Skip Ribbon Commands
Skip to main content

Skip Navigation LinksProceduraVizualizare
eDirect

ProceduraVizualizare

Înregistrarea clădirilor în evidențele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe clădiri, în cazul persoanelor fizice

Descriere procedură

Prezenta procedură reglementează modul de înregistrare a clădirilor în evidentele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe clădiri, în cazul persoanelor fizice.

Căi de atac

​Împotriva actului administrativ fiscal se poate face contestație, care se depune în termen de 45 de zile de la comunicare sau luare la cunoștință la sediul Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale a Sectorului 1, str. Piața Amzei nr.13, București, în conformitate cu prevederile art. 268-270 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.

Date de contact
Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale a Sectorului 1
București, str. Piața Amzei nr. 13
Telefon: 021-314.61.49; fax: 021-312.72.40
Email: secretariat_pf@impozitelocale1.ro
Email pentru acte de identitate conform OUG nr. 41/2016: act.identitate@impozitelocale1.ro

web: www.impozitelocale1.ro

Instituţia responsabilă
Directia Generala de Impozite si Taxe Locale a Sectorului 1,Județ BUCURESTI
Modalitate prestare
National
Timp de soluţionare
45 zile calendaristice
Termen de arhivare
10 ani
Termen de completare dosar
15 zile calendaristice
Notificare la expirarea termenului de soluţionare
10 zile calendaristice

Documente necesare

Nr. Crt.Nume documentDescriere documentDocument obligatoriuNecesită semnătură electronicăTip documentDescarcă
1II. Acte de identificare

Pentru identificarea persoanelor fizice în relația cu organul fiscal local și stabilirea domiciliului fiscal al acestora, se atașează electronic următoarele documente, după caz: - actul de identitate; Certificatul de naștere (în cazul proprietarului minor care nu detine carte de identitate, caz în care declarația fiscală va fi completată de către tutorele legal al acestuia); Certificatul de înregistrare fiscală (document prin care este individualizat numărul de identificare fiscală/codul de înregistrare fiscală și este utilizat in cazul in care contribuabilul nu are cod numeric personal)

Pentru conformitatea cu originalul, fiecare înscris va fi semnat electronic cu semnătură electronică calificată.
Atasament semnat electronic-
2III. Acte de reprezentare

Pentru reprezentarea contribuabililor în relația cu organul fiscal local, se atașează electronic următoarele documente: împuternicirea și actul de identitate al împuternicitului.

Împuternicirea va fi semnată electronic cu semnătură electronică calificată de către persoana care împuternicește. Pentru conformitatea cu originalul, actul de identitate al împuternicitului va fi semnat electronic cu semnătură electronică calificată de către persoana împuternicită.

Atasament semnat electronic-
3IV. Documente justificative

Pentru înregistrarea unei clădiri în evidențele fiscale se atașează electronic următoarele documente justificative, după caz:

1. În cazul clădirilor cu destinație rezidențiala:

- contract de vanzare-cumparare; contract de schimb; contract de donatie; certificat de mostenitor; hotărâre judecătorească, definitivă şi irevocabilă/definitivă şi executorie, după caz; act de adjudecare; contract de leasing și proces verbal de predare primire; contract de fiducie;  dispozitie emisa de Primarul Municipiului Bucuresti; autorizatie de construire,  adresa prin care s-a anuntat inceperea lucrarilor, proces verbal de receptie a lucrarilor, fișă de calcul (regularizare); act de alipire; act de dezmembrare etc.;

- documentaţia cadastrală, după caz, iar în lipsa acesteia,  schiţa/fişa clădirii sau  alte documente asemănătoare (in cazul in care suprafata clădirii nu rezulta din actul de proprietate sau se constată diferențe între suprafețele înscrise în actele de proprietate și situația reala rezultata din masurători);

-certificat de performanta energetica (în cazul dobândirii clădirilor cu suprafata utila peste 50 m.p.);

2. În cazul cladirilor cu destinatie nerezidentiala/mixtă, la documentele menționate mai sus se anexeaza, după caz, și următoarele:

- contract de închiriere / comodat;

- raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate in vigoare la data evaluarii care sa reflecte valoarea cladirii la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referinta; acte din care sa rezulte valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta in copie; actul prin care se transfera dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta in copie (contract de vanzare – cumparare, contract de donatie, acte de succesiune, etc, după caz;).

Pentru conformitatea cu originalul, fiecare înscris va fi semnat electronic cu semnătură electronică calificată.
Atasament semnat electronic-
4I. Declarație fiscală

Pentru înregistrarea unei clădiri în evidențele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe clădiri, se completează și semnează electronic cu semnătură electronică calificată, următorul formular: - Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului/taxei pe cladirile rezidentiale/ nerezidentiale/cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice- model 2016 ITL 001

În cazul clădirilor cu destinație mixtă, proprietarul / persoana împuternicită va declara suprafața folosită în scop nerezidențial și titularul obligației de plată a utilităților.

Formular predefinit semnat electronic
5I.1 Anexă la declarație fiscală model 2016 ITL 001, în cazul persoanelor fizice cu rezidența fiscală în alt statPentru înregistrarea unei clădiri în evidențele fiscale, în vederea stabilirii impozitului pe clădiri, se completează și semnează electronic cu semnătură electronică calificată, următorul formular: - Anexa 1 la Declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului/taxei pe cladirile rezidentiale/ nerezidentiale/cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice-model 2016 ITL 001Formular predefinit semnat electronic

Documente finale

Nr. Crt.Nume documentTip documentDescarcă
1Act administrativ fiscal: Decizie de impunere - înscrisul va fi semnat cu semnatură electronică calificată și se comunică contribuabilului în format electronic, cu excepţia situaţiei în care există o cerere contrară Atasament semnat electronic-

Acte normative

Nr. Crt.Act normativDescarcă
1Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
2Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală

Cookie-urile ne ajută să vă îmbunătățim experiența pe site-ul nostru. Prin continuarea navigării pe site-ul PCUe, veți accepta implicit folosirea de cookie-uri pe parcursul vizitei dumneavoastră.