Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation Linkscetateni

Informații generale​

Accidente de munca si incapacitate de munca

Sanatatea si securitatea in munca​

Conform Codului Muncii din 2003, republicat cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul are obligatia sa asigure toti salariatii pentru risc de accidente de munca si boli profesionale, in conditiile legii. De asemenea, are obligatia sa organizeze instruirea periodica a angajatilor sai in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Accidentul de munca este vatamarea organismului sau intoxicatia acuta profesionala, care au loc in timpul procesului de munca sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu si care provoaca incapacitate temporara de munca de cel putin 3 zile, invaliditate ori deces.

Potrivit Codului fiscal​ din 2015 cu modificarile si completarile ulterioare, sunt deductibile urmatoarele cheltuieli:

  • cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protectia muncii si cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale
  • cheltuielile reprezentand contributiile pentru asigurarea de accidente de munca si boli profesionale, potrivit legii, si cheltuielile cu primele de asigurare pentru asigurarea de riscuri profesionale.