Cui ne adresam?
Primaria Orasului Rovinari
Care sunt costurile?
Taxa este in valoare de 2 lei si se plateste in contul RO25TREZ34021340202XXXXX
Cui se adreseaza procedura de obtinere a avizului/autorizatiei?
Procedura se adreseaza persoanelor fizice care au obtinut locuinte din fondul de stat. Pentru obtinerea autorizatiei, solicitantul inainteaza o cerere Primariei Orasului Rovinari care potrivit OG.nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, art.8, urmeaza sa primeasca in termen de 30 de zile de la data inregistrarii petitiei, raspunsul, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Adeverinta imobil achitat integral
Taxa pentru autovehiculele intre 3,5 si 10 tone este in valoare de 11lei/zi/auto
Taxa pentru autovehiculele intre 10 si 16 tone este in valoare de 22lei/zi/auto
Taxa pentru autovehiculele mai mari de 16 tone este in valoare de 42 lei/zi/auto
Taxele se platesc in contul RO16TREZ34021160203XXXXX
Procedura se adreseaza persoanelor care solicita autorizatie de libera trecere pentru autovehiculele de peste 3,5 tone conform Hotararii Consiliului Local nr.148/2013 al Orasului Rovinari privind aprobarea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2014. Documentele ce se depun pentru libera trecere sunt:
Cerere in care sa se specifice detaliat:
Copii dupa urmatoarele documente:
Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Autorizatie Libera trecere
Taxa este in valoare de 8 lei si se plateste in contul RO16TREZ34021160203XXXXX
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice care solicita eliberarea Certificatului de Nomenclatura Stradala. Nomenclatura stradala se aproba prin hotarare a consiliului local, se organizeaza pe fiecare localitate si reprezinta evidenta primara unitara care serveste la atribuirea denumirii strazii si a numarului administrativ. Registrul electronic national al nomenclatoarelor stradale reprezinta sistemul unic de referinta la nivel national in care sunt inscrise nomenclaturile stradale de la nivelul comunelor, oraselor si al municipiilor. Registrul este obligatoriu de utilizat de institutiile si autoritatile administratiei publice centrale si locale in activitatea specifica. Autoritatile administratiei publice locale au obligatia de a furniza si actualize datele din nomenclator. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Certificat nomenclatura stradala
Taxa de timbru fiscal este in cuantum de 2 lei si se plateste in contul RO25TREZ34021340202XXXXX
Procedura se adreseaza persoanelor juridice care solicita eliberarea certificatului de atestare fiscala. Certificatul de atestare fiscala se emite de organul fiscal competent la solicitarea contribuabililor si din oficiu sau la solicitarea altor autoritati publice, in cazurile si in conditiile prevazute de reglementarile legale. Certificatul de atestare fiscala se emite in termen de cel mult doua zile lucratoare de la data solicitarii si poate fi utilizat de contribuabil pe toata perioada lunii in care se emite. Pentru instrainarea dreptului de proprietate asupra cladirilor, terenurilor si a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie sa prezinte certificate de atestare fiscala prin care sa se ateste achitarea tuturor obligatiilor fiscale de plata datorate autoritatii administratiei publice locale in a carei raza se afla inregistrat fiscal bunul ce se instraineaza.Certificatul poate fi prezentat de contribuabil, in original sau in copie legalizata, oricarui solicitant. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Certificat Atestare fiscala - persoane juridice
Taxa este in valoare de 300 lei, si se plateste in contul RO16TREZ34021160203XXXXX
Procedura se adreseaza persoanelor juridice si are caracter national. Procedura mentioneaza actele necesare pentru eliberarea autorizatiei de functionare, potrivit H.C.L. Rovinari nr. 149 din 18.12.2013 privind aprobarea Regulamentului pentru autorizarea agentilor economici, persoane fizice si juridice. In procedura sunt detaliate documentele necesare eliberarii acestei autorizatii.
Daca doriti click → Eliberare autorizatie functionare - alimentatie publica (baruri restaurante)
Taxa este in valoare de 50 lei si se plateste in contul RO16TREZ34021160203XXXXX
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice care solicita eliberarea autorizatiei de functionare. In procedura sunt detaliate documentele necesare eliberarii acestei autorizatii conform H.C.L. nr.149 din 18.12.2013 privind aprobarea Regulamentului pentru autorizarea agentilor economici. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Eliberare autorizatie de functionare
Nu se percep taxe
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice si vizeaza eliberarea avizului activitatilor sportive in apele de frontiera potrivit Ordonantei de Urgenta nr. 105 din 27 iunie 2001 privind frontiera de stat a Romaniei. Frontiera de stat este linia reala sau imaginara care trece, in linie dreapta, de la un semn de frontiera la altul ori, acolo unde frontiera nu este marcata in teren cu semne de frontiera, de la un punct de coordonate la altul; la fluviul Dunarea si celelalte ape curgatoare frontiera de stat este cea stabilita prin acordurile, conventiile si intelegerile dintre Romania si statele vecine, cu luarea in considerare a faptului ca principiul general acceptat de dreptul internaţional fluvial este acela ca frontiera trece pe mijlocul senalului navigabil principal, iar la apele curgatoare nenavigabile, pe la mjlocul panzei de apa; la Marea Neagra frontiera de stat trece pe la limita exterioara si limitele laterale ale marii teritoriale a Romaniei. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click:
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice si vizeaza eliberarea avizului pentru desfasurarea activitatii de agrement in apele de frontiera potrivit Ordonantei de Urgenta nr. 105 din 27 iunie 2001 privind frontiera de stat a Romaniei. Activitatile de agrement si sportive in apele de frontiera se pot desfasura cu aprobarea capitaniei de port sau, dupa caz, a administratiei publice locale si cu avizul sefului sectorului politiei de frontiera. In apele de frontiera, in marea interioara si in marea teritoriala navele cu excursionisti, precum si orice alta nava sau ambarcatiune nu au voie sa acosteze decat in porturi sau in alte locuri special amenajate in acest scop. In caz de forta majora acostarea se poate face in orice punct de pe malul romanesc, anuntandu-se cea mai apropiata formatiune locala a politiei de frontiera sau, in lipsa acesteia, a politiei. Avizul directiei teritoriale a politiei de frontiera competente este obligatoriu pentru navele si ambarcatiunile straine care navigheaza pe Dunarea interioara, pe bratul Tulcea si bratul Sulina. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Primaria Orasului Ianca
Taxa pentru autorizatia de functionare este in valoare de 80 lei
Procedura se adreseaza persoanelor juridice care obtin autorizatia de functionare pentru punctele de lucru de pe raza UAT Ianca. Dupa inregistrarea la Oficiul Registrului Comertului si dupa obtinerea certificatului de inregistrare continand codul unic de inregistrare sau, dupa caz, la data eliberarii certificatului de inscriere de mentiuni sau inainte de inceperea unei activitati care necesita autorizare, societatea comerciala are obligatia de a obtine autorizatia de functionare. Poate solicita acest serviciu orice societate comerciala a carei activitate necesita autorizare. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Autorizatie de functionare pentru persoanele juridice
Procedura se adreseaza persoanelor fizice care solicita certificatul de atestare fiscala conform Codului Fiscal reactualizat. Certificatul de atestare fiscala emis de autoritatile locale este documentul care reflecta modul de indeplinire a obligatiilor de plata a impozitelor, taxelor si a altor venituri datorate bugetului local. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Certificat Atestare Fiscala - persoane fizice
Taxa este in valoare de 25 lei, pentru orice tip de activitate si 100 lei pentru activitatea de alimentatie publica (baruri, restaurante)
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice si mentioneaza documentele necesare pentru vizarea anuala a autorizatiei de functionare conform prevederilor din H.C.L. Rovinari nr. 149 / 2013 privind aprobarea Regulamentului pentru autorizarea agentilor economici, persoane fizice si juridice. Conform Codului Fiscal aprobat prin Legea nr.571/2003 republicata, autorizatiile de functionare pe spatiu, se vizeaza pana la 31 decembrie a anului in curs, pentru anul urmator. Pentru vizarea anuala a autorizatiilor de functionare, se parcurg urmatorii pasi:
Procedura are caracter national
Daca doriti click → Viza Autorizatie de Functionare
Oficiul National al Registrului Comertului
Taxele necesare sunt urmatoarele:
Procedura se adreseaza persoanelor juridice care solicita o dovada electronica cu denumirea firmei. Firma constituie un element obligatoriu de identificare si individualizare a persoanelor juridice.Verificarea si rezervarea firmei se realizeaza la nivel national inainte de intocmirea actelor constitutive sau in cazul schimbarii denumirii, a actelor modificatoare ale acestora si depunerii cererii la Oficiul Registrului Comertului. In normele metodologice din 13 august 2004 privind conditiile si procedura de eliberare a acordului scris pentru folosirea denumirii, la art.39, sunt prevazute criteriile ce trebuie indeplinite in vederea eliberarii acordului pentru denumirea firmei apartinand persoanelor juridice. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Rezervare denumire firma PJ
Dovada privind plata taxei de registru:
Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale
Procedura se adreseaza persoanelor juridice care solicita inregistrarea/autorizarea in Registrul Comertului a functionarii unei persoane juridice. Procedura de inregistrare/autorizare se face conform prevederilor cuprinse in OUG nr. 116 / 2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului. Inregistrarea in registrul comertului a persoanei juridice (societate cu raspundere limitata, etc.) se face in baza rezolutiei motivate a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunalul din judetul in care solicitantul isi stabileste sediul social. Termenul de eliberare a certificatului de inregistrare este de 3 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii sau, dupa caz, de la data completarii cererii cu documentele solicitate. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Inregistrare PJ
Taxele referitoare la aceasta procedura sunt:
Procedura se adreseaza personelor fizice autorizate (PFA), intreprinderilor individuale (II), intreprinderilor familiale(IF), care solicita inregistrarea in Registrul Comertului si autorizarea functionarii acestora. Verificarea si rezervarea firmei se realizeaza la nivel national inainte de intocmirea actelor constitutive sau, in cazul schimbarii denumirii, a actelor modificatoare ale acestora, si depunerii cererii de inregistrare la oficiul registrului comerţului. Taxele si tarifele se achita la ghiseu, prin mandat postal sau ordin de plata. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Rezervare denumire firma PFA/II/IF
Dovezile privind plata taxelor /tarifelor legale
Procedura se adreseaza PFA (persoana fizica autorizata)/II (intreprindere individuala)/IF (intreprindere familiala) care solicita cererea de inregistrare in Registrul Comertului. Informatii detaliate se gasesc in Hotararea nr. 902 din 1 septembrie 2012 privind aprobarea taxei şi tarifului pentru operaţiunile efectuate de Oficiul Naţional al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale din raza caruia isi are domiciliul persoana juridica si OUG nr. 44 / 2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale şi intreprinderile familiale.
Cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii PFA (persoana fizica autorizata)/II (intreprindere individuala)/IF (intreprindere familiala) se depune la registrul comertului de pe langa tribunalul din judetul in care solicitantul isi stabileste sediul profesional (direct la ghiseu, prin corespundenta sau online prin portalul de servicii online al ONRC http://portal.onrc.ro), iar formalitatile aferente se gasesc in ghidul rezervare PFA. Termenul de eliberare a certificatului de inregistrare este de 3 zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii sau, dupa caz, de la data completarii cererii cu documentele solicitate. Taxele si tarifele se achita la ghiseu, prin mandat postal sau ordin de plata. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Inregistrare PFA/II/IF
Primaria Municipiului Botosani
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice si prezinta actele necesare pentru depunerea declaratiilor de impunere pentru imobile, autoturisme, terenuri,etc. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Depunere declaratii de impunere la Directia de Taxe si Impozite Locale.
Se percep urmatoarele taxe in valoare de:
Plata se face la Directia de Impozite si Taxe Locale.
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si prezinta documentele necesare eliberarii cartii de identitate. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Eliberare carte de identitate
Taxa pentru autorizare agenti economici se regaseste : aici
Procedura se adreseaza persoanelor juridice care solicita autorizatia privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Autorizare agenti economici
Taxa pentru eliberarea atestatelor de producator si a carnetelor de comercializare este in valoare de:
Procedura se adreseaza persoanelor fizice care solicita obtinerea certificatului de producator si a biletelor de adeverire a proprietatii asupra animalelor. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Eliberare certificat de producator
Taxa pentru recenzare este in valoare de :
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice care solicita certificarea concordantei intre adresa veche si adresa noua a locatiei unde cetateanul sau persoana juridica isi are domiciliul. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Recenzare
Primaria Municipiului Orastie
Conform HCL nr.168/2014, taxele difera in functie de specificul fiecarei activitati si sunt cuprinse intre 84 si 3000 lei.
Procedura se adreseaza persoanelor juridice care solicita autorizatie de functionare pentru activitatea desfasurata la punctele de lucru ale unei societati de tipul: SRL (Societate cu raspundere limitata), PFA (Persoana fizica autorizata), II (Intreprindere individuala).
Daca doriti click → Obtinerea autorizatiei de functionare pentru activitatea desfasurata la punctele de lucru fixe
Primaria Orasului Predeal
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice care solicita autorizarea executarii lucrarilor de constructii si incepe odata cu depunerea cererii pentru emiterea certificatului de urbanism in scopul obtinerii, ca act final, a autorizatiei de construire.
Solicitantul va depune o cerere tip cu completarea urmatoarelor informatii:
Daca doriti click → Cerere emitere certificate de urbanism
Primaria Municipiului Bucuresti
Taxele pentru obtinerea fiecarui aviz/ autorizatie, se gasesc in Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 3 din 29.01.2013
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice si vizeaza autorizarea executarii lucrarilor de constructii. Procedura incepe odata cu depunerea cererii pentru emiterea certificatului de urbanism in scopul obtinerii, ca act final, a autorizatiei de construire. In situatia in care se doreste obtinerea unei autorizatii de constructie, prima operatiune ce se impune a fi initiata este aceea de a obtine certificatul de urbanism. Potrivit legiuitorului, certificatul de urbanism se emite si in urmatoarele situatii:
Autoritatea competenta a decis ca procedura are doar un caracter informational si nu este disponibila pentru solutionare prin intermediul platformei PCUe. Dosarul se va depune la ghiseul institutiei. Operatiunile juridice mai sus mentionate, efectuate in lipsa certificatului de urbanism, sunt lovite de nulitate. Procedura are caracter national si transfrontalier.
Daca doriti click → Emitere certificate de urbanism
Taxa pentru prelungirea unui certificat de urbanism sau a unei autorizatii de construire este egala cu 30% din cuantumul taxei pentru eliberarea certificatului sau autorizatiei initiale
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice. Autoritatea competenta a decis ca procedura are doar un caracter informational si nu este disponibila pentru solutionare prin intermediul platformei PCUe. Dosarul se va depune la ghiseul institutiei. In cazul justificat in care lucrarile de constructii nu pot fi incepute ori nu pot fi executate integral la termenul stabilit, investitorul poate solicita autoritatii emitente prelungirea valabilitatii autorizatiei cu cel puţin 15 zile inaintea expirarii acesteia. Prelungirea valabilitatii autorizatiei se poate acorda o singura data si pentru o perioada nu mai mare de 12 luni. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Prelungire valabilitate certificat de urbanism
Taxa este in valoare de 10 lei si reprezinta contravaloarea certificatului de inregistrare, platita in contul RO60TREZ34021180250XXXXX Taxa este in valoare de 20 lei si reprezinta contravaloarea placutei cu numar, platita in contul RO60TREZ34021180250XXXXX
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si juridice si cuprinde documentele necesare pentru inregistrarea vehiculelor care nu se supun inmatricularii. Conform Ordinului nr.1501/2006 privind inmatricularea, radierea si eliberarea autorizatiei de circulatie a vehiculelor, cap.V, art.23, alin.1-3, inregistrarea vehiculelor de mai jos, se realizeaza de catre consiliile locale pe a caror raza teritoriala isi au domiciliul, resedinta ori sediul proprietarii vehiculelor respective: mopedele, tractoarele care nu se supun inmatricularii, masinile si utilajele autopropulsate utilizate in lucrari de constructii, agricole, forestiere, care pastreaza caracteristicile de baza ale unui tractor, troleibuzele omologate, tramvaiele, masinile si utilajele autopropulsate utilizate in lucrari de constructi agricole, forestiere, care nu pastreaza caracteristicile de baza ale unui tractor si vehiculele cu tractiune animala. Procedura are caracter national.
Daca doriti click →Inregistrarea vehiculelor care nu se supun inmatricularii
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si vizeaza eliberarea adeverintei, din care sa rezulte ca locuiesc la o anumita adresa persoanele care au locuinte din fondul de stat. Au acces la locuinta sociala in vederea inchirierii, familiile sau persoanele cu un venit mediu net lunar pe persoana realizat in ultimele 12 luni sub nivelul castigului salarial mediu net lunar pe total economie. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Adeverinta Locuire Adresa
Taxa certificat urbanism platita in contul RO16TREZ34021160203XXXXX
Procedura mentionează documentele necesare pentru emiterea certificatului de urbanism. Potrivit prevederilor art. 6 alin. (1) si (4) din Legea privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, nr. 50/1991, certificatul de urbanism este un act de informare privind regimul juridic, economic si tehnic al imobilului. Potrivit Normelor metodologice din 12 octombrie 2009, de aplicare a Legii nr.50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, art.1, alin 1-3, procedura de autorizare incepe odata cu depunerea cererii de emitere a certificatului de urbanism si are ca finalitate autorizarea executarii lucrarilor de constructii. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Certificat de Urbanism
28. Ancheta sociala
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si mentioneaza documentele necesare pentru efectuarea anchetei sociale potrivit Legii nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului. Drepturile prevazute de prezenta lege sunt garantate tuturor copiilor fara nici o discriminare, indiferent de rasa, culoare, sex, limba, religie, opinie politica sau alta opinie, de nationalitate, apartenenta etnica sau origine sociala, de situatia materiala, de gradul si tipul unei deficiente, de statutul la nastere sau de statutul dobandit, de dificultatile de formare si dezvoltare sau de alt gen ale copilului, ale parintilor ori ale altor reprezentanti legali sau de orice alta distinctie. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Ancheta Sociala
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si mentioneaza documentele necesare pentru eliberarea adeverintei privind rolul agricol. Solicitantul trebuie sa completeze o cerere tip din care sa rezulte venitul agricol realizat pe raza Orasului Rovinari. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Adeverinta Rol Agricol
Procedura se adreseaza persoanelor fizice si mentioneaza documentele necesare pentru emiterea adeverintei din rolulul fiscal. Rolul fiscal este registrul in care organele financiare tin evidenta impozitelor pentru fiecare contribuabil in parte. Solicitantul trebuie sa completeze cererea tip din care sa rezulte bunurile mobile si imobile cu care figureaza in evidentele Primariei Orasului Rovinari. Procedura are caracter national.
Daca doriti click → Adeverinta Rol Fiscal