Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation Linksstiridetalii
eDirect

Înapoi​​​
​​ ​

TRANSFORMAREA DIGITALĂ ŞI TRANSPARENŢA DECIZIONALĂ SUNT PRIORITĂŢI ALE PRIMĂRIEI SECTORULUI 1

Transformarea digitală şi transparenţa decizională sunt priorităţi pentru mandatul la conducerea Primăriei Sectorului 1, a declarat edilul Clotilde Armand, care a participat la evenimentul „Ghişeul.ro – 10 ani de plăţi online", organizat de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) şi Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO).

Clotilde Armand a prezentat problemele întâmpinate în cadrul schimbărilor structurale pe care vrea să le facă în cadrul procesului de digitalizare a administraţiei locale, ce proiecte a iniţiat şi care sunt planurile pentru viitor.

„Deja avem o aplicaţie pentru smartphone pentru sesizări, am publicat o hartă cu lucrările de reabilitare şi vom avea în curând implementate o serie de proceduri în platforma Punctul de Contact Unic Electronic, iar plăţile necesare să fie făcute direct prin Ghişeul.ro. Dar mai sunt multe informaţii pe care primăria le poate oferi cetăţenilor: o hartă a poluării sau a lucrărilor la nivelul carosabilului sau diverse evenimente (străzi închise, festivaluri şi aşa mai departe)", a spus Clotilde Armand.

Primarul a arătat că, în acest moment, există în primul rând o problemă de „informatizare", nu doar de „digitalizare", şi că în momentul în care a preluat conducerea primăriei, situaţia era critică la acest capitol.

„Avem sisteme de calcul vechi, de peste 10 ani de zile, achiziţiile nu sunt unitare şi nu respectă un program de mentenanţă, iar majoritatea achiziţiilor de software din ultimii 12 ani au generat costuri mari şi beneficii foarte mici. În plus, absolut toate fluxurile interne din primărie se bazează pe documente scrise pe calculator, printate, semnate şi eventual scanate şi urcate pe site-ul primăriei", a mai declarat Clotilde Armand.

Ea a adăugat că o problemă majoră o reprezintă resursa umană, de aceea în cadrul primăriei au fost lansate mai multe concursuri de angajare de specialişti IT, dar procesul de selecţie a unor persoane calificate la nivel superior a eşuat.

„La nivel de Sector 1 nu a existat timp de un deceniu un departament IT pe care l-am înfiinţat în primele luni de la preluarea mandatului de primar, însă chiar şi cu acest departament este extrem de greu de atras oameni din cauza grilei de salarizare. Avem nevoie de experţi în infrastructură, de analişti de procese şi aşa mai departe, dar e o diferenţă foarte mare între salariile din mediul privat şi ce putem oferi în primărie. Ceea ce înseamnă că trebuie să ne orientăm spre programe de training pentru angajaţii existenţi", a explicat edilul.

Armand a arătat că una din metodele prin care poate fi rezolvată această problemă este ca administraţia locală să se inspire din zona domeniului privat, iar funcţionarii publici să fie „knowledge workers". Este vorba de persoane care deţin cunoştinţe teoretice şi analitice, în urma unui proces de formare profesională, şi pe care le aplică la locul de muncă pentru a dezvolta produse şi servicii.

„Să creştem calitatea mediului de lucru, cu echipamente şi software moderne, să folosim programe informatice de tip COTS pentru fluxul documentelor sau pentru arhiva digitală şi să avem un concept de intranet cu informaţii în timp real", a explicat primarul Sectorului 1. 

Sursa : AGERPRES​



Înapoi​​​


Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.