Înregistrarea terenurilor în evidențele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe teren, în cazul persoanelor fizice
Descriere procedură
Prezenta procedură reglementează modul de înregistrare a terenurilor în evidențele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe teren, în cazul persoanelor fizice.
Căi de atac
Împotriva actului administrativ fiscal se poate face contestație, care se depune în termen de 45 de zile de la comunicare sau luare la cunoștință la sediul Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale a Sectorului 1, str. Piața Amzei nr.13, București, în conformitate cu prevederile art. 268-270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
Date de contact
Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale a Sectorului 1
București, str. Piața Amzei nr. 13
Telefon: 021-314.61.49; fax: 021-312.72.40
Email: secretariat_pf@impozitelocale1.ro
Email pentru acte de identitate conform OUG nr. 41/2016: act.identitate@impozitelocale1.ro
Web: www.impozitelocale1.ro
Instituţia responsabilă
Directia Generala de Impozite si Taxe Locale a Sectorului 1,Județ BUCURESTI
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
45 zile calendaristice
Termen de arhivare
10 ani
Termen de completare dosar
15 zile calendaristice
Notificare la expirarea termenului de soluţionare
10 zile calendaristice
Documente necesare 1 II. Acte de identificare Pentru
identificarea persoanelor fizice în relația cu organul fiscal local și
stabilirea domiciliului fiscal al acestora, se atașează electronic următoarele
documente, după caz: - actul de identitate; Certificatul de naștere (în cazul
proprietarului minor care nu detine carte de identitate, caz în care declarația
fiscală va fi completată de către tutorele legal al acestuia); Certificatul de
înregistrare fiscală (document prin care este individualizat numărul de
identificare fiscală/codul de înregistrare fiscală și este utilizat in cazul in
care contribuabilul nu are cod numeric personal)
Pentru conformitatea cu
originalul, fiecare înscris va fi semnat electronic cu semnătură electronică
calificată. Atasament semnat electronic - 2 III. Acte de reprezentare Pentru
reprezentarea contribuabililor în relația cu organul fiscal local, se atașează
electronic următoarele documente: împuternicirea și actul de identitate al
împuternicitului.
Împuternicirea va fi semnată electronic cu semnătură electronică calificată de către persoana care împuternicește. Pentru conformitatea cu originalul, actul de identitate al împuternicitului va fi semnat electronic cu semnătură electronică calificată de către persoana împuternicită. Atasament semnat electronic - 3 IV. Documente justificative Pentru înregistrarea unei teren în
evidențele fiscale se atașează electronic următoarele documente justificative,
după caz:
- contract de vanzare-cumparare; contract
de schimb; contract de donatie; certificat de mostenitor; hotărâre
judecătorească, definitivă şi irevocabilă/definitivă şi executorie, după caz;
act de adjudecare; contract de leasing și proces verbal de predare primire;
contract de fiducie; dispozitie emisa de
Primarul Municipiului Bucuresti; act de alipire; act de dezmembrare etc.;
- documentaţia cadastrală (in cazul in
care suprafata terenului nu rezulta din actul de proprietate sau se constată
diferențe între suprafețele înscrise în actele de proprietate și situația reala
rezultata din masurători).
Pentru conformitatea cu
originalul, fiecare înscris va fi semnat electronic cu semnătură electronică
calificată. Atasament semnat electronic - 4 I. Declarație fiscală Pentru
înregistrarea unui teren în evidențele fiscale, se completează și semnează
electronic cu semnătură electronică calificată, următoarele formulare: - Declaratie fiscala pentru
stabilirea impozitului/taxei pe teren in cazul persoanelor fizice- model 2016
ITL003
Formular predefinit semnat electronic 5 I.1 Anexa 1 la Declaratia fiscala model 2016 ITL003, în cazul persoanelor fizice cu rezidența fiscală în alt stat Pentru
înregistrarea unui teren în evidențele fiscale, se completează și semnează
electronic cu semnătură electronică calificată, următorul formular: - Anexa
1 la Declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren in cazul
persoanelor fizice (model 2016 ITL003) . Formular predefinit semnat electronic
Documente finale 1 Act administrativ fiscal: Decizia de impunere - înscrisul va fi semnat cu semnatură electronică calificată și se comunică contribuabilului în format electronic, cu excepţia situaţiei în care există o cerere contrară Atasament semnat electronic -
Acte normative 1 Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal 2 Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală