În contextul evoluției situației de urgență de pe teritoriul României, determinată de răspândirea COVID-19, Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), instituție publică aflată în coordonarea prim-ministrului, s-a implicat proactiv în implementarea unor sisteme care să permită obținerea unor servicii/beneficii pe cale electronică, fără ca beneficiarii să se deplase la sediul instituțiilor care furnizează astfel de servicii.
Totodată, prin intermediul unor sisteme special create pentru această situație de pandemie, instituția a pus la dispoziția românilor din țară și din străinatate o sursă de informare corectă, obținută prin canale oficiale.
Prin sistemele implementate, populația României a avut acces la informații oficiale despre modul în care cetățenii ar trebui să acționeze dacă au simptome sau sunt bolnavi, la date oficiale despre situația răspândirii virusului centralizată pe regiuni.
O importanță aparte a fost acordată cetățenilor români aflați în străinatate care, dată fiind situația de urgență cauzată de pandemie, au solicitat informații specifice, referitor la pandemie, posibilitatea deplasării, obligativitatea carantinării, etc.
Totodată, pentru a elimina deplasarea cetățenilor sau reprezentanților mediului de afaceri la sediul instituțiilor care furnizează astfel de servicii și, pentru a veni în sprijinul instituțiilor care nu au propriul sistem de încărcare a documentelor, A.D.R a implementat sisteme care permit transmiterea și primirea documentelor necesare pe o cale în întregime electronică.
Printre sistemele informatice implementate de ADR, în situația pandemiei de COVID 19, se numară:
Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.