Declarare teren PJ
Descriere procedură
Orice persoană care are în proprietate teren situat în România datorează pentru acesta un impozit anual, exceptând cazurile în care în prezentul titlu se prevede altfel.
În cazul dobândirii unui teren în cursul anului, proprietarul acestuia are obligaţia să depună o nouă declaraţie de impunere la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă se află terenul, în termen de 30 de zile de la data dobândirii, şi datorează impozit pe teren începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.
Dacă încadrarea terenului în funcţie de rangul localităţii şi zonă se modifică în cursul unui an sau în cursul anului intervine un eveniment care conduce la modificarea impozitului pe teren, impozitul se calculează conform noii situaţii începând cu data de 1 ianuarie a anului următor. În cazul modificării categoriei de folosinţă a terenului, proprietarul acestuia are obligaţia să depună o nouă declaraţie de impunere la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă se află terenul, în termen de 30 de zile de la data modificării folosinţei, şi datorează impozitul pe teren conform noii situaţii începând cu data de 1 ianuarie a anului următor. În cazul unei situaţii care determină modificarea taxei pe teren datorate, persoana care datorează taxa pe teren are obligaţia să depună o declaraţie la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă se află terenul, până la data de 25 a lunii următoare celei în care s-a înregistrat situaţia respectivă.
Depunerea declaraţiilor fiscale reprezintă o obligaţie şi în cazul persoanelor care beneficiază de scutiri sau reduceri de la plata impozitului sau a taxei pe teren.
Căi de atac
In cazul unui litigiu intre beneficiar si autoritatea competenta sunt aplicabile dispozitiile de drept comun.
Date de contact
Sos. Bucuresti-Targoviste nr. 138, Mogosoaia, Ilfov Telefon: 021 351 66 92 E-mail: primaria@mogosoaia.ro
Instituţia responsabilă
Primaria Comunei Mogosoaia,Județ ILFOV
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
30 zile calendaristice
Termen de arhivare
5 ani
Termen de completare dosar
2 zile calendaristice
Notificare la expirarea termenului de soluţionare
3 zile calendaristice
Documente necesare 1 Certificatul de înregistrare fiscală de la ANAF Atasament - 2 Certificatul constatator de la ONRC Atasament - 3 Imputernicire și/sau carte de identitate administrator sau împuternicit Atasament - 4 Actul de proprietate teren Actul de proprietate din care să reiasă destinația clădirii: - Contract de vânzare cumpărare; - Contract închiriere; - Contract concesiune,administrare sau folosință; - Hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă, - Act adjudecare Atasament - 5 Balanța - contul 211 Atasament - 6 Extras Carte Funciară Atasament - 7 Adresa numar postal emisa de Primaria Mogosoaia Atasament - 8 Declarația de impunere pentru stabilirea impozitului pe teren Tipizatul declarației poate fi incarcata in una din variante:
-descărcat, listat ,completat olograf, scanat/fotografiat, depus electronic în sistem -descărcat, completat electronic până la semnătura, printat, semnat olograf, scanat/fotografiat, depus electronic în sistem -descărcat ,completat electronic 100%, aplicată semnătura digital calificată și depus electronic în sistem Formular predefinit semnat electronic
Documente finale 1 Notificare privind emiterea Deciziei de Impunere Notificare -
Acte normative 1 Legea 227/2015 privind Codul fiscal cu modificarile ulterioare