Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation Linksstiridetalii
eDirect

Înapoi​​​
​​ ​

Agențiile de turism beneficiază de proceduri simplificate online, puse la dispoziție de către Ministerul Turismului, prin intermediul Punctului de Contact Unic electronic - PCUe

Conceput sub forma unui catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administrației publice centrale și locale, Punctul de Contact Unic electronic, sistem gestionat de către Agenția pentru Agenda Digitală a României, instituție aflată în subordinea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, facilitează dialogul pe cale electronică între cetățeni, mediul de afaceri și instituțiile publice. „Simplificarea și debirocratizarea administrației publice, eliminarea mersului la ghișee și accesibilitatea, prin intermediul internetului, la serviciile oferite de instituțiile statului sunt priorități pentru mine și pentru întregul Executiv, motiv pentru care venim în sprijinul românilor prin intermediul unor platforme care aduc relația cetățean – instituție la un click distanță. Un astfel de exemplu este Punctul de Contact Unic electronic, iar întâlnirile, precum cea organizată de Ministerul Turismului și AADR, dovedesc faptul că sistemele gândite de noi își ating obiectivul de a digitaliza comunicarea dintre cetățean și instituție dacă sunt folosite la adevăratul lor potențial”, precizează Petru Bogdan Cojocaru, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.  
 
Astfel, din perspectiva simplificării serviciilor gestionate de către Ministerul Turismului, a fost organizată o întâlnire cu peste 80 de reprezentanți ai agențiilor de turism din toată țara, pentru a face cunoscute prevederile noilor acte normative care reglementează activitatea în acest domeniu, fiind exemplificată modalitatea simplificată de transmitere și soluționare a solicitărilor, prin intermediul internetului.

În aceste condiții, solicitările din partea agențiilor de turism referitoare la noua modalitate de licențiere a acestora, raportările lunare privind numărul de pachete contractate și vândute, valoarea totală a sumelor încasate în avans și achitate de către furnizori, instrumentele de garantare deținute pot fi transmise cu ușurință, pe cale electronică, prin intermediul Punctului de Contact Unic electronic, sistem disponibil la adresa edirect.e-guvernare.ro .
 
Dialogul deschis și transparent între instituțiile administrației publice, fie ele locale sau centrale, și cetățeni, reprezentanți ai mediului de afaceri sau nu, justifică înrolarea autorităților în PCUe. 
 
„Dacă în anul 2011 erau înscrise în PCUe un număr de 10 instituții, în prezent 451 de autorități, structuri teritoriale și ordine profesionale oferă cetățenilor din țară și din spațiul comunitar posibilitatea de a vizualiza, dar și de a obține online avize, autorizații, certificări, calificări prin intermediul unui portal unic la nivel național”, a declarat Liviu Stoica, președintele Agenției pentru Agenda Digitală a României.



Sursa: Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale


Înapoi​​​


Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.