metodologia de negociere, încheiere și monitorizare a modului de implementare și derulare a contractelor de tip cost-volum/cost-volum-rezultat, deținătorul APP/reprezentantul va depune documentația în vederea efectuării corecției cu minimum 90 de zile înainte de expirarea duratei contractuale. Cu cel puțin 45 de zile anterior expirării valabilității prețului din Canamed, Ministerul Sănătății comunică Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) și DAPP avizul intern de preț în vederea reluării procesului de negociere.

(6) Nivelurile maximale de preț prevăzute la alin. (5) se includ în Canamed și intră în vigoare începând cu data de 1 a lunii următoare încetării valabilității prețurilor existente în Canamed."

- art. 24  alin. (2)" În situația în care medicamentele prevăzute la alin. (1) sunt supuse atât prevederilor Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 3/1/2015 (...), cât și prevederilor Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 735/976/2018 (...),  procedura de corecție anuală nu se aplică timp de 12 luni de la încetarea valabilității ultimului contract cost-volum sau cost- volum-rezultat încheiat în baza  Ordinului ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 3/1/2015, cu modificările și completările ulterioare. "

Prezenta procedură poate fi accesată urmând link-ul de mai jos și apoi prin apăsarea butonului "pentru serviciul online aplicați aici":

http://www.ms.ro/organizare/directia-politica-medicamentului-si-a-dispozitivelor-medicale/#tab-id-7

Căi de atac

În cazul unui litigiu între beneficiar și autoritatea competentă sunt aplicabile dispozițiile de drept comun.



Date de contact

​Ministerul Sanatatii - Direcția Politica Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale

​Adresa: Str. Cristian Popişteanu, nr. 1-3, sector 1, Bucureşti

Telefon: 0213072543/ 0213072536/ 0213072541


Instituţia responsabilă
Ministerul Sanatatii - Direcția Farmaceutică și Dispozitive Medicale,Județ BUCURESTI
Modalitate prestare
National si transfrontalier
Timp de soluţionare
90 zile calendaristice
Termen de arhivare
10 ani
Termen de completare dosar
45 zile calendaristice
Notificare la expirarea termenului de soluţionare
5 zile calendaristice

Documente necesare

Nr. Crt.Nume documentDescriere documentDocument obligatoriuNecesită semnătură electronicăTip documentDescarcă
1Copie a APP sau a deciziei Comisiei Europene emise în cadrul procedurii centralizate

 - documentul se încarcă în platformă, semnat cu semnătură electronică extinsă

Atasament semnat electronic-
2Declarație pe proprie răspundere a deținătorului APP sau a reprezentantului - Anexa 2 din Norme

Declarația este prevăzută în Anexa 2 din Normele privind modul de calcul și procedura de aprobare a prețurilor maximale ale medicamentelor de uz uman aprobate prin Ordinul MS nr.368/2017, cu modificări și completări

 - documentul se încarcă în platformă, semnat cu semnătură electronică extinsă

Formular predefinit semnat electronic
3Copie de pe anexele APP sau ale deciziei Comisiei Europene emise in cadrul procedurii centralizate

- documentul se încarcă în platformă, semnat cu semnătură electronică extinsă


Atasament semnat electronic-
4Declarație pe proprie răspundere a deținătorului APP sau a reprezentantului - Anexa 3 din Norme

În cazul medicamentelor inovative pentru care se solicită aprobare de preţ. 

Declarația este prevăzută în Anexa 3 din Normele privind modul de calcul și procedura de aprobare a prețurilor maximale ale medicamentelor de uz uman aprobate prin Ordinul MS nr.368/2017, cu modificări și completări

 - documentul se încarcă în platformă, semnat cu semnătură electronică extinsă

Formular predefinit semnat electronic
5Cerere tip - anexa nr. 1 din Norme + RECIPISĂ

Cererea este prevăzută Anexa nr. 1 la Normele privind modul de calcul și procedura de aprobare a prețurilor maximale ale medicamentelor de uz uman aprobate prin Ordinul MS nr. 368/2017, cu modificări și completări

Cererea va fi însoțită de recipisa generată electronic în urma selecției din cataloagele țărilor de referențiere

 - documentul se încarcă semnat cu semnătură electronică extinsă

Formular predefinit semnat electronic

Documente finale

Nr. Crt.Nume documentTip documentDescarcă
1ComunicareDocument final scanat-

Acte normative

Nr. Crt.Act normativDescarcă
1ORDIN pentru aprobarea Normelor privind modul de calcul şi procedura de aprobare a preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.