Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation Linksstiridetalii
eDirect

Înapoi​​​
​​ ​

Primul certificat de urbanism on-line, semnat de primarul Sectorului 3, Robert Negoiță

Primarul Robert Negoiță a semnat astăzi, 6 septembrie, primul certificat de urbanism on-line.

Primăria Sectorului 3 este prima administrație locală din București care eliberează certificate de urbanism, precum și prelungiri de certificate de urbanism și prelungiri de autorizații de construire on-line, prin intermediul platformei http://edirect.e-guvernare.ro.

 Acest serviciu este un nou pas în digitalizarea activității Primăriei Sectorului 3.

Eliberarea certificatelor de urbanism în format electronic este un mare pas înainte spre un oraș inteligent, spre o primărie inteligentă. Suntem prima primărie din București care oferă cetățenilor posibilitatea să-și depună documentația necesară obținerii actelor de urbanism on-line. Știm că prin această oportunitate cetățeanul nu trebuie să mai vină la primărie pentru a depune documentația și pentru a ridica actul final. Oferim confort cetățeanului în relația cu instituția și în același timp obținem eficiență instituțională și o scădere a costurilor. Varianta on-line este mult mai ieftină și mai eficientă comparativ cu cea a deplasării cetățeanului la sediul instituției. Lucrăm la digitalizarea instituției și vom anunța fiecare pas important, relevant pentru cetățeni pe care îl vom face”, a declarat Robert Negoiță, primarul Sectorului 3.

 Pe această cale menționăm că reprezentanții Consiliului Local al Sectorului 3 au adoptat ieri, 5 septembrie, Hotărârea privind aprobarea Strategiei de Digitalizare a Primăriei Sectorului 3. În urma adoptării acestei Hotărâri, Primăria Sectorului 3 va demara un amplu proces de eficientizare a managementului de date. Un pas în digitalizarea instituției este arhivarea electronică, urmărindu-se astfel debirocratizarea sistemului intern de lucru.

Prin implementarea Strategiei de Digitalizare a Primăriei Sectorului 3 se dorește creșterea eficienței instituționale, a gradului de comunicare între diversele instituții ale aparatului public și transpunerea în mediul on-line a serviciilor oferite către cetățeni.

În acest sens, reamintim că încă din anul 2012, Primăria Sectorului 3 prin Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale a oferit contribuabililor posibilitatea de a-și achita taxele și impozitele locale prin platforma www.ghișeul.ro. De exemplu, numai în acest an 27.921 de contribuabili și-au achitat integral impozitul on-line.

Primăria Sectorului 3 își propune ca prin această strategie să urmărească recomandările Agendei Digitale a României, cadru de referință pentru dezvoltarea economiei digitale în perioada 2014-2020. Uniunea Europeană a elaborat Agenda Digitală Europa 2020 cu obiectivul principal de a dezvolta o Piață Unică Digitală.

Serviciul Relații Mass-media
021.318.03.35
presa@primarie3.ro


Sursa: Primăria Sectorului 3


Înapoi​​​


Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.