Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation LinksProceduraVizualizare
eDirect

ProceduraVizualizare

Eliberarea adeverintei pentru solicitare sumelor rămase neîncasate de către persoana cu handicap decedată

Descriere procedură

Prestaţiile sociale rămase neîncasate de către persoana cu handicap decedată, reprezentând indemnizaţia şi/sau bugetul personal complementar pe luna în care a avut loc decesul, şi, după caz, prestaţiile sociale cuvenite şi neachitate până la deces se plătesc soţului supravieţuitor, copiilor, părinţilor sau, în lipsa acestora, celorlalţi moştenitori, în condiţiile dreptului comun, la solicitarea acestora.  Sumele prevăzute mai sus pot fi solicitate, la agenţia teritorială pentru plăți și inspecție socială, de către moştenitor, în cadrul termenului general de prescripţie, pe baza documentului care atestă calitatea de moştenitor, precum şi, în situaţia în care sunt mai mulţi moştenitori, declaraţia pe propria răspundere că ceilalţi moştenitori nu solicită aceste sume.

Căi de atac

Persoanele se pot adresa cu contestație în termen de 30 de zile de la comunicare la Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Tulcea și, în caz de nemulțumire față de modul de soluționare a contestației, se poate adresa instanței de judecată în condițiile Legii concenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

Date de contact
Str. Babadag nr. 118, Tulcea
Telefon: 0240 531 054
Fax: 0240 531 052
E-mail: ajpis.tulcea@mmanpis.ro 
Website: www.tulcea.mmanpis.ro
Instituţia responsabilă
Agentia Judeteana pentru Plati si Inspectie Sociala Tulcea,Județ TULCEA
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
30 zile calendaristice
Termen de arhivare
3 ani
Termen de completare dosar
15 zile calendaristice
Notificare la expirarea termenului de soluţionare
2 zile calendaristice

Documente necesare

Nr. Crt.Nume documentDescriere documentDocument obligatoriuNecesită semnătură electronicăTip documentDescarcă
1Copie după certificatul de deces al persoanei cu handicap decedatăAtasament-
2Copie după actul de identitate al solicitantuluiAtasament-
3Copie după certificatul de căsătorie/certificatul de naștere/certificat de moștenitor, dupa caz

SOȚUL SUPRAVIEȚUITOR - Certificat de căsătorie

COPIII PERSOANEI DECEDATE - Certificat de naștere

PĂRINȚII PERSOANEI DECEDATE - Certificat de naștere

MOȘTENITOR - Certificat de moștenitor

Atasament-
4Declaratii pe propia raspundere drepturi neridicate pana la deces pentru fiu, fiicaFormular predefinit
5Declaratie pe propia raspundere drepturi neridicate pana la deces - mostenitoriFormular predefinit
6Declaratii pe propia raspundere drepturi neridicate pana la deces pentru parinteFormular predefinit
7Declaratii pe propia raspundere drepturi neridicate pana la deces pentru sotFormular predefinit
8Cerere eliberare adeverinta pentru drepturi neridicate Oficiu PostalFormular predefinit
9Cerere restanta pentru persoane decedateFormular predefinit

Documente finale

Nr. Crt.Nume documentTip documentDescarcă
1AdeverințăDocument final scanat-

Acte normative

Nr. Crt.Act normativDescarcă
1H.G. nr. 1019/2018 privind aprobarea Procedurii de preluare de către agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti, a personalului cu atribuţii în efectuarea plăţilor prestaţiilor sociale pentru persoanele cu handicap de la direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, a Procedurii de acordare a plăţilor, precum şi situaţiile de suspendare, modificare, încetare a dreptului la prestaţiile sociale pentru persoanele cu handicap, precum şi pentru modificarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 151/2012

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.