1 | II. Acte de identificare | Pentru
identificarea persoanelor fizice în relația cu organul fiscal local și
stabilirea domiciliului fiscal al acestora, se atașează electronic următoarele
documente, după caz: - actul de identitate; Certificatul de naștere (în cazul
proprietarului minor care nu detine carte de identitate, caz în care declarația
fiscală va fi completată de către tutorele legal al acestuia); Certificatul de
înregistrare fiscală (document prin care este individualizat numărul de
identificare fiscală/codul de înregistrare fiscală și este utilizat in cazul in
care contribuabilul nu are cod numeric personal)
Pentru conformitatea cu
originalul, fiecare înscris va fi semnat electronic cu semnătură electronică
calificată. | | | Atasament semnat electronic | - |
2 | III. Acte de reprezentare | Pentru
reprezentarea contribuabililor în relația cu organul fiscal local, se atașează
electronic următoarele documente: împuternicirea și actul de identitate al
împuternicitului.
Împuternicirea va fi semnată electronic cu semnătură electronică calificată de către persoana care împuternicește. Pentru conformitatea cu originalul, actul de identitate al împuternicitului va fi semnat electronic cu semnătură electronică calificată de către persoana împuternicită.
| | | Atasament semnat electronic | - |
3 | IV. Documente justificative | Pentru
înregistrarea unei clădiri în evidențele fiscale se atașează electronic
următoarele documente justificative, după caz:
1. În
cazul clădirilor cu destinație rezidențiala:
- contract
de vanzare-cumparare; contract de schimb; contract de donatie; certificat de
mostenitor; hotărâre judecătorească, definitivă şi irevocabilă/definitivă şi
executorie, după caz; act de adjudecare; contract de leasing și proces verbal
de predare primire; contract de fiducie;
dispozitie emisa de Primarul Municipiului Bucuresti; autorizatie de
construire, adresa prin care s-a anuntat
inceperea lucrarilor, proces verbal de receptie a lucrarilor, fișă de calcul
(regularizare); act de alipire; act de dezmembrare etc.;
-
documentaţia cadastrală, după caz, iar în lipsa acesteia, schiţa/fişa clădirii sau alte documente asemănătoare (in cazul in care
suprafata clădirii nu rezulta din actul de proprietate sau se constată
diferențe între suprafețele înscrise în actele de proprietate și situația reala
rezultata din masurători);
-certificat
de performanta energetica (în cazul dobândirii clădirilor cu suprafata utila
peste 50 m.p.);
2. În
cazul cladirilor cu destinatie nerezidentiala/mixtă, la documentele menționate
mai sus se anexeaza, după caz, și următoarele:
- contract
de închiriere / comodat;
- raport
de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in conformitate cu standardele
de evaluare a bunurilor aflate in vigoare la data evaluarii care sa reflecte
valoarea cladirii la data de 31 decembrie a anului anterior anului de
referinta; acte din care sa rezulte valoarea finala a lucrarilor de
constructii, in cazul cladirilor noi, construite in ultimii 5 ani anteriori
anului de referinta in copie; actul prin care se transfera dreptul de
proprietate, in cazul cladirilor dobandite in ultimii 5 ani anteriori anului de
referinta in copie (contract de vanzare – cumparare, contract de donatie, acte
de succesiune, etc, după caz;).
Pentru conformitatea cu
originalul, fiecare înscris va fi semnat electronic cu semnătură electronică
calificată. | | | Atasament semnat electronic | - |
4 | I. Declarație fiscală | Pentru
înregistrarea unei clădiri în evidențele fiscale, în vederea stabilirii
impozitului pe clădiri, se completează și semnează electronic cu semnătură
electronică calificată, următorul formular: - Declaratie fiscala pentru
stabilirea impozitului/taxei pe cladirile rezidentiale/ nerezidentiale/cu
destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice- model 2016 ITL 001 În cazul
clădirilor cu destinație mixtă, proprietarul / persoana împuternicită va
declara suprafața folosită în scop nerezidențial și titularul obligației de
plată a utilităților.
| | | Formular predefinit semnat electronic | |
5 | I.1 Anexă la declarație fiscală model 2016 ITL 001, în cazul persoanelor fizice cu rezidența fiscală în alt stat | Pentru
înregistrarea unei clădiri în evidențele fiscale, în vederea stabilirii
impozitului pe clădiri, se completează și semnează electronic cu semnătură
electronică calificată, următorul formular: - Anexa 1
la Declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului/taxei pe cladirile
rezidentiale/ nerezidentiale/cu destinatie mixta, aflate in proprietatea
persoanelor fizice-model 2016 ITL 001 | | | Formular predefinit semnat electronic | |